Üretken yapay zekâ (Generative AI), algoritmalar ve modeller kullanarak yeni ve orijinal içerikler üretebilen bir yapay zekâ türü olarak tanımlanıyor. Bu teknoloji, metin, ses, görüntü ve hatta video gibi çeşitli veri türlerini işleyerek yaratıcı ve özgün çıktılar elde edebilir. Üretken yapay zekâ, birçok sektörde devrim niteliğinde yenilikler sunan ve gelecekte de etkisini artıracak bir teknoloji olarak görünüyor. Türkiye, bu alanda atacağı stratejik adımlarla, üretken yapay zekâ teknolojilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında öncü ülkeler arasında yer alabilir.
ICT MEDIA Dergisi Eylül sayısında “ÜRETKEN YAPAY ZEKA VE UYGULAMA ALANLARI”nı ele aldı.Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi başta olmak üzere sektörden uzman isimler üretken yapay zekanın sunduğu fırsatları ICT MEDIA’ya değerlendirdi. ICT MEDIA’nın yeni sayısında Ankara Hacı Bayram Üniversitesi (AHBÜ) İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. M. Sezai TÜRK ile kriz dönemlerinde uygulanması gereken iletişim stratejileri üzerine yapılan röportaj da yer aldı. Instagram’a erişim engeliyle birlikte izlenen iletişim sürecindeki eksikliklere dikkat çeken TÜRK, “Doğru bir iletişim stratejisi, kriz yönetiminin en önemli parçasıdır” dedi. Prof. Dr. TÜRK, yerli dizilerin Türkiye’nin dünyadaki imajına etkilerini de değerlendirdi. ICT MEDIA Dergisi’nin yazarlarının gündeme yorumlayan yazıları ve sektörle ilgili önemli haberlerin yer aldığı son sayıya ICT MEDIA’nın internet sitesinden de ulaşabilirsiniz!
-
- ICT Media EYLÜL 2024 sayısını okumak için:
- https://ictmedia.com.tr/dergi
- https://online.fliphtml5.com/kfal/dxzw/
- ICT Media EYLÜL 2024 sayısında yer alan makaleleri dinlemek için:
- https://www.youtube.com/@ICTMEDIATV
- ICT Media Dergisi internet sitesi:
- https://ictmedia.com.tr/