
Ekonomik belirsizliklerin ve maliyet baskılarının arttığı bir dönemde dijital reklamcılık hızla büyürken, markalar bütçelerini nasıl dengeleyeceklerini sorguluyor. Adform Türkiye, MEA ve Orta Asya Başkanı Cem Eroğlu, “Sadece performansa odaklanmak sürdürülebilirliği tehlikeye atar. Kısa vadeli dönüşüm ile uzun vadeli marka güveni arasında denge kurulmalı” diyor.
2024 itibarıyla küresel medya yatırımlarının 947 milyar doları aştığı, bunun yüzde 60’ının dijital mecralara yöneldiği tahmin ediliyor. Türkiye, yüzde 39,4’lük artışla en hızlı büyüyen medya pazarı olarak öne çıkıyor. 2023’te toplam medya ve reklam yatırımları 253,6 milyar TL’ye ulaşırken, bunun 158 milyar TL’si dijital mecralara ayrıldı. Özellikle sosyal medya reklamları öne çıkıyor.
Performans reklamları kısa vadeli sonuçlar sunarken, imaj kampanyaları uzun vadeli marka değerine katkı sağlıyor. Ancak ekonomik baskılar, markaları kısa vadeli hedeflere yönlendiriyor. Bu noktada, Adform’un Campaign Planner ve ID Fusion gibi araçları, hem performans hem de marka stratejilerini dengeli biçimde yürütmeye yardımcı oluyor.
Cem Eroğlu, “Reklam bütçeleri yalnızca dönüşüm odaklı değil, uzun vadeli güven ve değer yaratmaya yönelik de kurgulanmalı” diyerek stratejik dengeye dikkat çekiyor.