• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor
Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor

Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor

ICT Media ICT Media
30 Ağustos 2024 09:26
Paylaş

Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) ile Ticaret Bakanlığı dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi amacıyla işbirliği yapacak.

KVKK’dan yapılan açıklamaya göre, Kişisel Verileri Koruma Kurumu ile Ticaret Bakanlığı arasında işbirliği protokolü imzalandı. Açıklamada şöyle denildi:

“Dünyada hızla gelişen dijitalleşme, diğer tüm alanlarda olduğu gibi pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan geleneksel yöntemler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bırakmıştır.

Dijital ortamlarda tüketicilere yönelik olarak gerçekleştirilen kişisel veriye dayalı hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım (karanlık ticari tasarım) süreçlerinde, reklam ile hedeflenen kişi hakkında doğruluk ve tutarlılığın sağlanması ile ilgi ve alaka düzeyine göre reklam faaliyetleri yürütülebilmesi amacıyla büyük miktarda ve çeşitlilikte veri kullanılmakta, bu durum, bireyler özelinde karar alınmasını sağlayan ve onları belirlenebilir kılan kişisel veriler açısından birtakım riskler barındırmaktadır.

Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz şekilde kesiştirmiştir.

Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesiminde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile kişisel verilerin kullanımına ilişkin ortak alanlarda uluslararası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da olası ihlallere karşı ortak politika üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında işbirliği Protokolü imzalanmıştır. Protokol ile, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflenmiştir.”

Paylaş
KVKK Ticaret Bakanlığı veri reklam

Gündem Kategorisinin En Yenileri

PeopleHub: Çalışan deneyiminde mükemmeli hedefliyoruz
PeopleHub: Çalışan deneyiminde mükemmeli hedefliyoruz
9 Mayıs 2025 12:11
SAS'dan yeni yapay zeka yönetişim kaynakları
SAS'dan yeni yapay zeka yönetişim kaynakları
9 Mayıs 2025 11:17
TBMM’de Google Algoritması ve dijital telif tartışması
TBMM’de Google Algoritması ve dijital telif tartışması
9 Mayıs 2025 11:09
Avrupa Komisyonu, Dijital Hizmetler Yasası'nı uygulamayan ülkelere karşı yasal adım attı
Avrupa Komisyonu, Dijital Hizmetler Yasası'nı uygulamayan ülkelere karşı yasal adım attı
8 Mayıs 2025 17:04
ABD, yapay zekâ ihracat kurallarını değiştiriyor: Trump yönetimi yeni strateji hazırlığında
ABD, yapay zekâ ihracat kurallarını değiştiriyor: Trump yönetimi yeni strateji hazırlığında
8 Mayıs 2025 15:04
TEKNOFEST’ten tasarıma açılan kapı: Genç yetenekler mimari ve görsel alanda yarışacak
TEKNOFEST’ten tasarıma açılan kapı: Genç yetenekler mimari ve görsel alanda yarışacak
8 Mayıs 2025 15:00
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.