Kullanıcının cebini düşünüyor, aradığı ürüne daha çabuk ulaşmasını sağlıyoruz

Kullanıcının cebini düşünüyor, aradığı ürüne daha çabuk ulaşmasını sağlıyoruz

2006 yılında kurulan HangiKredi, günümüzde internette kredi araştırması yapanların en fazla ziyaret ettiği sitelerin başında geliyor. 20'den fazla bankanın tekliflerini karşılaştırarak kullanıcıların bütçelerine uygun en doğru seçeneğe ulaşmalarını sağlayan HangiKredi Pazarlama Direktörü Mustafa Oral, ICT MEDIA’nın sorularını cevaplandırdı.

HangiKredi kimdir, ne yapar?

HangiKredi; kredi, kredi kartı, vadeli mevduat ve internet tarifleri için hem karşılaştırma yapabileceğiniz hem de ilgili kuruma kolayca başvuruda bulunabileceğiniz online bir platform. Oldukça eski bir web sitesi aslında, kuruluş yılı 2006 ama 2010 yılında iLab Holding iştiraki oldu. iLab Holding’in bünyesinde Kariyer.net, Sigortam.net, Arabam.com, Emlakjet, Cimri.com, Neredekal.com gibi farklı alanlarda hizmet veren web siteleri var. Biz de bu bütünün finansal ayağını oluşturuyoruz. Ayda yaklaşık 11 milyon kişiye erişiyoruz ve internette kredi araştırması yapan 2 kişiden 1’ine hizmet veriyoruz. Özetle, tüketicilerin finansal ürünler için hem sorgulama yapabilmelerini hem benzer ürünleri karşılaştırabilmelerini hem de hemen o anda başvuru yapabilmelerini sağlayan kullanışlı bir platformuz.

HangiKredi 2021 pazarlama stratejisini anlatır mısınız?

HangiKredi olarak 2021 pazarlama stratejimizi ürün odağından çıkarıp müşteri odağına kaydırdık. Bu sene “müşteri sahibi olma” ve “marka değeri yaratma” konularına eğileceğiz. HangiKredi olarak müşterilerimize karşılaştırma ve hızlı başvuru yapma imkânı sunuyoruz fakat kendimizi sadece karşılaştırma sitesi olarak tanımlamıyoruz, müşterilerimizin finansal danışmanı, dostu olduğumuzu anlatmak istiyoruz. 2021 yılında bu hizmetlerin ötesinde ana marka kimliğimizi anlatmayı hedefliyoruz. HangiKredi olarak bu noktada öncelikli hedefimiz markamızın bilinirliğini ölçmek. Biz hedef kitlemizi çok iyi tanıyoruz ama onların bizi ne kadar tanıdığını ve nasıl bildiği konularında nesnel verilere ihtiyacımız var. Öncelikle bunun araştırmasına yoğunlaşıp ilerleyen adımlarımızı bu doğrultuda atacağız. 2020’de ilk reklam filmimizi yayımlamıştık. 2021 stratejisi çerçevesinde bu sene yine farklı ürünlerimizin odak olacağı kampanyalarımız olacak. Yine geçen sene başladığımız ve bu sene de devam ettirdiğimiz içerik faaliyetlerimiz var. Kendimizi konumlandırdığımız noktada müşterilerimizin yol göstericisi olduğumuz için Murat Sağman ve Emre Alkin gibi sektörün bilinen isimleri ile içerik çalışmaları yürütüyoruz. 2021 boyunca bu çalışmalara yeni isimlerin yazıları ve videoları ile devam edeceğiz.

Pandemi, dijital yatırımların pazarlama ve satış sürecini nasıl etkiledi?

Pek çok sektör zaten pandemiden önce dijital dünyaya adapte olmak için yoğun çalışma içindeydi. Pandemi belki de bu süreci hızlandıran, alternatif kanallar üretilmesini sağlayan ve dijitale tam uyum sağlayamamış markaları harekete geçiren bir etmen oldu. Hemen hemen her sektörde olduğu gibi bankacılık ve finansal ürünlerde de dijitale geçiş süreci hızlandı. Pandemi izolasyonu beraberinde getirirken bankacılık ve finansal işlemler de dijitale taşındı, dijital pazarda büyüme yaşandı. Biz zaten bu sektörün dijital tarafında olduğumuz için sürece hızla uyum sağladık ve platorfmumuzun kullanımı bu süreçte fazlasıyla arttı. HangiKredi dijitale sürekli yatırım yapan bir firma. Pandemi sürecinde yatırımlarımızı daha da artırarak trafik sağladığımız kanal çeşitliliğini artırdık. Non paid trafiğe IT kaynağı ayırarak organik sıralamalardaki yerimizi sağlamlaştırmak için kritik SEO projelerini devreye aldık. Tüm bunlara ek olarak satış anlamında da güzel geri dönüşlerimiz oldu.

2020 sonrası 2021’de HangiKredi için yaratılacak inovasyon haritası nedir?

2021 inovasyon haritamız, farklı finansal çözümler sunarak müşterilerin HangiKredi deneyimini en üst seviyeye taşımak. 2020’de hayal ettiğimiz, adımlarını attığımız pek çok proje vardı. Bu projeler için çalışmalarımıza başladık. 2021 bizim için bu projeleri hayata geçirdiğimiz yıl olacak. Sadece bir karşılaştırma ya da hesaplama platformu olmanın ötesine geçip her türlü finansal çözüm için tüketicilerin aklına gelen ilk adres olmak istiyoruz. Bu kapsamda çok yakında yayına alacağımız yeni hizmetlerimiz var. İnovasyon haritamızın odağında müşteri deneyimini en üst seviyeye taşımak var demiştik. Hazırladığımız farklı ürünler ve IT tarafında yaptığımız geliştirmeler yardımıyla 2021’in pazarlama trendlerinden olan “kişiselleştirme”yi stratejimizin bir parçası haline getirmiş olacağız. Hayata geçecek projelerimizden en yakın olanı HangiSigorta. Sigorta sorgulama ve poliçe satın alma işlemlerinin yapılabileceği yeni web sitemizi çok yakında yayına alacağız.

