
ANKARA
Isparta’da, günlerce devam eden ve binlerce vatandaşı mağdur eden elektrik kesintisi, maddi zarara da yol açtı. Kesinti nedeniyle bazı vatandaşların elektronik cihazları hasar gördü. Eski TEDAŞ Genel Müdür vekili Osman Nuri Doğan, elektronik cihazları hasar gören vatandaşlara seslenerek, vatandaşların 10 gün içinde harekete geçmeleri ve ilgili birimlere başvurmaları gerektiğini söyledi.
Isparta’da, yoğun kar yağışı sonrasında elektrikler günlerce kesildi. Ekiplerin, saatlerce süren yoğun mesaisi sonrasında şehre elektrik verildi. Bazı köylerde halen elektriğin olmadığı belirtiliyor.
Elektrik kesintilerinin, bazı vatandaşların elektronik cihazlarının hasar görmesine yol açtığı ifade ediliyor. Peki, elektronik cihazı hasar gören vatandaşlar ne yapmalı? Nereye başvurmalı? Bu soruları, eski TEDAŞ Genel Müdür vekili Doğan’a sorduk.
Mağdur vatandaşların 10 gün içinde ilgili birimlere başvurması gerektiğini belirten Doğan, “Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun Kalite Yönetmeliği’ne göre, mağduriyet yaşayan vatandaşların önce cihazlarının teknik servisinden arızaya dair rapor alması gerekiyor. Bu raporda cihazın arıza nedeni elektrik kesinti olarak belirtilmişse, bu rapor ile Akdeniz Elektrik Dağıtım AŞ’ye başvurun. Yönetmeliğe göre vatandaşların 10 gün içinde müracaat etmeleri gerekiyor” dedi.
“Cihaz bedeli ödenmeli”
Doğan, vatandaşın zararının karşılanmasının zorunlu olduğunu vurgulayarak, “Eğer cihaz tamir edilemeyecek bir boyutta ise cihazın bedelinin ödenmesi zorunludur. Buna rağmen eğer dağıtım şirketi, mağduriyet yaşayan vatandaşlara herhangi bir ödeme yapmaz ise vatandaşlar EPDK’ya ya da tüketici mahkemesine başvurmalıdır” diye konuştu.