• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. “Gelişmiş Dil Modelleri Mobil Reklamcılığı Dönüştürüyor”
“Gelişmiş Dil Modelleri Mobil Reklamcılığı Dönüştürüyor”

“Gelişmiş Dil Modelleri Mobil Reklamcılığı Dönüştürüyor”

ICT Media ICT Media
23 Temmuz 2025 13:04
Paylaş

Adjust META Satış Direktörü Başak Zerman, ChatGPT ve Gemini gibi gelişmiş dil modellerinin (LLM’ler) mobil uygulama keşfini ve reklamcılık stratejilerini yeniden şekillendirdiğini vurgulayarak, pazarlamacıların bu dönüşüme hızla uyum sağlaması gerektiğini söyledi.

Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, yapay zekâ destekli platformların kullanıcı davranışlarını köklü biçimde değiştirdiğini belirterek şunları söyledi: “ChatGPT, Gemini ve Perplexity gibi gelişmiş dil modelleri, kullanıcıların mobil uygulamaları bulma ve değerlendirme biçiminde hızla temel bir arayüz haline geliyor. Bu platformlarda yerel reklam formatlarının devreye girmesi, yüksek niyetli etkileşimler için yepyeni fırsatlar sunuyor. Pazarlamacıların bu yeni ortamda ürünlerinin nasıl yorumlandığını yakından takip etmesi ve içeriklerini yapay zekânın anlayabileceği şekilde yapılandırması kritik önem taşıyor.”

Zerman, Gartner’ın 2026 yılına kadar geleneksel arama motoru kullanımının %25, 2028’e kadar ise organik trafiğin %50 oranında düşeceğini öngördüğünü hatırlatarak, “LLM’ler artık birer cevap motoru gibi çalışıyor, kullanıcılar doğrudan öneriler alıyor. Bu durum, markalar için yeni bir rekabet alanı yaratıyor” dedi.

“Görünürlük Daha Sınırlı Ama Etkisi Daha Büyük”

LLM tabanlı platformlarda rekabetin daha yoğun olduğuna dikkat çeken Zerman, şunları ekledi: “Bu ortamda sadece birkaç öneri sunuluyor. Uygulamanız listede yer alıyorsa yüksek değerli kullanıcıları kazanıyorsunuz, ancak dışarıda kalırsanız tamamen görünmez hale geliyorsunuz. ChatGPT gibi platformlar artık dış bağlantılara UTM parametreleri ekleyerek trafiğin ölçülmesini sağlıyor. Bu da pazarlamacılara yeni optimizasyon imkânları sunuyor.”

Perplexity ve Bing gibi platformların yapay zekâ yanıtlarının içine yerleştirilen yerel reklam formatlarını test ettiğini belirten Zerman, bu gelişmelerin “üretken motor optimizasyonu” (GEO) adında yeni bir yaklaşımı ortaya çıkardığını söyledi.

“Erken Uyum Sağlayan Markalar Avantaj Kazanacak”

Başak Zerman, mobil pazarlamacıların bu yeni dönemde başarılı olabilmesi için şu dört noktaya odaklanması gerektiğini vurguladı:

  • Doğal dilde yapılan sorgulara uyumlu içerikler üretmek,
  • LLM’lerin öneri algoritmalarını anlamak,
  • Yapay zekâ kaynaklı trafiği doğru atribüsyon modelleriyle ölçmek,
  • LLM tabanlı keşif kanallarını aktif olarak optimize etmek.

Son olarak Adjust’ın pazarlama ekiplerine bu süreçte gelişmiş analiz ve ölçümleme imkânları sunduğunu belirten Zerman, “LLM’lerin yükselişi mobil reklamcılıkta yeni bir çağ başlatıyor. Erken adapte olan markalar rekabette öne geçecek” dedi.

 

Paylaş
ChatGPT Gemini Başak Zerman Adjust

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Küresel eğlence ve medya sektörü gelirleri, 2029 yılına kadar 3,5 trilyon ABD dolarına ulaşacak
Küresel eğlence ve medya sektörü gelirleri, 2029 yılına kadar 3,5 trilyon ABD dolarına ulaşacak
2 Eylül 2025 16:06
Küresel Girişimcilik Rüzgârı Türkiye’de Esecek: Slush’D İlk Kez İstanbul’da
Küresel Girişimcilik Rüzgârı Türkiye’de Esecek: Slush’D İlk Kez İstanbul’da
2 Eylül 2025 16:03
EMSE, Havacılık Çözümlerini Quavis Markasıyla Dünyaya Taşıdı
EMSE, Havacılık Çözümlerini Quavis Markasıyla Dünyaya Taşıdı
2 Eylül 2025 16:00
Türkiye’de 5G İçin Geri Sayım Başladı: İhale Tarihi 16 Ekim
Türkiye’de 5G İçin Geri Sayım Başladı: İhale Tarihi 16 Ekim
1 Eylül 2025 12:45
Orman Genel Müdürlüğü Heyeti, Yerli SD-WAN Çözümleri İçin ULAK Haberleşme’yi Ziyaret Etti
Orman Genel Müdürlüğü Heyeti, Yerli SD-WAN Çözümleri İçin ULAK Haberleşme’yi Ziyaret Etti
1 Eylül 2025 12:31
reprai, Yapay Zekâ Destekli İlaç Pazarlaması İçin 500 Bin Dolar Yatırım Aldı
reprai, Yapay Zekâ Destekli İlaç Pazarlaması İçin 500 Bin Dolar Yatırım Aldı
1 Eylül 2025 12:26
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.