• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Enerji
  3. Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET
Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET

Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET

ICT Media ICT Media
3 Temmuz 2020 00:00
Paylaş

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre OPET Petrolcülük A.Ş, akaryakıt dağıtım sektöründe "Türkiye'nin en değerli ve en güçlü markası" oldu. En Değerli İlk 100 marka sıralamasında 14’üncü sırada yer alan ve geçen yıla göre marka değerini yüzde 57 artıran OPET, 570 milyon dolarlık marka değerine ulaştı. Türkiye’deki ‘En Güçlü Markalar’ sıralamasında ise geçen yıla göre bir sıra yükselerek 4’üncü sırada yer aldı. OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: “Tüm dünyayı etkileyen ve sektörümüzde de satış hacminde önemli düşüşe yol açan Covid-19 salgınına rağmen, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet kalitemiz, esnek karar alma kabiliyetimiz ve yapılmayanı yaparak fark yaratan yaklaşımlarımızla, sektörün en hızlı ve istikrarlı büyüyen şirketiyiz. Bugüne kadar Türkiye’nin yakından takip ettiği ve büyük bir değişim yaratan Temiz Tuvalet Kampanyamız ile temizlik ve hijyen konusunda istasyonlarımızda önemli bir standart sağladık. 20 yıl önce başladığımız ve tuvaletlerimizi hijyen açısından en uygun hale getirdiğimiz bu projenin, insan hayatındaki önemi ve yarattığı fark yaşadığımız salgın günlerinde daha da çok ortaya çıktı. “Kadın Gücü” projemiz her geçen gün daha hızla büyüyor ve mesleğin cinsiyeti olmadığı algısının toplumsal düzeyde benimsenmesini sağlıyor. Öte yandan Yeşil Yol, Örnek Köy, Tarihe Saygı ve Trafik Dedektifleri Projelerimiz ve Troya bölgesindeki çalışmalarımız ile ülkemize değer katmaya devam ediyoruz. 2019 yılında sektörümüz bir önceki yıla göre neredeyse hiç büyümezken toplam beyaz ürünler olarak değerlendirdiğimizde, şirketimiz %7 oranında büyüyerek %19 pazar payına ulaştı”.

OPET istasyonlarında araçların her türlü gereksinimini karşılarken, tüketicilerin her türlü ihtiyacı bir arada bulabilecekleri çözümler yarattıklarını belirten Cüneyt Ağca şöyle devam etti: “Önceki yıl istasyonlarımızı müşterilerimiz için keyifli mola verebilecekleri ve dinlenebilecekleri birer yaşam alanı haline getirmek amacıyla başlattığımız Ultramarketlerimiz ile salgın döneminde de müşterilerimizin ihtiyaçlarına yanıt verdik. Opet istasyonları, yoğun trafikte ya da yolculuk sırasında; tazelenme, yenilenme ve her türlü ihtiyacın karşılanacağı uğrak noktalarına dönüşüyor. “In bakery by Divan”, “Koçtaş”, “Starbucks on the go”, “Lipton”, “Dardanel Mister No”, “Rossmann”, “Automix”, “TTec” ve “Toyzz Shop” gibi alanlarının en iyi markalarıyla işbirliği yaptık. İstasyonlarımızın, temizlik ve hijyen standartları her zaman olduğu gibi hassas bir şekilde takip edilmeye devam ediliyor. Market içinde sarı bant uygulaması ile sosyal mesafeye uygun bekleme alanları ve yönlendirmelerle hareket ediliyor. Bütün tedbirlerimizi bayilerimiz ile sürekli iletişim halinde uyguluyoruz. Tüm bu kararlılığımızın ve faaliyetlerimizin sonucu olarak Brandfinance 2020 Turkey Araştırması’nda ülkemizin en değerli 20 markası arasında yer aldık. Araştırma sonuçlarına göre sektörümüzün en değerli ve en güçlü markasıyız. Bu güzel gelişmeler işlerimizi tüketici odaklı ve bütünsel yapma yolunda itici bir güç olarak bizleri daha çok motive ediyor. Bundan sonrası için de aynı inanç ve azimle tüketicimizle bağ kurmaya ve güven içeren marka vaadimizle çalışmalarımıza devam edeceğizBiz ülkemize olan sevgimiz, müşterilerimizle kurduğumuz bağ ve Türkiye’nin en sevilen akaryakıt dağıtım markası olarak Brand Finance tarafından Türkiye’nin en güçlü markaları arasında olmaktan da ayrı bir mutluluk duyduk. Bu çıtayı daha da yukarı çıkarmak da hedeflerimiz arasında. ”

