
Turkcell, Lifecell Ventures ile dijital ihracat dönemini başlatıyor. Mobil Dünya Kongresi’nde yapılan açıklamaya göre artık dünyadan dileyen her operatör Lifecell Ventures tarafından sunulan BiP, fizy, Dergilik, Lifebox, Hesabım, Paycell, Hızlı Giriş, Upcall ve RTM gibi servisleri müşterilerine sunabilecek.
2015 yılında başlattığı dönüşüm stratejisiyle dünyanın ilk dijital operatörü haline gelen Turkcell, tüm dünyadan milyonlarca kişi tarafından kullanılan servislerini Lifecell Ventures çatısı altında tüm operatörlerin kullanımına sunuyor. İspanya’nın Barselona şehrinde gerçekleştirilen Mobil Dünya Kongresi’nde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin son yıllarda her alanda kendi teknolojilerini geliştirmeye başladığını belirterek “Şimdi dijital ihracat dönemi” dedi.
Lifecell Ventures Türkiye’nin dijital ihracatında büyük görev üstleniyor
Toplantıda, Lifecell Ventures ile rekabette öne geçme zamanının geldiğini vurgulayan Turkcell Genel Müdürü ve Lifecell Ventures İcra Kurulu Başkanı Kaan Terzioğlu, " Son 10 yılda Telekom altyapısını kullanarak dünyada milyarlarca kullanıcıya ulaşan OTT’ler ile rekabet etmenin yolu telekom ve OTT yeteneklerini birleştirmekten geçiyor. Biz de 2015 yılında başlattığımız dönüşümle sadece mobil ve sabit altyapılarımızı birleştirmedik, üzerine telekom ve OTT yeteneklerini bir araya getirerek oluşturduğumuz servislerimizi koyduk. Bugün geldiğimiz noktada fizy, TV+, BiP, Lifebox, Dergilik gibi servislerimiz Türkiye’de rakiplerini geride bırakmış durumdalar. Şimdi bu deneyimi dünyada Telekom sektörüne taşıma zamanı. Turkcell Grup iştiraklerinden Lifecell Ventures ile artık bu servislerimizi diğer operatörlerin kendi müşterilerine sunmalarının yolunu açıyoruz” dedi.
Turkcell olarak telekom sektörüne yeni bir soluk getirmek istediklerini belirten Terzioğlu “Lifecell Ventures ile dünyanın her yerindeki tüketicilere dijital iletişim, eğlence, müzik, TV, ticaret ve e-ticaret uygulamalarıyla bulut çözümleri sunmaya başladık. Normalde bir Telekom operatörünün müşterileriyle ilişkisi günlük 31 dakikalık arama-aranma süresi. Biz ise ürün ve servislerimizle günün 1440 dakikasının her anında müşterilerimizin yanında olmak istiyoruz. Şu anda Turkcell’de 31 dakikalık arama süresine ek olarak TV+ ile 63, BiP ile 46, fizy ile 24, Dergilik ile 27 dakika daha müşterimizle ilişki kuruyoruz. Buna ek olarak müşterilerimiz Hesabım ve Paycell gibi servislerimiz üzerinde ise her gün milyonlarca işlem gerçekleştiriyor. Biz DNA’sında inovasyon olan bir şirketiz. Dijital servislerimizle de ülkemizin teknoloji açığını kapatıyoruz" dedi.
Kopilot ve Akıllı Tarım GSMA'de görücüye çıktı
Bu zamana kadar geliştirdiği inovatif ürünlerle tüm dünyanın beğenisini kazanan Turkcell, yeni ürünlerinin tanıtımını GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde yaptı. Araç takip sistemlerinin ötesinde benzersiz hizmetler sunan Kopilot ve hem geleneksel hem de profesyonel tarım yapanlar için büyük kolaylıklar sağlayan Akıllı Tarım Cihazı Barcelona'da iletişim endüstrisinin liderlerine tanıtıldı.
Lifecell Ventures’ün ürünleri Barcelona’da deneyimlendi
Turkcell, Mobil Dünya Kongresi’nin en yoğun ziyaretçi çeken bölümlerinden biri olan ve Innovation City olarak adlandırılan geleceğin teknolojilerinin tanıtıldığı 4. Salon’da 469 metrekarelik stantla Lifecell Ventures servislerini görücüye çıkarttı. Türkiye'de büyük bir dijital dönüşüm hamlesine imza atan Turkcell, teknoloji üretiminde yerel kaynaklarla geliştirdiği birçok ürün ve hizmetini de kongre katılımcılarının beğenisine sundu. Teknoloji meraklısı ziyaretçiler, dünyanın başlıca mobil operatörleri, uluslararası sivil toplum kuruluşları ve birçok mobil teknoloji şirketi mensupları Turkcell / Lifecell Ventures standında Lifebox, Yaani, BiP, fizy, Dergilik, TV+ gibi ürünleri yerinde deneyimledi.