
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, dijital reklam teknolojisi (adtech) alanındaki rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle Google'a 2,95 milyar avro para cezası verdi.
AB Komisyonu'nun açıklamasına göre Google, kendi reklam teknolojisi hizmetlerini, örneğin reklam alım-satım platformlarını, rakiplerine karşı kayırarak kuralları ihlal etti. Bu durum, şirketin kendi sunduğu hizmetlerden daha yüksek ücretler almasına imkan tanıdı. Komisyon, Google'ın piyasadaki hakim pozisyonunu kötüye kullandığını belirtti ve şirkete 2 milyar 950 milyon avro para cezası kesti.
Komisyon ayrıca, Google'a kendi lehine olan uygulamalara son verme ve reklam teknolojisi tedarik zincirindeki çıkar çatışmalarını ortadan kaldırma emrini gönderdi. Google, bu doğrultuda atacağı adımları 60 gün içinde AB'ye bildirmek zorunda olacak.
Şirketin bu cezaya çarptırılmasına yol açan soruşturma 2021'de başlamış, 2023'te ise Google resmen suçlanmıştı. AB, Google'ın 2014'ten bu yana reklam piyasasında kendi lehine çalışarak gücünü kötüye kullandığını düşünüyor. Google daha önce de farklı rekabet ihlallerinden dolayı toplam 8 milyar avronun üzerinde ceza almıştı.