Brand Finance, bu yıl 10 farklı sektör için 29 ülkede 18 yaş üzeri internetten erişilebilen 50 bin kişiyi kapsayan özgün bir pazar araştırması gerçekleştirdi. Sıralama tablolarında yer alan markaların değerini ISO 10668 standardı doğrultusunda, “Hak Bedeli” yöntemi ile hesaplayan Brand Finance, bir lisansörün markasını açık pazarda lisanslayarak elde edeceği kazanç esasından hareketle şirketin elde ettiği hasılata hak bedeli uyarlayarak net marka değerine ulaşıyor. İtibar, inovasyon, güven, duygusal bağ, tavsiye, kalite, farkındalık kavramları doğrultusunda ölçüm yapan araştırmada kullanılan ‘Marka dönüşüm hunisi’ bir markanın gücünün nasıl satışa dönüştüğünü ortaya çıkarıyor. Brand Finance; pazarlama yatırımları, göreceli ağırlık ve performans ölçümlerini kullanarak markanın gücünü hesaplıyor. Her endüstri için, satın alma kararında markanın önemini yansıtan hak bedeli aralığı ve hak bedeli oranı tespit ediliyor. Markanın gücü skoru, hak bedeli aralığına uyarlanırken şirket hasılatı içerisinde markaya ait payın tespiti gerçekleştiriliyor. Geçmiş hasılat, sermaye piyasası analistleri tahminleri ve ekonominin büyüme oranları dikkate alınarak gelecekteki hasılatın tespiti de ölçümleniyor. Sonrasında ise markaya ait hasılatın tespiti için hak bedeli oranı gelecekteki hasılata uyarlanıyor.

Paylaş
Cüneyt Ağca OPET Brand Finance

Enerji Kategorisinin En Yenileri

Enerji depolama ekosistemi Ankara’da buluştu
Enerji depolama ekosistemi Ankara’da buluştu
28 Mayıs 2025 17:45
Vertiv, EMEA Bölgesindeki Edge uygulamaları için geliştirdiği ön tasarımlı veri merkezi çözümünü geliştirerek enerji verimliliğini artırıyor ve kurulum süreçlerini hızlandırıyor
Vertiv, EMEA Bölgesindeki Edge uygulamaları için geliştirdiği ön tasarımlı veri merkezi çözümünü geliştirerek enerji verimliliğini artırıyor ve kurulum süreçlerini hızlandırıyor
22 Mayıs 2025 11:28
Karagöz Gölge Oyunu ile çocuklara enerji tasarrufu dersi
Karagöz Gölge Oyunu ile çocuklara enerji tasarrufu dersi
15 Mayıs 2025 15:00
Uludağ Elektrik'ten engellere çözüm: İşaret dili görüşme hattı 7 yıldır kesintisiz hizmette
Uludağ Elektrik'ten engellere çözüm: İşaret dili görüşme hattı 7 yıldır kesintisiz hizmette
15 Mayıs 2025 10:23
Enerjide milli güvenlik vurgusu: Erdoğan’dan çevre ve yatırım mesajları
Enerjide milli güvenlik vurgusu: Erdoğan’dan çevre ve yatırım mesajları
8 Mayıs 2025 16:50
Şırnak’a 10 milyon TL’lik yatırım: Siyah İnci’den yıllık 390 bin tonluk kömür tesisi
Şırnak’a 10 milyon TL’lik yatırım: Siyah İnci’den yıllık 390 bin tonluk kömür tesisi
23 Nisan 2025 12:07
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.