
Avrupa Birliği (AB) finansmanıyla, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ve UNICEF iş birliğinde yürütülen "Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi" (OGEDEP), öğretmenlerin dijital becerilerini geliştirmeye yönelik çevrim içi eğitimlerle yeni bir sürece girdi. Projenin, öğretmenlerin mesleki kapasitelerini güçlendirmeyi, sınıflarda dijital teknolojilerin etkin kullanımını sağlamayı ve bu yolla eğitim kalitesini artırmayı hedeflediği belirtildi.
Proje kapsamında öğretmenlerin dijital yeterliliklerini artırmak amacıyla on modülden oluşan bir Dijital Yetkinlik Eğitim Paketi hazırlandı ve Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) platformunda kullanıma sunuldu.
Yenilenen ÖBA altyapısı, öğretmenlere daha kolay bir kullanım deneyimi sunarken, geliştirilen Öğretmen Eğitimi İzleme ve Değerlendirme Sistemi ile katılımcıların öğrenme süreçlerinin sistematik takibi amaçlanıyor. Bu sistemin, öğretmenlerin kendi hızlarında öğrenmelerine olanak tanıyan esnek bir yapıyı desteklediği ifade edildi.
Eğitimler, tüm öğretmenlere açık olup, katılımcılar istedikleri zaman modüllere erişebilecek. İçerik yelpazesi, temel dijital okuryazarlıktan kapsayıcı öğrenme ortamlarına, ölçme-değerlendirmede dijital araçların kullanımından güncel teknolojilerin eğitim süreçlerine entegrasyonuna kadar geniş bir alanı kapsıyor. Eğitimler, proje ile hazırlanan Dijital Öğretmen Yeterlikleri Çerçevesi ile uyumlu olarak planlandı. İletişim, iş birliği, içerik üretimi ve sorumlu dijital vatandaşlık konularının eğitimde öne çıktığı belirtildi.
Eğitim sonunda, ön ve son değerlendirme testleri ile performans görevlerinde başarılı olan katılımcıların sertifika almaya hak kazanacağı bildirildi.
Hedef 200 Bin Öğretmene Ulaşmak
Projenin lansmanında konuşan yetkililer, dijital dönüşümün eğitim ve çalışma hayatındaki önemine vurgu yaptı.
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakanlık olarak teknolojinin eğitim ortamlarında etkin kullanımını destekleyen ve mesleğin dijital çağın gerekliliklerine uyumunu sağlayan çalışmaları değerli bulduklarını ifade etti. Bakan Tekin, "Bu proje ile öğretmenlerimizin temel ve orta seviyedeki dijital yeterliklerini geliştirmeyi ve en az 200 bin öğretmenimize çevrim içi eğitimler yoluyla ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
UNICEF Türkiye Temsilcisi Paolo Marchi, hızla değişen dijital dünyada çocukların başarılı olmaları için öğretmenlerin kritik bir rol oynadığını belirterek, projenin dijital eğitim ekosistemini güçlendirdiğini ve öğretmenleri öğrenmede daha fazla eşitlik ve kalite sağlamaları için desteklediğini kaydetti.
Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkan Vekili Jurgis Vilcinskas ise projeyi, becerileri sınıflarına taşıyacak öğretmenlere ve geleceğine yön verecek öğrencilere yapılan bir yatırım olarak niteledi. Vilcinskas, öğretmenlerin donanımlı olmasının öğrencilerin güçlenmesi anlamına geldiğini dile getirdi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Lütfihak Alpkan da mesleki eğitimin geleceğin iş gücünü şekillendirmedeki kritik rolüne dikkat çekerek AB’ye fonlanan projeler için teşekkürlerini iletti.
Proje faaliyetleri ve eğitimler hakkındaki güncel bilgilere ogedep.eba.gov.tr adresinden ulaşılabileceği duyuruldu.