ICT
Sanayi 4.0 ve akıllı fabrikaların temeli: IoT

Sanayi 4.0 ve akıllı fabrikaların temeli: IoT

Otomasyon sektörünün öncü markası Mitsubishi Electric, Türkiye’nin ilk IoT fuarı olma özelliğini taşıyan ve İTÜ IEEE’ye bağlı EESTEC İstanbul Yerel Komitesi tarafından bu yıl 4.’sü düzenlenen IoT Line Fair ’18 etkinliğine altın sponsorluk ile destek verdi. Etkinlikte konuşmacı olarak yer alan Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri OEM İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, markanın Sanayi 4.0’a yanıtı olan dijital fabrika konsepti e-F@ctory hakkında bilgi verirken, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve robot teknolojilerinin geleceği konusunda da açıklamalarda bulundu.

Nesnelerin İnterneti (IoT) ve akıllı ürünler konularında uzman sektör temsilcileri ile IoT alanına ilgi duyan öğrencileri buluşturan IoT Line Fair ’18 etkinliği, 7 Nisan tarihinde İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. İTÜ IEEE’ye bağlı EESTEC İstanbul Yerel Komitesi tarafından bu yıl 4. kez gerçekleştirilen ve Türkiye’nin ilk IoT fuarı olma özelliğini taşıyan etkinliğe, elektrik, elektronik ve otomasyon alanında teknoloji öncüsü Mitsubishi Electric altın sponsorluk ile destek verdi. Etkinlikte konuşmacı olarak yer alan Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri OEM İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, sanayinin dijitalleşmesi olarak özetlenen Sanayi 4.0’a dijital fabrika konsepti e-F@ctory ile yanıt verdiklerini belirtirken, IoT kavramının üst düzey bir yöneticiden ev hanımına kadar herkesin hayatını kolaylaştıracağının altını çizdi.

Tüketiciler üreticileri değişime zorluyor

Günümüzün hızlı tüketim koşullarında rekabet edebilmek için hızlı ticarete ihtiyaç olduğunu, bunun için de daha hızlı ve esnek fabrikaların gerekli hale geldiğini söyleyen Tolga Bizel sözlerini şöyle sürdürdü; “Dünyada bir dakika içerisinde online alışveriş siteleri üzerinden ne kadar ticaret yapıldığına baktığımızda, neden böyle bir değişime ihtiyaç olduğunu daha rahat anlayabiliyoruz. Dolayısıyla yeni çağda tüketiciler, üreticileri değişime zorluyor. Bu değişim sadece hızla da ilgili değil, aynı zamanda tüketicilerin kişiselleştirilmiş ürün talepleri de her geçen gün artıyor. Bu noktada, belli bir ürün üretmek için kurulmuş olan bir üretim bandının değişen ihtiyaçlar ve pazar koşulları nedeniyle çok kısa bir süre içinde başka bir ürün üretecek şekilde revize edilmesi gerekli olabiliyor. O üretim hattının yatırımını, en ergonomik şekilde otonom olarak kendi kendini şekillendiren makinelerden ve robotlardan oluşan bir sistem kapsamında yeni ihtiyaçlara uydurabilme kabiliyeti, aslında endüstrinin yeni evresini tanımlıyor. Dolayısıyla üreticilerin global piyasalarda rekabet edebilme gücünün artması için bu değişime ayak uydurulması oldukça önemli.”

Üretimde hız, kalite ve verimlilik artarken maliyetler düşüyor

Mitsubishi Electric’in Sanayi 4.0’a yanıtı olan e-F@ctory konseptinin; üretimde hızı, kaliteyi ve verimliliği artırırken çok ciddi maliyet tasarrufu sağlayabilecek evrimsel bir adım olarak öne çıktığını ifade eden Bizel, şunları aktardı; “Mitsubishi Electric olarak dijital fabrika konseptimiz e-F@ctory ile fabrikalarda hızın ve verimliliğin artmasını, süreçlerin anlık olarak izlenebilmesiyle hata paylarının büyük oranda azaltılmasını, üretim maliyetlerinin iyileşmesini ve dolayısıyla iş hacminin büyümesini mümkün kılıyoruz. Üretim hattındaki cihazlardan veri toplama yeteneğimiz ile enerji maliyetlerinin azaltılmasına yardımcı olurken, tam entegre otomasyon platformumuzla devreye alma ve kurulum sürelerinin kısalmasını da sağlıyoruz.”