• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor
Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor

Dijital reklamlara sıkı markaj geliyor

ICT Media ICT Media
30 Ağustos 2024 09:26
Paylaş

Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) ile Ticaret Bakanlığı dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi amacıyla işbirliği yapacak.

KVKK’dan yapılan açıklamaya göre, Kişisel Verileri Koruma Kurumu ile Ticaret Bakanlığı arasında işbirliği protokolü imzalandı. Açıklamada şöyle denildi:

“Dünyada hızla gelişen dijitalleşme, diğer tüm alanlarda olduğu gibi pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan geleneksel yöntemler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bırakmıştır.

Dijital ortamlarda tüketicilere yönelik olarak gerçekleştirilen kişisel veriye dayalı hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım (karanlık ticari tasarım) süreçlerinde, reklam ile hedeflenen kişi hakkında doğruluk ve tutarlılığın sağlanması ile ilgi ve alaka düzeyine göre reklam faaliyetleri yürütülebilmesi amacıyla büyük miktarda ve çeşitlilikte veri kullanılmakta, bu durum, bireyler özelinde karar alınmasını sağlayan ve onları belirlenebilir kılan kişisel veriler açısından birtakım riskler barındırmaktadır.

Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz şekilde kesiştirmiştir.

Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesiminde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile kişisel verilerin kullanımına ilişkin ortak alanlarda uluslararası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da olası ihlallere karşı ortak politika üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında işbirliği Protokolü imzalanmıştır. Protokol ile, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflenmiştir.”

Paylaş
KVKK Ticaret Bakanlığı veri reklam

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Posta Sektörünün Geleceği İstanbul’da Şekilleniyor: ERGP Genel Kurulu Dijital Çağ Gündemiyle Başladı
Posta Sektörünün Geleceği İstanbul’da Şekilleniyor: ERGP Genel Kurulu Dijital Çağ Gündemiyle Başladı
1 Temmuz 2025 15:17
KOBİ’ler Dijital Dönüşüm ve Yeşil Gelecek İçin Buluştu
KOBİ’ler Dijital Dönüşüm ve Yeşil Gelecek İçin Buluştu
1 Temmuz 2025 14:17
Türkiye, Antartika’ya Kalıcı Bilim Üssü Kuracak
Türkiye, Antartika’ya Kalıcı Bilim Üssü Kuracak
30 Haziran 2025 10:19
Genç Girişimcilerin Merakla Beklediği TÜBİTAK BİGG Sonuçları Açıklandı
Genç Girişimcilerin Merakla Beklediği TÜBİTAK BİGG Sonuçları Açıklandı
28 Haziran 2025 14:34
Türksat Fiber Satışında Kritik Eşik: Rekabet Güçlenecek mi, Oligopol Pekişecek mi?
Türksat Fiber Satışında Kritik Eşik: Rekabet Güçlenecek mi, Oligopol Pekişecek mi?
27 Haziran 2025 17:09
Huawei, Akıllı Saatlerin Arkasındaki Gizli Teknoloji Laboratuvarının Kapılarını Helsinki'de Açtı
Huawei, Akıllı Saatlerin Arkasındaki Gizli Teknoloji Laboratuvarının Kapılarını Helsinki'de Açtı
27 Haziran 2025 09:40
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.