
ÖZEL HABER
Türkiye'nin ilk akıllı otobanı olarak duyurulan Ankara-Niğde Otoyolu’nu işleten ERG’ye, 2021 yılı için ödenen garanti tutarı belli oldu. İşletmeci şirket ERG’ye, söz konusu otoyolu öngörülen sayıda araç kullanmadığı için 900 milyon TL garanti ödendi.
Ankara-Niğde Otoyolu, Edirne’den başlayıp, İstanbul’dan geçen ve Bolu, Ankara, Pozantı üzerinden Adana ve Gaziantep’e ulaşarak, Şanlıurfa’da tamamlanan ve ileride yapılması planlanan Şanlıurfa-Habur kesimini de kapsayan TEM Otoyolu’nun tamamlanmış kesimi olarak öne çıkıyor.
Ankara-Niğde Otoyolu’nun, toplam uzunluğu 351 kilometre. Bunun 275 kilometresi otoyoldan, kalan bölümü bağlantı yolundan oluşuyor. Otoyol, İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan Ankara, Aksaray, Konya, Kırşehir, Nevşehir ve Niğde’den geçiyor.
Projeyi, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ERG Otoyol AŞ üstlendi. Proje, aşama aşama 2020 yılında hizmete sunuldu.
Garanti ödemesi…
Projeyi, 2021 yılında öngörülen sayıda araç kullanmadı. Bu nedenle işletmeci ERG’ye, 2021 yılı için 900 milyon TL garanti ödendi.
Zamlı geçiş…
Ankara-Niğde Otoyolu’nda geçiş ücretlerine, bu yıl yüzde 20 düzeyinde zam yapıldı. Otomobillerin 115 lira 50 kuruş olan geçiş ücreti 138 lira 50 kuruşa, kamyonet ve otobüslerin geçiş ücreti 130 liradan 156 liraya, alt dingilli kamyonların geçiş ücreti 243 liradan 291 lira 50 kuruşa çıkartıldı.