
Türkiye'nin lider bulut tabanlı çağrı merkezi platformu AloTech, Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen ve teknoloji ihracatını destekleyen E-Turquality ("Bilişimin Yıldızları") programına kabul edildi. Bu kabul, AloTech'in teknolojik üstünlüğünün ve global büyüme potansiyelinin resmi olarak tescili anlamına geliyor.
2012'den bu yana faaliyet gösteren ve yapay zeka destekli chatbot, voicebot ve müşteri deneyimi analitiği gibi çözümlerle pazarda öne çıkan şirket, hâlihazırda 63 ülkede 700'den fazla kurumsal müşteriye hizmet vererek uluslararası alanda kendini kanıtlamıştı.
AloTech Kurucu Ortağı ve CEO'su Cenk Soyak, E-Turquality'ye dahil edilmenin, sadece bir destek değil, aynı zamanda Türkiye'nin global teknoloji sahnesindeki yükselişinin bir parçası olduklarının resmi tescili olduğunu belirtti. Soyak, hedeflerinin artık global pazarda liderlik kurmak olduğunu vurguladı.
CTO İdris Avcı, programın "ürün ve hizmet" odaklı yapısının, geliştirdikleri %100 bulut tabanlı mimarinin ve yapay zeka algoritmalarının dünya standartlarında ve global rekabete hazır olduğunun en güçlü kanıtı olduğunu ifade etti.
CFO Bektaş Doğan ise kabulün, şirketin finansal sağlığının ve sürdürülebilir büyüme potansiyelinin bir tescili olduğunu, sağlanacak desteklerle Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarını hızlandırarak küresel rekabette ellerinin güçleneceğini ekledi.
AloTech, bu stratejik destekle birlikte, global pazarlardaki konumunu pekiştirmeyi ve yapay zekâ tabanlı ürün geliştirme süreçlerini hızlandırmayı hedefliyor.