
Beklentileri aşan büyüme: Turkcell Grubu, 2020 yılının üçüncü çeyreğinde tüm alanlarda güçlü büyüme gösterirken, gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,1 artışla 7,6 milyar TL’ye çıkardı. Grup bazında FAVÖK 3,4 milyar TL’ye ulaştı, FAVÖK marjı ise 1,3 puan artışla yüzde 44,4 olarak gerçekleşti. Son çeyrekte faturalı müşteri bazını net 317 bin artıran Turkcell, yılın ilk 9 ayında ise net faturalı müşteri sayısını 1,1 milyon artırmayı başardı.
Yenilikçi dijital servisler: Turkcell dijital servislerine yenilerini eklemeye devam ediyor. ‘BiP Meet’ kullanıcılara hızlı ve güvenli biçimde uzaktan toplantı yapabilme imkanı sunarken, ‘lifebox transfer’ servisi kolay ve güvenilir dosya paylaşımı yapılabilmesini sağlıyor. Takıldığı her televizyonu akıllı TV’ye dönüştüren ‘TV+ Ready’ ürünü ise yüzlerce TV kanalını ve 5 binden fazla filmi her ekrana götürmeye olanak sağlıyor. Yeni servislere ek olarak Turkcell’in dijital ihracat hamlesi de 3. çeyrekte hız kazandı. Digicel Türkiye’de geliştirilen BiP, TV+, lifebox ve Hızlı Giriş servislerini faaliyet gösterdiği 32 ülkede müşterilerinin kullanımına sundu.
Hedefler yükseldi: Turkcell üçüncü çeyrekte açıkladığı güçlü sonuçlarla birlikte yıl sonu için daha önce belirlediği hedefleri de yukarı yönlü revize etti. Buna göre konsolide gelir büyümesi hedefi yüzde 14 - yüzde 15 aralığına, FAVÖK marjı hedefi yüzde 41 - yüzde 42 aralığına, FVÖK marjı hedefi ise yüzde 20 - yüzde 21 aralığına yükseldi.
Güçlü büyümesini sürdüren Turkcell, 2020 üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Tüm hedeflerinde karlı büyüme gösteren Turkcell Grubu’nun, 2020 yılının üçüncü çeyreğinde konsolide bazda toplam gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,1 artışla 7,6 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin FAVÖK’ü 3,4 milyar TL olarak gerçekleşirken FAVÖK marjı ise yüzde 44,4’e yükseldi. FVÖK 1,88 milyar TL’ye yükselirken, FVÖK marjı da yüzde 24,5 oldu. Turkcell’in 2020’nin üçüncü çeyreğinde net kârı yıldan yıla yüzde 51,1 artarak 1,2 milyar TL olarak gerçekleşirken, mobil bileşik ARPU büyümesi yıldan yıla yüzde 14 artışla 52 TL’ye ulaştı.
Turkcell 2020’nin ilk 9 ayında 1,1 milyon net faturalı müşteri kazandı
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell’in müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veren ve sektöre öncülük eden çözümleri sayesinde geçen yılın aynı dönemine göre 1,1 milyon net faturalı müşteri kazandıklarını belirterek şunları söyledi: “Dijital dönüşümün ivme kazandığı 3. çeyrekte Turkcell olarak bütün metriklerde güçlü bir büyüme gösterdik. Bu dönemde hem altyapımız hem de yenilikçi dijital servislerimiz ile müşterilerimizin yanında olduk. Sadece bu çeyrekte 317 bin faturalı müşteri daha Turkcell dedi. Böylece yılın başından beri 1,1 milyon net faturalı müşteri kazanmış olduk. Milletimizin Turkcell’i tercih etmesi en büyük motivasyon kaynağımız.” Erkan şöyle devam etti: “Yeni normale geçiş dönemi olan bu süreçte dijital dönüşüme uyum sağlayan iş modelimiz ve dijital servislerimiz sayesinde beklentilerin üzerinde sonuçlara imza attık. Turkcell tarihinin en başarılı 3. çeyrek sonuçlarından birini aldık ve yıl sonu için belirlediğimiz hedeflerimizi yukarı yönde güncelledik.” Özellikle pandemi döneminde artan dijital tüketimi ve değişen müşteri alışkanlıklarını yakından takip ettiklerini belirten Erkan, “Müşterilerimizin fiber hızında internet ihtiyacına cevap veren Superbox ürünümüzün abone sayısı bu çeyrekte 60 bin artışla 551 bine ulaştı. Bu aynı zamanda geçen yılın aynı dönemindeki müşterinin 2,5 katı anlamına geliyor. Dijital satış kanallarımıza olan ilgi de her geçen gün artıyor. Sabit işimiz hariç Turkcell Türkiye bireysel satışlarında dijital kanallarımızın payı yüzde 12 olarak gerçekleşti. Dijital kanallarımız üzerinden yapılan siparişlerin satışa dönme oranı yıllık bazda 2 katı olurken, aylık ortalama ziyaretçi sayımız ise 28 milyon olarak gerçekleşti” şeklinde konuştu.
