Taylan Özgür DEMİRKAYA

Taylan Özgür DEMİRKAYA

1994 yılında TED Ankara Kolejini bitirdi. 1999 yılında Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun olduktan sonra üniversiteden arkadaşıyla birlikte bilişim üzerine bir şirket kurdu. Şirkete ortak olduğu 2000-2002 döneminde, web projelerinin yönetimi, yeni projelere finansman bulunması için iş planı hazırlanması ve iş süreçlerinin takip edilmesi konularıyla ilgilendi.

2003 yılında göreve başladığı İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde; Uygulamalı Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Marka Yönetimi, Kişisel Satış Pazarlama, Tasarımcılar İçin Pazar Araştırması ve Mali Analiz gibi dersler verdi. 2014 Yılında kendi hazırladığı içerik ile açılan girişimcilik dersi 24 öğrenciden 2017 yılında 400 öğrenciye ulaştı. Dersi bitiren öğrencilerin %10’u yenilikçi girişimleri ya kurdular ya da yeni girişimlerde çalışmaya başladılar.  İzmir Ekonomi Üniversite’sinin TÜSİAD’ın Bu Gençlikte İş Var yarışmasında arda arda 3 kez en çok proje gönderen üniversite olarak girişimcilik bayrağını almasında önemli katkılar sağladı.

2004 yılından itibaren, hem EKOSEM’de (İzmir Ekonomi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi) hem de 60 den fazla kuruma 10.000 saattin üzerinde Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri, Yaratıcı Satış, Müşteri İlişkileri Yönetimi konularında eğitimler verdi. (Eğitim verdiği kurumlardan bazıları; İzmirgaz, Turkcell, Lykia World ve Crowne Plaza, Termodinamik, Coldwellbanker, Remax, Century 21)

2010 yılında Embryonix – Girişimci Geliştirme ve Yatırımcı Bulma Merkezi’nin müdürü olan Demirkaya, görevde bulunduğu süre içerisinde 8 önemli projenin kuluçkadan çıkmasını sağlamış, bununla birlikte internet üzerinden 300.000 seferden fazla yüklenen “Kendi İşini Kurma Rehberi” kitabının ilk bölümünün yazarlığını yapmıştır. 2012 yılı Haziran ayında Türkiye’de ilk defa 24 yazarın ve uzmanın bir araya gelerek oluşturdukları “Girişimciliğin Altın Kuralları” kitabının hem proje yürütücülüğünü hem de ‘’Girişimci Zihin Yapısı’’ bölümünün yazarlığını yapmıştır. Kitap bu yıla kadar 30 yazara çıkmış ve 9. baskısını yapmıştır.

Mentorluk yaptığı yenilikçi girişimlerin özellikle doğru müşteriyi bulması, en düşük kaynak ile etkili bir şekilde doğru pazara ulaşarak sağlıklı büyümesini sağlayan Demirkaya, bu şekilde 60’dan fazla kurum 200’den fazla girişime mentorluk yapmıştır.

Demirkaya, halen İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde öğretim görevlisi ve aynı zamanda da Embryonix Girişim Hızlandırma Merkezi Sorumlusu olarak görev yapmaktadır. Bununla birlikte 2013 yılından beri Taylan Demirkaya İş Koçluğu girişimi ile hem KOBİ ve sanayi firmalarına iş geliştirme mentorluğu yapmakta hem de 2 yeni girişimin ortağı olarak Danışma Kurulunda yer almaktadır.