ICTMEDIA: Kullanıcı dostu sitelerin pazarlamaya etkisi nedir?

Mustafa ORAL: Dijital dünyada en önemli şeylerden biri kullanıcı dostu olmak. İnternet üzerinden yapılan her şey inanılmaz hızlı ve insanların odaklanma süreleri çok düşük. Kullanıcıyı en hızlı şekilde, ulaşmak istediği en doğru kanala yönlendiremediğinizde kullanıcı sayfanızı hemen terk ediyor çünkü dijital ortamda her mecranın çokça muadili var. Özellikle bizim gibi %100 dijital hizmet sunan markalar için kullanıcı dostu olabilmek pazarlama planı içerisinde büyük bir etkiye sahip. Yapacağımız tüm pazarlama yatırımlarında ne söylersek söyleyelim hangi hizmeti öne çıkarırsak çıkaralım müşterilerimizi web sitemize davet ediyoruz. En efektif pazarlama stratejisi kurgulansa dahi kullanıcı dostu olunmadığı noktada alınacak karşılık eksik olacaktır. Kullanıcı dostu olmak günümüz dijital dünyasında, pazarlamanın en büyük paydaşlarından olan ürünün tamamlanabilmesi bir ek değil aksine şart. Bu noktada UX ve UI tasarım ön plana çıkıyor. Hizmet şeklimiz de zaten kullanıcılarımızın en avantajlı ürünü bulmasını sağlamak olduğundan, bunu en hızlı ve en pratik şekilde yapabilmeleri için kullanıcı dostu olmaya çok önem veriyoruz. Kullanıcı dostu olmayan bir sitenin uzun süre dijital dünyada varlığını sürdürebileceğini düşünmüyorum.

Kullanıcılarla nasıl bir bağ kuruyorsunuz?

Kullanıcılarımızla en önemli bağımız aslında satıcı olmayan taraf olmak. Yani biz aslında kullanıcılarımıza bir şeyler satmaya uğraşmıyoruz. Onların, çeşitli ürünler arasından en avantajlısını, en kazançlısını, en hızlı şekilde bulmalarına ve başvuru yapmalarına yardımcı oluyoruz. Bu da bizi güvenilir ve pratik bir finansal danışmana dönüştürüyor. Öte yandan finans dünyasının profesyonel isimlerinden derlediğimiz içeriklerle de hem finansal okuryazarlık hem de güncel finansal gelişmelerle ilgili bir bilgi kaynağı olarak hizmet veriyoruz. Yani bir kullanıcı sitemize girdiğinde ekonomistlerin faiz beklentilerine de ulaşabilir, en düşük faiz oranını da bulabilir, ne kadar kredi çekebileceğini de hesaplayabilir, hangi bankanın mevduat hesabından daha çok gelir elde edeceğini de öğrenebilir ve daha pek çok şey yapabilir. Ayrıca 2021 için farklı projelerimiz var. Geliştirmeye başladığımız yeni hizmetlerle şu an sunduğumuzun çok daha fazlasını sunacağız kullanıcılarımıza.

Sonucu satış olan bir kanalın Love Mark yolculuğu sizce nasıl olmalı?

Sonucu satış olan bir kanal değiliz, müşterilerimizin istedikleri bilgilere ve hizmetlere ulaşmasını sağlayıp yönlendiren bir kanalız, satış işlemi bankalar tarafında gerçekleşir ya da gerçekleşmez. Sonucu bankalar tarafında satış olsa da biz aslında bu satış yolculuğundaki müşterilerimizin faydasına odaklanan bir yol arkadaşıyız. Daima kullanıcılara en güncel bilgiyi veren, en avantajlı oranı bulmasını sağlayan, vakitten tasarruf ettiren bir mecrayız. Bu nedenle yolun sonunda bir satış olsa da hatta bu satış pek çok kişi için olumsuz bir imajı olan “kredi” olsa da biz bu süreçte kullanıcının cebini düşünen, onun daha az ödemesini ve aradığı ürüne daha çabuk ulaşmasını sağlayan bir aracıyız. Sorunuza dönecek olursak, sonucu satış olan tüm kanallar gibi lovemark olabilmek için en başta kullanıcı ile duygusal bir bağ kurabiliyor olması lazım, ürün ya da hizmet tüketiciye maksimum faydayı ya da tatmini sağlamalı. HangiKredi olarak sunduğumuz hizmetle kullanıcılarımıza maksimum faydayı sağladığımıza inanıyoruz.

HangiKredi reklamlarını belirlerken nasıl bir strateji ile ilerlediniz? Yeni reklam var mı? Hedef nedir?

2020’de ilk reklam filmimiz yayımlandı, şu an yenileri için hazırlık içindeyiz. İlk reklam filmimizde kim olduğumuz vurgusunu, Hulusi adlı bir karakter üzerinden direkt kredi hizmetimizin avantajlarını anlatarak verdik. Reklamı oluştururken kullanıcılarımızın içgörülerini dikkate alan bir akış izledik. 2021 için 3 yeni reklam projemiz var. Her bir reklam farklı bir ürün odağında olacak. 2021’in ilk reklam filmi için hedeflediğimiz tarih mart ayı.