Vodafone, pandemide teknolojinin gücüyle toplumu hayata bağladı

Vodafone, pandemide teknolojinin gücüyle toplumu hayata bağladı

Vodafone Türkiye'nin 10. Sürdürülebilirlik Raporu yayınlandı. Dijital hayattan hareketle tasarlanan raporda, Vodafone'un 10 yıllık sürdürülebilirlik yolculuğu interaktif bir yaklaşımla anlatılıyor.

Vodafone, 2020 Sürdürülebilirlik Raporu'nda, "amaç odaklı şirket" olma hedefi doğrultusunda Dijital Toplum, Kapsayıcılık ve Çevre ana değer alanlarında yaptığı çalışmaları anlatırken; pandemi döneminde çalışan sağlığı ve güvenliği, hizmetlerin devamlılığı ve ekosistemin sürdürülebilirliği gibi alanlarda aldığı aksiyonlara da yer veriyor.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, "Salgın sebebiyle evde kalması gereken toplumu hayata bağlamaya devam etmeyi önemli bir sorumluluk olarak gördük. COVID-19'un yaşamımıza etkilerini azaltmak ve iletişimin sürekliliğini sağlamak için pek çok aksiyon aldık" dedi.

Vodafone Türkiye, 1 Nisan 2019 – 31 Mart 2020 mali yılı boyunca çevresel, sosyal, ekonomik ve yönetimsel konulardaki uygulamalarını ve performansını şeffaf bir şekilde paylaştığı "2020 Sürdürülebilirlik Raporu"nu yayınladı. Sürdürülebilirlik raporlamasında 10 yılı geride bırakan Vodafone Türkiye, bu yılki raporunda, ana değer alanları olarak belirlediği Dijital Toplum, Kapsayıcılık ve Çevre konularındaki hedef ve performans kriterleri çerçevesinde yapılan proje ve çalışmalarını aktardı.

Vodafone Türkiye'nin sürdürülebilirliğe bakış açısını değerlendiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, şunları söyledi: "Vodafone olarak, yaptığımız her işin bir amaca hizmet etmesi, bir amaca dokunması gerektiğine inanıyoruz. Tüm dünyada 2025 yılına kadar 1 milyar insanın hayatına dokunmayı ve operasyonlarımızdan kaynaklı çevresel etkimizi yarıya indirmeyi hedefliyoruz. İşimizi geleceğe taşırken bireylerin kesintisiz iletişim ihtiyacını karşılıyor, işletmeleri teknolojiyle yeniden şekillenen dünyaya hazırlıyoruz. Sürdürülebilirlik çalışmalarımızı tam 10 yıldır kamuoyu ile düzenli bir biçimde ve gönüllü olarak şeffaflıkla paylaşıyoruz. Son raporumuzda da 'amaç odaklı şirket' olma hedefimiz doğrultusunda Dijital Toplum, Kapsayıcılık ve Çevre değer alanlarında yaptığımız proje ve çalışmaları paylaştık. Salgın sebebiyle evde kalması gereken toplumu hayata bağlamaya devam etmeyi önemli bir sorumluluk olarak gördük. Çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği, hizmetlerin devamlılığı ve ekosistemin sürdürülebilirliği alanlarındaki çalışmalarımızı; yeni düzene geçişi dijitalleşme ile nasıl kolaylaştırdığımızı raporumuzda paylaştık. 'Amaç odaklı şirket' olma hedefiyle, sürdürülebilirliği temel iş stratejimizin bir parçası olarak görmeye ve 2025 hedeflerimiz doğrultusunda ilerlemeye devam edeceğiz."

Pandemide 5 aşamalı plan

COVID-19'un yaşamımıza etkilerini azaltmak ve iletişimin sürekliliğini sağlamak için kendine 5 aşamalı bir plan belirleyen Vodafone, bu kapsamda şebekelerin hizmet kalitesini daima korumaya, kritik kamu hizmetlerinin sürekliliğini sağlamaya, şeffaf bilgi akışını geliştirmeye, evdeki yaşamı ve evden çalışmayı kolaylaştırmaya ve iş dünyasına destek olmaya, kamu kurumlarına mobil veri bazlı bilgi analizleri sağlamaya odaklandı. Vodafone, pandemi döneminde, toplumun ihtiyaç duyan kesimlerine data desteği verilmesi, hastanelere solunum cihazı bağışlanması, Vodafone TV'de COVID-19'a yönelik özel eğitim içerikleri ve videoları paylaşılması, 65 yaş üstü müşterilere ücretsiz SIM kart teslimatı yapılması gibi pek çok önemli aksiyona imza attı.

