• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor
Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor

Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor

ICT Media ICT Media
30 Ağustos 2024 09:26
Paylaş

Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) ile Ticaret Bakanlığı dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi amacıyla işbirliği yapacak.

KVKK’dan yapılan açıklamaya göre, Kişisel Verileri Koruma Kurumu ile Ticaret Bakanlığı arasında işbirliği protokolü imzalandı. Açıklamada şöyle denildi:

“Dünyada hızla gelişen dijitalleşme, diğer tüm alanlarda olduğu gibi pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan geleneksel yöntemler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bırakmıştır.

Dijital ortamlarda tüketicilere yönelik olarak gerçekleştirilen kişisel veriye dayalı hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım (karanlık ticari tasarım) süreçlerinde, reklam ile hedeflenen kişi hakkında doğruluk ve tutarlılığın sağlanması ile ilgi ve alaka düzeyine göre reklam faaliyetleri yürütülebilmesi amacıyla büyük miktarda ve çeşitlilikte veri kullanılmakta, bu durum, bireyler özelinde karar alınmasını sağlayan ve onları belirlenebilir kılan kişisel veriler açısından birtakım riskler barındırmaktadır.

Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz şekilde kesiştirmiştir.

Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesiminde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile kişisel verilerin kullanımına ilişkin ortak alanlarda uluslararası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da olası ihlallere karşı ortak politika üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında işbirliği Protokolü imzalanmıştır. Protokol ile, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflenmiştir.”

Paylaş
KVKK Ticaret Bakanlığı veri reklam

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Cambium Networks ve Mikom, 5G’den 7G’ye Uzanan Teknoloji Yolculuğunu Ankara’da Anlattı
Cambium Networks ve Mikom, 5G’den 7G’ye Uzanan Teknoloji Yolculuğunu Ankara’da Anlattı
28 Ekim 2025 19:52
Elektromagnetik Teoriye Kapsamlı Bir Yaklaşım
Elektromagnetik Teoriye Kapsamlı Bir Yaklaşım
28 Ekim 2025 11:14
Mobil Uygulama Ekosistemi 2025'te hız kesmiyor
Mobil Uygulama Ekosistemi 2025'te hız kesmiyor
28 Ekim 2025 10:07
Antalya’da Teknoloji Fırtınası: 5G, Yapay Zeka ve Türkiye’nin Küresel Yükselişi!
Antalya’da Teknoloji Fırtınası: 5G, Yapay Zeka ve Türkiye’nin Küresel Yükselişi!
25 Ekim 2025 11:03
CEO’lar yapay zeka, insan ve çevre, kurumsal verimlilik arasında denge arıyor
CEO’lar yapay zeka, insan ve çevre, kurumsal verimlilik arasında denge arıyor
24 Ekim 2025 14:40
idenfit, Unleash World 2025'te yeni nesil İK ve yapay zeka çözümlerini tanıttı
idenfit, Unleash World 2025'te yeni nesil İK ve yapay zeka çözümlerini tanıttı
24 Ekim 2025 11:02
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.