
2025'e umutla bakarken, tatil dönemlerinde mobil uygulama etkileşimlerinin nasıl şekilleneceği merak konusu. Tatil dönemlerinde kullanıcı davranışlarındaki değişimler, pazarlamacılara kalıcı bağlantılar kurma ve dönemsel artışları sürdürülebilir büyümeye dönüştürme fırsatları sunuyor. Mobil ekosistem geliştikçe bu trendleri yakalamak rekabet avantajı sağlamak için kritik bir faktör haline geliyor. Aralık ayı başından yılbaşına kadar olan verileri inceleyen Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman “Adjust olarak, tüm pazarlamacılara, yeni yılı veri destekli stratejilerle yönetmelerine yardımcı olacak içgörüler sunmaya devam edeceğiz” dedi.
Finans uygulamaları: Bütçe yapma ve ödeme zirveye ulaştı
Aralık 2024, kullanıcıların tatil harcamalarını yönetmek için finans uygulamalarını yoğun bir şekilde kullandığı bir dönem oldu. 2 Aralık'ta oturum sayıları zirve yaparak, kullanıcıların hediye bütçesi oluşturma çabalarını gösterdi. 6 Aralık'ta banka ve ödeme uygulamalarındaki seanslar sırasıyla %27 ve %26 arttı. 20 Aralık'ta finans seansları yıllık ortalamanın %29 üzerine çıkarak bir başka zirveye ulaştı. Kullanıcılara bütçeleme aracı kampanyaları başlatmak ve hatırlatmalar yapmak öneriliyor.
Alışveriş uygulamaları: fırsat avcılığı hareketlendirdi
Tatil alışverişi, Aralık ayının başında hız kazandı. 1 Aralık'ta fırsat avı uygulamalarının indirme sayıları günlük ortalamanın %42 üzerine çıktı. Kullanıcılar erken tatil indirimlerinden faydalanmak için alışverişe yöneldi. 15 Aralık'ta yüklemeler %26 arttı ve 24 Aralık öncesinde alışveriş aktivitesi yeniden canlandı. Fırsat avcılarını yakalamak için erken kampanyalar başlatılması öneriliyor.
Restoran uygulamaları: planlı kullanıcılar ve son dakika rezervasyonları
Aralık 2024’te kullanıcılar, akşam yemek davetlerini planlamak için restoran uygulamalarına yöneldi. 7 Aralık’ta yüklemeler yıllık ortalamanın %111 üzerine çıkarken, oturumlar %44 arttı. Yılbaşı arifesinde kurulumlar %152 artış gösterdi. Kutlama planlayan kullanıcıları yakalamak için Aralık ayının başında tanıtımlar yapılması öneriliyor.
Sağlık ve fitness uygulamaları: yeni yıl hedefleri için bir ivme
Sağlık ve fitness uygulamaları, Aralık ayının sonlarına doğru kullanıcıların yeni yıl hedeflerine odaklanmasıyla hareketlendi. 30 Aralık’ta yüklemeler %27 artarken, 1 Ocak 2025’te büyük bir sıçrama yaşandı. Kullanıcıları yeni yıl sonrası fitness kampanyalarıyla yakalamak için hızlıca harekete geçilmesi öneriliyor.
Oyun uygulamaları: tatil döneminde zirve yaptı
Aralık 2024’te oyun uygulamalarında oturum sayıları artış gösterdi. Yarış oyunları tatil döneminin favorisi olurken, eğitim odaklı oyunlar da dikkat çekici bir ivme kazandı. Kullanıcıların kişisel gelişim hedefleriyle örtüşen içerikler sunulması öneriliyor.
Tatil trendlerinin 2025 fırsatlarına dönüşmesi bekleniyor; bu nedenle mobil uygulama etkileşimlerini gözlemlemek önemli olacak. Adjust, uygulama pazarlamacılarına veri destekli stratejilerle yeni yılı yönetmeleri için içgörüler sunmaya devam edecek ve Şubat ayında “Mobil Uygulama Trendleri 2025” raporunu yayınlayacak.