• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"
Oyun dünyasında yeni dönem:

Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"

ICT Media ICT Media
26 Mart 2025 12:08
Paylaş

Google, Microsoft, Amazon Games, Nintendo of America, Sony Interactive Entertainment ve Ubisoft gibi önde gelen teknoloji ve oyun şirketleri, engelli bireylerin video oyunlarına daha kolay erişebilmesi için "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"ni başlattı. Bu girişim, erişilebilirlik standartlarını belirleyerek hem oyunculara hem de geliştiricilere açık bilgi sunmayı hedefliyor.

Erişilebilirlikte ortak standartlar belirleniyor

Girişim, video oyunlarında erişilebilirlik özelliklerini tanımlamak için ortak bir terminoloji geliştiriyor. Böylece oyuncular, bir oyunun hangi erişilebilirlik seçeneklerine sahip olduğunu kolayca öğrenebilecek, geliştiriciler ise oyunlarını daha erişilebilir hale getirmek için bu standartlardan faydalanabilecek.

Erişilebilirlik etiketleri ile daha şeffaf bir deneyim

Proje kapsamında, oyunlarda yer alan erişilebilirlik seçeneklerini göstermek amacıyla 24 farklı etiket oluşturuldu. Bu etiketler, oyuncuların ve geliştiricilerin geri bildirimleriyle şekillendi ve oyun sayfalarında açıkça sergilenecek. Böylece oyuncular, satın alma veya oynama kararı vermeden önce oyunların erişilebilirlik seçenekleri hakkında net bilgiye sahip olabilecek.

Geliştiriciler ve oyuncular arasındaki bağı güçlendiriyor

Microsoft/Xbox Kıdemli Erişilebilirlik Araştırma Lideri Anna Waismeyer, bu girişimin geliştiricilerle oyuncular arasında bir köprü işlevi göreceğini belirtti. Waismeyer, geliştiricilerin artık oyunlarını erişilebilirlik odaklı bir anlayışla tasarlayacağını vurguladı.

Herkes için eşit oyun deneyimi

Eğlence Yazılımı Derneği (ESA) Başkanı Stanley Pierre-Louis, video oyunlarının sunduğu eğlenceden herkesin faydalanabilmesi gerektiğini ifade etti. Engelli bireylerin hala oyunlara erişimde çeşitli zorluklar yaşadığını belirten Pierre-Louis, bu girişimin sektör genelinde işbirliğini artırarak daha fazla oyuncunun oyun dünyasının sunduğu fırsatlardan yararlanmasına olanak sağlayacağını söyledi.

Paylaş
Google Microsoft Amazon Games Nintendo of America Sony Interactive Entertainment Ubisoft Erişilebilir Oyunlar Girişimi Microsoft/Xbox Anna Waismeyer Stanley Pierre-Louis

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Vodafone Vakfı ve AÇEV, deprem bölgesinde binlerce hayata dokundu
Vodafone Vakfı ve AÇEV, deprem bölgesinde binlerce hayata dokundu
4 Eylül 2025 16:55
Enocta'dan Kurumsal Gelişime Yönelik Tek Noktadan Çözüm:
Enocta'dan Kurumsal Gelişime Yönelik Tek Noktadan Çözüm: "Enocta Pazaryeri"
4 Eylül 2025 16:42
ULAK Haberleşme, Savunma Sanayii Yetkinliğini “A Sertifikası” ile Belgelendirdi
ULAK Haberleşme, Savunma Sanayii Yetkinliğini “A Sertifikası” ile Belgelendirdi
4 Eylül 2025 11:28
McLaren, Trend Micro ile Anlaştı
McLaren, Trend Micro ile Anlaştı
4 Eylül 2025 11:25
Türkiye Innovation Week 2025: Yapay Zekâ Çağının Nabzı Tutulacak
Türkiye Innovation Week 2025: Yapay Zekâ Çağının Nabzı Tutulacak
4 Eylül 2025 11:23
Google çöktü! YouTube ve Gmail’e erişim sorunu yaşandı
Google çöktü! YouTube ve Gmail’e erişim sorunu yaşandı
4 Eylül 2025 10:42
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.