Yazara Ait Yazılar

Başlık Tarih
İNOVASYON VE ARGE EKİPLERİNİN YENİ ARACI: YAPAY ZEKA DESTEKLİ İNOVASYON 2 Nisan 2024
İNOVASYONUN GERÇEK YÜZÜ: ELLERİNİ KİRLETEN ORGANİZASYONLARIN BAŞARI HİKAYESİ 5 Mart 2024
YAPAY ZEKANIN İSTENMEYEN SONUÇLARI: ELEŞTİREL BİR PERSPEKTİF 3 Ocak 2024
YENİLİKÇİ GİRİŞİMLER VE YAPAY ZEKA: KAZANIMLAR VE ENGELLER 11 Aralık 2023
YAPAY ZEKA DESTEKLİ KARAR VERME: ORGANİZASYONLAR, SEKTÖRLER VE ETİK BOYUTLAR 4 Kasım 2023
İŞ YAPMANIN GELECEĞİ: OTOMASYON VE YAPAY ZEKANIN ETKİSİ 3 Ekim 2023
YAPAY ZEKANIN EĞİTİM ÜZERİNDEKİ OLUMLU VE OLUMSUZ ETKİLERİ: KAPSAMLI BİR BAKIŞ 4 Eylül 2023
TİCARETTE ÜRETKEN YAPAY ZEKANIN POTANSİYELİNİ ORTAYA ÇIKARMAK: TEHLİKELER, ÖDÜLLER VE ÖNERİLER  3 Ağustos 2023
KONAKLAMA SEKTÖRÜNDE YAPAY ZEKADAN YARARLANMA: AKILLI SİSTEMLER ARACILIĞIYLA KONUK DENEYİMLERİNİ YÜKSELTMEK 6 Temmuz 2023
SAYILARIN SENFONİSİ: EĞİTİMDE BÜYÜK VERİNİN GÜCÜNÜ ORTAYA ÇIKARMAK 8 Haziran 2023
EĞİTİMDE YAPAY ZEKA: BİLİŞSEL ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN DÖNÜŞÜMÜ 9 Mayıs 2023
YAPAY ZEKA TARAFINDAN OLUŞTURULAN İÇERİĞİN ETİĞİ: YARATICILIK VE ÖZGÜNLÜK ARASINDA BİR DENGE BULMAK 3 Nisan 2023
DEPREM AFETLERİNDE FAYDA SAĞLAYACAK GİRİŞİMLER: MOBİL UYGULAMA VE WEB SİTESİ FİKİRLERİ 3 Mart 2023
YAPAY ZEKANIN EĞİTİMDE KULLANIMI: UYGULAMA ÖRNEKLERİ VE SONUÇLARI 6 Şubat 2023
GELECEĞİ TAHMİN ETMEYE ÇALIŞMANIN YARATTIĞI ANİ HAREKET ETME PROBLEMİ 1 Ağustos 2022
PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN 2022 VE SONRASI İÇİN EĞİLİMLERİ 1 Temmuz 2022
LİNKEDİN ARTIK PROFESYONEL BİR PLATFORM OLMAKTAN ÇOK MU UZAK? 3 Haziran 2022
GİRİŞİMCİLER DOĞRU HEDEF KİTLEYE ULAŞMANIN EN İYİ YÖNTEMİ NEDİR? 5 Mayıs 2022
PAZARINIZDAN DAHA ÇOK PAY ALMAK İÇİN MÜŞTERİLERİNİZİ KATEGORİZE ETMEK NE KADAR İŞE YARIYOR? 4 Nisan 2022
YENİLİKÇİ (İNOVATİF) DÜŞÜNCENİN TEMEL ÇERÇEVESİ 3 Mart 2022
KRİPTO VARLIKLARIN TEMEL ANALİZİ NASIL YAPILABİLİR? 3 Şubat 2022
BOLLUK EKONOMİSİNİN SONU, KITLIK EKONOMİSİNİN BAŞLANGICI 31 Aralık 2021
METAVERSE HAYATIMIZI VE İŞ YAPIŞ BİÇİMİMİZİ NASIL DEĞİŞTİREBİLİR? 4 Aralık 2021
YAKIN GELECEKTE KABUS OLABİLECEK 7 TREND VE DAVRANIŞSAL AÇIKLAMALARI 8 Kasım 2021
İNOVASYON STRATEJİLERİNİZİ KRİZ ZAMANLARINDA DÖNÜŞTÜRMENİN 4 YOLU 5 Ekim 2021
PROFESYONEL BİR SUNUMU EN VERİMLİ ŞEKİLDE NASIL BAŞLATABİLİRSİNİZ? BUZ KIRICILARA GİRİŞ 3 Eylül 2021
SAĞLIKLI BÜYÜMENİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL, KOYDUĞUNUZ HEDEFLER OLABİLİR Mİ? (STRATEJİK ÖNGÖRÜ MODELİNİ TEKRAR ZİYARET) 10 Ağustos 2021
ÜNİVERSİTELERİN TERCİH DÖNEMLERİNDE ÖĞRENCİLERLE İLETİŞİM KURARKEN GÖZ ARDI ETTİĞİ 4 ŞEY 7 Temmuz 2021
GİRİŞİMCİ VE YÖNETİCİ MENTORLARININ GÖRÜŞMELERİNİ DAHA ETKİN KILACAK 9 YAKLAŞIM ŞABLONU 4 Haziran 2021
İYİ İNOVASYONUN EN DOĞRU DENGESİNİ NASIL BULABİLİRSİNİZ? 4 Mayıs 2021
İŞLETMELER ETKİLİ İNOVASYON İÇİN NE YAPMALI? 6 Nisan 2021
