Seçimlerde ‘yapay zeka teknolojisi’ ile ‘dijital propaganda’

Seçimlerde ‘yapay zeka teknolojisi’ ile ‘dijital propaganda’

Digital Exchange, yapay zeka teknolojisi ile tamamı Türk yazılımcılar tarafından geliştirilen dijital pazarlama platformu TheADX’i, ekonomi ve siyaset sektörünün kullanımına sundu.Türkiye’nin alanında ilk ve tek örneği olan TheADX Digital Platformu, ürün ve hizmet kampanyalarının yanı sıra, seçim çalışmalarında alternatif bir propaganda mecrası sunuyor. Aynı zamanda Programatik Reklam Satınalma Platformu olan TheADX, mikro hedefleme iş modeli ile çalışıyor.

Mikro hedefleme, TheADX Platformu’nun kritik başarı faktörü olarak öne çıkıyor. Platform, ürün ile müşteriyi, aday ile seçmeni aynı platformda buluşturuyor. 31 Mart yerel seçimlerine katılacak belediye başkan adayları, bu yeni dijital platform üzerinden; ülke, bölge, ilçe, şehir, hatta mahalleye odaklı kampanyalar düzenleyebilecek. Platform, ‘lokasyon hedefleme’ seçeneği ile adayların doğru hedef kitlelerine ulaşılmasını ve onlarla sürekli iletişim kurmalarını sağlıyor. Hedef kitleleri segmentlere ayıran ve onlara özel kampanya imkanı sunan TheADX Platformu, ‘yeniden hedefleme’ seçeneği sayesinde de adayların, kendilerini ve partilerini seçmenlerine sürekli hatırlatma imkanı sağlıyor.

Aday tanıtımlarında geleneksel yöntemlerin yerine, dijital iletişim platformlarının aktif kullanıldığı yeni bir dönemin başladığını belirten Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk’un verdiği bilgiye göre TheADX, verileri analiz ediyor, aynı zamanda medya satın alımını daha hızlı ve akıllı hale getiriyor. Platform ve kanallar arasında çapraz karşılaştırmalar doğrultusunda mesajların gerçek zamanlı sinyaller ile etkin bir şekilde yayınlamasını sağlayan bu teknoloji, doğru içeriği, doğru zamanda ve doğru kişilere ulaştırabiliyor.

54 milyon internet kullanıcısı var

Türkiye’de vatandaşların bir gün içinde ortalama 7 saatini aktif olarak internette geçirdiğini ve toplam nüfusun yüzde 67‘sine tekabül eden 54 milyonun internet kullanıcısı olduğuna dikkati çeken Emrah Pamuk, kitlesine ulaşmak isteyen siyasilerin, dijital teknolojileri kullanarak sağlayacakları verimliliğin önemini vurguladı. Pamuk, TheADX DSP Platformu üzerinden dijital propaganda yapmanın kritik başarı faktörlerini şöyle anlattı: “Tüm pazarlama eylemleri birbirini bütünlemeli; fiziksel bir aktiviteye dijital destek olurken, fiziksel aktivitede seçmenler sosyal medyaya yönlendirilerek güç paylaşımı yapılmalıdır. Bütçelemede de esneklik payı bırakılmalı, en önemlisi; ölçülemeyen yatırımlardan kaçınılmalıdır. Dönüşüm getirmeyen, ilgi çekmeyen tüm dijital kampanyalar iptal edilerek, verimli olanlara yatırım artırılmalıdır.”

Seçmen tutumları, sayısal veriye dönüştürülüyor

Dijital tarafta mutlaka ‘landing page’ olarak ifade edilen ‘hedef sayfalar’ın tasarlanması gerektiğine işaret eden Emrah Pamuk, “Sayfa içerisinde ziyaretçilerden geri bildirim alınabilecek formlar tasarlanmalı ve görüşleri, veri madenciliği metotları ile analiz edilerek, seçmenin mevcut duygu analizi yapılmalıdır. Böylelikle, kullanıcıların mevcut duygu durumu, parti ve adaya karşı olan tutumları net bir şekilde sayısal veriye çevrilebilmektedir” dedi. TheADX Platformu üzerinden ‘lokasyon ve yeninden hedefleme’nin yanı sıra; kelime, teknik ve zaman hedeflemeleri de yapılabiliyor. Kelime hedefleme ile büyüme potansiyeli olan alanlar doğru şekilde tanımlanarak, web siteleri yüksek getiri potansiyeline sahip birer trafik makinesine dönüştürebiliyor. Zaman hedefleme ile de, günün yalnızca belirli saatlerinde yayınlanmak suretiyle kampanyaların en fazla etki ile bütçeleri maksimize ediliyor.