Dijital servisler yenilikçi çözümlerle büyümeye devam ediyor
Turkcell dijital servisleri inovatif özellikleriyle öne çıkan yeni çözümleriyle tekil bazda güçlü büyümesini sürdürüyor. 3. çeyrekte Turkcell’in dijital servisleri tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 28 büyürken, Turkcell dijital servislerine yenilerini eklemeye de devam etti. Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen ve TV izleme deneyimini dönüştüren Android TV çözümü ‘TV+ Ready’ ürünü takıldığı televizyonu akıllı TV’ye dönüştürüyor. TV+ Ready içerisindeki TV+ uygulaması sayesinde kullanıcılar 150’den fazla canlı TV kanalına ve binlerce filme diledikleri her ekrandan ulaşabiliyor. Uzaktan toplantı deneyimini bir üst seviyeye taşıyan BiP Meet ise kullanıcılara kişisel verilerini korurken, hızlı ve güvenli biçimde uzaktan toplantı yapabilme imkanı tanıyor. Turkcell’in 3. çeyrekte kullanıma sunduğu bir diğer yeni servis ise dosya transfer hizmeti ‘lifebox transfer’ oldu. lifebox transfer sayesinde kullanıcılar paylaşmak istedikleri dosyayı e-posta adresi aracılığıyla karşı tarafa güvenli bir şekilde gönderebiliyor.
Paycell uygulamasının aktif kullanıcı sayısı 4,6 milyon oldu
Turkcell’in kullanıcılarına ve üye iş yerlerine geniş yelpazede çözümler sunan techfin platformu Paycell’in ödeme deneyimlerini uçtan uca değiştirdiğini vurgulayan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Dijital dönüşümün hızlı şekilde değiştirdiği alışkanlıklarımızdan birisi de dijital ödeme tarafında yaşanıyor. Bu dönemde ödeme alışkanlıkları dijitalleşen kullanıcılar Paycell’i tercih etmeye devam ettiler. Paycell uygulamamızın aktif kullanıcı sayısı 2020 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla 4,6 milyon olarak gerçekleşti. Toplam işlem hacmi 2,2 milyar TL olarak gerçekleşen Paycell platformumuzun grup dışı gelir büyümesi yıllık bazda yüzde 85’lik artış gösterdi. 2020’nin üçüncü çeyreğinde 11 bin üye iş yerinde kullanılan Paycell ile maliyet ve verimlilik avantajları sağlayan mevzuatlara uygun ve Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvuruda bulunan ilk Android POS cihazı Paycell Android POS’u da müşterilerimizin kullanımına sunduk” diye konuştu.
Kurumların dijital dönüşümü ‘Dijital İş Servisleri’ ile hızlanıyor
Kurumsal müşterilerine uçtan uca dijital dönüşüm hizmeti sunan Dijital İş Servisleri’nin gelirleri 2020’nin üçüncü çeyreğinde yıldan yıla yüzde 40 artış gösterdi. Şirketlerin dijital dönüşümüne bulut teknolojileri, veri merkezi hizmetleri, siber güvenlik, bilgi teknolojileri ve nesnelerin interneti alanlarında katkı sağladıklarının altını çizen Erkan, sözlerine şöyle devam etti: “Dijital İş Çözümleri işimiz kapsamında özel sektör şirketleri ve kamu kuruluşlarının dijital dönüşüm yolculuklarında süreçleri hızlandırıyoruz. Sağlık sektörünün dijitalleşmesi adına 2017 yılında Yozgat Şehir Hastanesi ile başladığımız süreçte, yakın zamanda açılışı gerçekleşecek Tekirdağ Şehir Hastanesi’yle birlikte toplam 7 hastanenin dijital altyapısını biz sağlıyoruz. 3. çeyrekte kurumlar için sunmaya başladığımız güvenli dijital imza ve dijital evrak çözümlerimiz ile sektörde öncü olmaya devam ediyoruz.”