KRİPTOPARA, DÖVİZ, ALTIN, BORSA... DOĞRU YATIRIMCI ZİHİN YAPISI NASIL OLMALI? 5 Mart 2021
KURUMLAR VE GİRİŞİMCİLER İÇİN 2021’DE ÖNEMLİ OLABİLECEK 5 EĞİLİM 6 Şubat 2021
İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİ TEKNOPARK VE KULUÇKA MERKEZLERİNDEN FAYDA SAĞLIYOR MU? 5 Ocak 2021
PANDEMİNİN GETİRDİĞİ ŞARTLARA GÖRE GİRİŞİM YAPMAK NEDEN YANLIŞ OLABİLİR? 14 Aralık 2020
V, U VEYA L ŞEKLİNDE EKONOMİK DÜZELME YERİNE NEDEN K ŞEKLİNDE BEKLENİYOR? 4 Kasım 2020
GİRİŞİMİNİZİN İSMİNİ VE HIZLI TANITIM CÜMLESİNİ NASIL SEÇERSİNİZ? 7 Ekim 2020
GİRİŞİMCİLER ZOR DÖNEMLERDE FİNANSAL OLARAK NASIL DAVRANMALI? (VKP VE DHM MODELİ) 7 Ekim 2020
GİRİŞİMCİLER VE KURUMLAR İÇİN EN ETKİLİ YENİLİKÇİ ÜRÜN GELİŞTİRME METODU 22 Temmuz 2020
DÜŞÜK TEMASLI EKONOMİYE GEÇİŞ NASIL OLACAK? 9 Haziran 2020
PANDEMİ İLE BİRLİKTE HIZLANAN DEĞİŞİM: YETKİNLİK EKONOMİSİ 7 Mayıs 2020
YENİ EKONOMİDE YIKIM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINDA NELERE YOL AÇACAK? 7 Mayıs 2020
BELEDİYELER SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ NEDEN DESTEKLEMELİDİR? 2 Mart 2020
GİRİŞİMLERDE İYİ EKİP KURMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? 8 Şubat 2020
İYİ BİLDİĞİNİZ GİRİŞİMLERİN AZ BİLDİĞİNİZ İŞ MODELLERİ 20 Ocak 2020
SİZİ ÇOK ŞAŞIRTACAK 10 GELECEK ÖNGÖRÜSÜ 16 Aralık 2019
STRESLİ ZAMANSIZLIK KISIR DÖNGÜSÜ 12 Kasım 2019
KRİTİK KARARLAR İÇİN ZİHİN MODELLERİ NASIL KULLANILIR? 5 Eylül 2019
BAŞARILI GİRİŞİMCİ PSİKOLOJİSİNİN KARANLIK YÖNLERİ 8 Ağustos 2019
GİRİŞİMİN FİNANSAL DEĞERLEMESİ NASIL YAPILABİLİR? 3 Temmuz 2019
GİRİŞİM FİKRİNİZİ TEST ETMENİN EN SAĞLAM YOLU: PROBLEM-ÇÖZÜM UYUMU 10 Haziran 2019
AKILLI BAŞARIYA ULAŞARAK KARİYERİNİZİ VE GİRİŞİMİNİZİ NASIL DAHA VERİMLİ YÖNLENDİREBİLİRSİNİZ? 9 Mayıs 2019
BAŞARILI İŞ MODELİ İNOVASYONUNUN UYGULANABİLİR YOLLARI NELERDİR? (NETFLİX ÖRNEĞİ) 8 Nisan 2019
GİRİŞİMİNİZİN BAŞARISIZLIK RİSKİNİ AZALTMAK İÇİN TAKİP ETMENİZ GEREKEN 3 ADIM 9 Mart 2019
ÜLKEYE FAYDALI KATMA DEĞER YARATAN BİR EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? (FİNLANDİYA ÖRNEĞİ) 12 Şubat 2019
GİRİŞİMCİLERİN VE İŞ SAHİPLERİNİN DÜŞTÜĞÜ 5 ZİHİN TUZAĞI 21 Ocak 2019
GİRİŞİMCİLER TAKIM OLUŞTURURKEN HANGİ KİŞİSEL ÖZELLİKLERE DİKKAT ETMELİDİR? 11 Ekim 2018
KURUMLARDA VE GİRİŞİMLERDE BAŞARILI BİR İNOVASYONCU OLMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİR? 4 Ağustos 2018
TEMEL PAZARLAMA HATALARI VE DÜZELTMEK İÇİN TAVSİYELER 4 Haziran 2018
MİLLİ EKONOMİ İÇİN NEDEN YENİLİKÇİ GİRİŞİMCİLİK ÇOK ÖNEMLİDİR? 7 Mayıs 2018
TÜRKİYE'DEKİ GİRİŞİMLERİN BAŞARISIZ OLMASININ 5 TEMEL SEBEBİ 3 Nisan 2018
NEDEN 5 YIL İÇİNDE AVM’LER VE FRANCHİSE İŞLETMELERİ HEDEF KİTLELERİNİ DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALACAK? 7 Mart 2018
YAPAY ZEKA GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİNİ NASIL ETKİLEYECEK? 17 Şubat 2018
OTOMOBİL ENDÜSTRİSİ BLOCKCHAİN’İ NASIL KULLANABİLİR? 30 Aralık 2017