ICT
2018’e hızlı başlayan Türk Telekom’un abone sayısı 42,6 milyona ulaştı

2018’e hızlı başlayan Türk Telekom’un abone sayısı 42,6 milyona ulaştı

Türk Telekom, 2018 yılı ilk çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2018’in ilk üç ayını yüksek faaliyet kârlılığı ve son 10 yılın en iyi ilk üç aylık abone kazanımı ile kapatan Türk Telekom’un 31 Mart 2018 itibarıyla toplam abone sayısı 42,6 milyona yükseldi. Türk Telekom’un bu dönemde faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK), yıllık bazda yüzde 29,1 artarak 2 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı yüzde 42,1 ile son 7 yılın en yüksek ilk çeyrek değerine ulaştı.

Şirketin konsolide gelirleri ise geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 8,8 artışla 4,7 milyar TL olurken, operasyonel kârlılığı da yüzde 35,5 artarak 1,1 milyar TL’ye yükseldi. Türk Telekom’un ilk çeyrek net kârı ise 56 milyon TL olarak gerçekleşti. Attığı her adımda Türkiye’ye değer katmayı hedefleyen Türk Telekom, 2018’de de yatırım yapmaya devam etti. Türk Telekom’un 2018 ilk çeyrekteki yatırım harcamaları, 581 milyon TL’ye yükseldi.

Sabit internet abone sayısı 10 milyonu aştı

Türk Telekom, çapraz satış, üst paket satış ve katma değerli hizmetlere odaklanan entegre yaklaşımının verdiği sinerjiyle, yılın ilk çeyreğinde 916 bin net abone kazanımı ile toplam abone sayısını 42,6 milyona taşıdı. Hızlanma trendini sürdüren abone kazanımları, geçen yılın ilk çeyreğine göre 3,3 milyona ulaşarak 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek artışı gösterdi. Türk Telekom’un toplam internet abone sayısı ise, cazip ‘İnternet Bizden’ tarifelerinin de etkisi ile yine halka arzdan bu yana en yüksek birinci çeyrek net abone kazanımı olan 320 bin artış ile 10 milyonu aştı ve 10,1 milyona ulaştı. Mobil abone sayısı ise geçen yılın ilk çeyreğinin iki katının üzerinde olan 332 bin artışla 19,9 milyona yükseldi. İlk çeyrekte net kazanımların yüzde 95'ini faturalı aboneler oluştururken faturalı abone oranı da yüzde 56'ya ulaştı. Bir yıl önce yüzde 75 olan LTE nüfus kapsama alanı ise ilk çeyrekte yüzde 87'ye genişledi. Fiber abone tabanı, yılın ilk üç ayında 211 bin artarak 3 milyona ulaştı.

Sabit ses abone bazında büyüme trendini sürdürdü

Sabit ses’te dünyadaki azalma trendinin aksine 2017’nin son iki çeyreğinde abone kazanımı sağlayan Türk Telekom, 2018 başından beri 79 bin yeni abone daha kazanarak bu alandaki yükseliş trendini yılın ilk çeyreğinde de sürdürdü. Yalın DSL hatları dahil, toplam sabit erişim hatları, halka arzdan bu yana en iyi ilk çeyrek performansı olan 210 bin net kazanım ile 13,9 milyona ulaştı. Ev TV aboneleri bu segmentte görülen en yüksek birinci çeyrek net abone kazanımı olan 108 bin kazanım ile 1,3 milyona ulaşarak, TİVİBU EV'i büyük ekran pazarında ikinci sıraya kadar yükseltti. Toplam ödemeli TV aboneleri ilk çeyrekte net 184 bin artarak 2,9 milyona ulaştı.

Doany: Türk Telekom’dan ilk çeyrekte rekor faaliyet kârlılığı

İlk çeyrekte pek çok projeyi başarıyla hayata geçirdiklerini aktaran Doany, “Büyüme aşamasındaki girişimleri desteklemek adına sektörün ilk kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures’ı kurarak ilk yatırımımızı gerçekleştirdik. Dünyaya teknoloji ihraç eden Ar-Ge şirketimiz Argela ile 5G teknolojileri alandaki patent sayımızı 20’ye çıkardık. Elektrik dağıtım şirketleri ile yapmış olduğumuz işbirlikleri kapsamında 14 şehrimizde faaliyet gösteren elektrik şirketleri bayileri aracılığıyla sabit internet tarifelerimizin satışına başladık. Hem bu yeni kanalımızın hem de cazip “İnternet Bizden” tarifelerimizin etkisi ile internet abone sayımız 10 milyon barajını aşarak 10,1 milyona ulaştı. Türk Telekom, uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance tarafından bu çeyrekte 10. kez Türkiye’nin En Değerli Telekomünikasyon Markası seçildi. Önümüzdeki dönemde de tüketicilere fayda sağlayacak ürün ve teknolojilerle Türkiye ekonomisine değer katmaya devam edeceğiz” dedi.

2018 birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, 2018’e güçlü bir başlangıç yaptıklarını belirterek rekor artışlarla dolu ilk çeyrek sonuçlarının bunun en somut göstergesi olduğunu ifade etti. Attıkları her adımda Türkiye’nin geleceğine yatırım yapmaya devam ettiklerini kaydeden Doany şunları söyledi: “Uzun vadede Türk Telekom’a değer katacak kârlı bir büyüme sağlamak için stratejik önceliklerimize ve operasyonel verimliliğimize odaklanarak son derece başarılı bir ilk çeyrek geçirdik. Etkin gider yönetimi politikamızın başarılı bir sonucu olarak FAVÖK marjımızı rekor seviyede yüzde 42’nin üzerine çıkardık. Satış gelirlerimizi geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 9 artırarak 4,7 milyar TL ile ilk çeyrekte hedeflediğimiz seviyeye ulaştık. Öte yandan, 1 Ocak 2018 tarihi itibarıyla uygulamaya başladığımız UFRS 15 ve UFRS 9 muhasebe standartlarının etkisiyle birlikte 2018 yılı için büyüme öngörülerimizi yukarı yönlü revize ettik. İlgili değişiklik neticesinde FAVÖK’te yıllık öngörümüzü 7,0-7,2 milyar TL’den 7,6-7,8 milyar TL’ye; yatırım harcamalarındaki yıllık büyüme öngörümüzü ise yaklaşık 3,5 milyar TL’den yaklaşık 4,1 milyar TL’ye artırmış bulunuyoruz.”