• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Amazon.com.tr, müşteri siparişlerini ek ambalajlama yapmadan göndererek sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor
Amazon.com.tr, müşteri siparişlerini ek ambalajlama yapmadan göndererek sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor

Amazon.com.tr, müşteri siparişlerini ek ambalajlama yapmadan göndererek sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor

ICT Media ICT Media
1 Şubat 2024 12:36
Paylaş

Amazon Türkiye, uygun ürünleri üreticinin orijinal paketinden başka ek bir ambalajlama yapmadan, sadece adres etiketi ekleyerek teslim etmeye başladı. Ürünler için ek ambalajlama yapılmaması, gönderilerin daha hafif olması anlamına geliyor, bu da paket başına teslimat emisyonlarının azalmasını sağlıyor. Yeni uygulamayla birlikte, müşterilerin geri dönüştüreceği ekstra Amazon karton kutuları veya zarfları da azalıyor.

Amazon.com.tr, seçkisindeki belirli ürünleri ek bir ambalajlama yapmadan göndermeye başladığı yeni bir programı hayata geçirdi. Türkiye'deki bu yeni program satış ortaklarını, ürünlerini çevre dostu ve ek Amazon ambalajı gerektirmeden müşterilere gönderilmeye hazır, açılması kolay ambalajlarda paketlemeye teşvik ediyor. Ürünler, sadece adres etiketi eklenmiş olarak müşterilere ulaştırılıyor. Ürünlerin paketlenmesinde ek ambalaj kullanılmaması, gönderilerin daha küçük ve daha hafif olması anlamına geliyor, bu da paket başına teslimat emisyonlarının azalmasına katkı sağlıyor. Ayrıca müşterilerin ek bir Amazon karton kutusunu veya zarfını geri dönüştürmesine de gerek kalmıyor.

Amazon Türkiye Ülke Müdürü Richard Marriott, “Müşterilerimiz Amazon.com.tr'den satın aldıkları ürünlerin hızlı ve güvenli bir şekilde, minimum ambalaj kullanılarak kendilerine ulaşmasını istiyor. Yeni ambalaj programımız, teslimatlarda kullanılan fazladan ambalajları tamamen ortadan kaldırmayı ve yalnızca ürünü korumak için gerektiğinde ekstra bir karton veya zarf kullanmayı amaçlıyor. Bu uygulamayı hayata geçirmekten mutluluk duyuyor ve müşterilerimizin teslimatlarında daha az ambalaj kullanılacak olmasının faydalarını takdir edeceklerini umuyoruz. Ancak zaman zaman müşterilerimizin, örneğin arkadaşlarına veya aile üyelerine hediye aldıklarında, siparişlerinin ek ambalaj ile paketlenmesini tercih edebileceklerini de biliyoruz. Biz de elbette bu sürprizleri bozmak istemeyiz. Bu nedenle müşterilerimize, siparişleri ambalajsız gönderilebilecek durumda olsa bile 'içindekini gizle' seçeneği sunuyoruz. Bu seçeneği tercih eden müşterilerimizin ürünleri, hiçbir ek ücret olmadan ek ambalaj ile paketlenmeye devam ediyor.” dedi.

Amazon Türkiye, mutfak aksesuarları, spor ekipmanları ve ofis malzemeleri de dâhil olmak üzere binlerce seçilmiş ürünü bu programa dâhil etti. Müşterilere orijinal ambalajlarında güvenli ve emniyetli bir şekilde ulaşmalarını garanti altına almak için bu ürünlerin her biri sert düşme testlerinden geçirildi. Ürün ek ambalajlama yapılmadan orijinal paketi ile gönderilmeye uygunsa, ödeme sırasında müşteriye ürünün “içinde ne olduğunu gösteren” bir paketle teslim edileceğini içeren bir mesaj gösteriliyor. Siparişlerini gizlemek isteyen müşteriler ise “Ek Amazon ambalajı olmadan gönderilir” onaylı birçok ürün için açılır menüyü kullanarak “İçindekini gizle, Amazon ambalajında gönder” seçeneğini tercih edebiliyor. Ek paketleme gerektiğinde ise Amazon, akıllı paketleme seçimleri yapılmasına yardımcı olmak amacıyla makine öğrenimine dayanan algoritmaları kullanıyor. Böylece ürünler paketlere daha iyi sığıyor, mümkün olduğunca az malzeme kullanılıyor ve müşterilerin siparişleri güvenli bir şekilde kapılarına kadar ulaşıyor.

Paylaş
amazon amazon türkiye Richard Marriott

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Yandex Maps, okul bölgelerindeki kontrolsüz yaya geçitleri için sürücüleri uyaracak
Yandex Maps, okul bölgelerindeki kontrolsüz yaya geçitleri için sürücüleri uyaracak
17 Eylül 2025 12:07
Dijital Reklamcılıkta Yeni Dönem: CTV ve DOOH Yükselişte
Dijital Reklamcılıkta Yeni Dönem: CTV ve DOOH Yükselişte
17 Eylül 2025 12:03
OYAK, beş şirketi ile TEKNOFEST’e katılacak
OYAK, beş şirketi ile TEKNOFEST’e katılacak
16 Eylül 2025 13:44
ABD ve Çin, TikTok Anlaşmasında Uzlaştı
ABD ve Çin, TikTok Anlaşmasında Uzlaştı
16 Eylül 2025 11:13
3 Yeni Teknoloji Geliştirme Bölgesi ilan edildi
3 Yeni Teknoloji Geliştirme Bölgesi ilan edildi
13 Eylül 2025 10:42
Yapay Zeka ve Teknoloji Akademisi Yeni Dönem Başvuruları Açıldı
Yapay Zeka ve Teknoloji Akademisi Yeni Dönem Başvuruları Açıldı
12 Eylül 2025 12:18
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.