Hedef daha dijital bir toplum

Daha iyi bir gelecek için toplumun dijitalleşmesini hedefleyen Vodafone, Türkiye'de en geniş 4.5G kapsamasına sahip telekomünikasyon şirketi konumunda bulunuyor. Ar-Ge platformu OKSİJEN'de 240 kişiyi istihdam eden şirket, son 1 yılda 87 Ar-Ge projesi ve 349 patent başvurusu yaptı. Dijitalleşme Tırı ile 12 şehirde 10 binden fazla kişi ve 5 binden fazla şirkete erişim sağlayan Vodafone, bireysel IoT ürün ailesi V-Yaşam ile 80 bin kullanıcıya ulaştı. Geçen yıl toplam 250 ULAK baz istasyonunu canlıya alan ve ticari şebekesinde en fazla aktif ULAK baz istasyonuna sahip şirket olan Vodafone, bu istasyonlarla 12 bin kilometrekarelik alanda 206 bin kişiye hizmet veriyor.

Toplumda her kesimi kapsıyor

Başta kadın ve gençler olmak üzere dijital geleceğin toplumdaki her kesimi kapsamasını hedefleyen Vodafone, kadın girişimcilere destek vermek amacıyla başlattığı Girişimcilikte Önce Kadın projesi ile 54 bin kadına erişirken, yaklaşık 30 bin üyesi bulunan dijital mağazada 1 milyon TL'nin üzerinde satış gerçekleşmesini sağladı. Kadınların güvende hissetmelerini sağlayan Kırmızı Işık uygulaması ile 330 bin kadına ulaşan Vodafone, Discover Genç Yetenek Programı ile 430'u aşkın genç yetenek yetiştirdi. E-spor alanında gerçekleştirdiği yatırım ve desteklerle 14 milyon gence erişim sağlayan Vodafone, Yarını Kodlayanlar projesi ile 81 ilde 100 binden fazla çocuğa kodlama eğitimi verdi.

Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarına yatırım

İklim değişikliği ile mücadelede çevresel etkisini azaltarak etkili teknolojik çözümlerle değer yaratmayı hedefleyen Vodafone, dijital yetkinliklerini kullanarak yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarına yatırım yapıyor ve e-atıklarını etkin bir şekilde yönetiyor. Adana Teknoloji Merkezi'nde Türkiye'de doğrudan bir veri merkezine enerji sağlayan en büyük kapasiteli güneş enerjisi santrali yatırımını gerçekleştiren Vodafone, bu sistemle, 425 MWh elektrik enerjisi üretti ve karbon salımını 215 ton azalttı. Diğer yandan, 50 rüzgâr türbini ve 10 adet tamamen yenilenebilir enerji kullanan baz istasyonu bulunan şirket, 25 baz istasyonunda solar hibrit enerjili istasyon uygulaması ile şebekeden %25 daha az elektrik kullanıyor. Yeşil Ofis Programı ile 480 bin kağıt, 300 bin kWh enerji ve 1.652 metreküp su tasarrufu sağlayan Vodafone, e-atıklarının %99'unu yeniden kullanıyor, satıyor veya geri dönüşüme kazandırıyor. Bu Atıklar Kod Yazıyor projesi ile 1,5 tonu aşkın elektronik atığın geri dönüşümünden elde edilen gelirle 4 kodlama sınıfı açan şirket, projesine iş ortaklarının da desteği ile devam ediyor.

İnteraktif hale getirildi

Vodafone'un 2020 Sürdürülebilirlik Raporu, çok sayıda video ve web sayfasına link verilerek interaktif hale getirildi. Şirketin amaç odaklı çalışmalarını en iyi şekilde anlatmak için metinler ve görsel video içerikleri birleştirildi. Raporda hangi sayfada kaç bildirim olduğu ikonlarla paylaşılırken, detaylarını görmek için bildirimlere tıklamak ve istendiğinde açılan bildirimi tekrar kapatmak mümkün. İçeriklerin metin, görsel ve videolarla zenginleştirildiği rapor, mobil cihaz ve masaüstü bilgisayar uyumlu olup, daha kolay okunabilir bir yapı sunuyor.

Uluslararası standartlarda hazırlandı

Vodafone Türkiye 2020 Sürdürülebilirlik Raporu, Küresel Raporlama Girişimi (Global Reporting Initiative - GRI) standartlarına uygun hazırlandı. Raporda Birleşmiş Milletler tarafından belirlenen ve 2030 yılına kadar gerçekleştirilmesi hedeflenen 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacına sunulan katkılara da yer verildi. Vodafone'un, "Kadının Güçlenmesi Prensipleri"ne (Women's Empowerment Principles – WEPs) katkısını da içeren rapor, şirketin Kasım 2015'te Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne (UNGC) gönüllü imzacı olmasını takiben yayımladığı beşinci "İlerleme Bildirimi" niteliğini taşıyor.