
Dünyanın en büyük yüzer elektrik santrali (Powership) filosuna sahip Karpowership, filosunu genişletmek için yeni yatırımlar yapmaya devam ediyor. Şirket, filosuna eklenen LNG Terminal Gemisi'nin isim verme törenini Singapur'daki Seatrium Tersanesi'nde gerçekleştirdi. Bu törenle, Seatrium ile olan stratejik ortaklığını yeni nesil Powership'ler için de güçlendirdi.
10.000 MW kurulu gücüyle dünyanın en büyük Powership filosunun sahibi ve işletmecisi olan Karpowership, yüzer altyapıdaki tecrübesini, LNG Terminal Gemileri (LNGTS) filosunu büyüterek ve yeni nesil Powership tasarımını hayata geçirerek artırıyor. LNG'yi depolama, gaza dönüştürerek Powership veya kara santrallerine iletme ve yakıt ikmali yapma yeteneklerine sahip olan bu gemi filosuna, "Karadeniz LNGTS Americas" adıyla yeni bir üye daha katıldı.
Singapur'da düzenlenen isim verme töreninde konuşan Karpoworship CEO'su Orhan Remzi Karadeniz, ilk Powership'lerini 20 yılı aşkın süre önce yine Singapur'da inşa ettiklerini hatırlattı. Şirketin hedeflerine değinen Karadeniz, doğal gazla elektrik üretebilen kurulu gücün yaklaşık yüzde 1'ine sahip olduklarını ve önümüzdeki 10 yıl içinde bu oranı yüzde 2'ye çıkarmayı planladıklarını belirtti. Karadeniz, ekonomik büyüme, sanayileşme ve dijital dönüşüm gibi faktörlerin elektrik ihtiyacını artırdığına dikkat çekerek, milyonlarca insanın hala elektriğe erişemediğini vurguladı. "Tek Dünya" felsefesiyle, dünyanın farklı bölgelerinde elektriğe ihtiyaç duyan her noktaya ulaşana kadar çalışmaya devam edeceklerini ifade etti.
Büyüme planının bir parçası olarak Karpowership, yeni nesil Powership'lerin üretimi için Seatrium ile bir niyet mektubu imzaladı. Bu anlaşmaya göre, iki şirket modüler tasarıma sahip ve Karbon Yakalama, Kullanma ve Depolama (CCUS) gibi ileri teknolojileri barındıran yeni nesil Powership'leri birlikte üretecek.