• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
    • Gelecek Etkinlikler
    • Geçmiş Etkinlikler
  • Etkinliklerimizden Haberler
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"
Oyun dünyasında yeni dönem:

Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"

ICT Media ICT Media
26 Mart 2025 12:08
Paylaş

Google, Microsoft, Amazon Games, Nintendo of America, Sony Interactive Entertainment ve Ubisoft gibi önde gelen teknoloji ve oyun şirketleri, engelli bireylerin video oyunlarına daha kolay erişebilmesi için "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"ni başlattı. Bu girişim, erişilebilirlik standartlarını belirleyerek hem oyunculara hem de geliştiricilere açık bilgi sunmayı hedefliyor.

Erişilebilirlikte ortak standartlar belirleniyor

Girişim, video oyunlarında erişilebilirlik özelliklerini tanımlamak için ortak bir terminoloji geliştiriyor. Böylece oyuncular, bir oyunun hangi erişilebilirlik seçeneklerine sahip olduğunu kolayca öğrenebilecek, geliştiriciler ise oyunlarını daha erişilebilir hale getirmek için bu standartlardan faydalanabilecek.

Erişilebilirlik etiketleri ile daha şeffaf bir deneyim

Proje kapsamında, oyunlarda yer alan erişilebilirlik seçeneklerini göstermek amacıyla 24 farklı etiket oluşturuldu. Bu etiketler, oyuncuların ve geliştiricilerin geri bildirimleriyle şekillendi ve oyun sayfalarında açıkça sergilenecek. Böylece oyuncular, satın alma veya oynama kararı vermeden önce oyunların erişilebilirlik seçenekleri hakkında net bilgiye sahip olabilecek.

Geliştiriciler ve oyuncular arasındaki bağı güçlendiriyor

Microsoft/Xbox Kıdemli Erişilebilirlik Araştırma Lideri Anna Waismeyer, bu girişimin geliştiricilerle oyuncular arasında bir köprü işlevi göreceğini belirtti. Waismeyer, geliştiricilerin artık oyunlarını erişilebilirlik odaklı bir anlayışla tasarlayacağını vurguladı.

Herkes için eşit oyun deneyimi

Eğlence Yazılımı Derneği (ESA) Başkanı Stanley Pierre-Louis, video oyunlarının sunduğu eğlenceden herkesin faydalanabilmesi gerektiğini ifade etti. Engelli bireylerin hala oyunlara erişimde çeşitli zorluklar yaşadığını belirten Pierre-Louis, bu girişimin sektör genelinde işbirliğini artırarak daha fazla oyuncunun oyun dünyasının sunduğu fırsatlardan yararlanmasına olanak sağlayacağını söyledi.

Paylaş
Google Microsoft Amazon Games Nintendo of America Sony Interactive Entertainment Ubisoft Erişilebilir Oyunlar Girişimi Microsoft/Xbox Anna Waismeyer Stanley Pierre-Louis

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Clickzone, 2025 mobil davranış trendlerini yorumladı
Clickzone, 2025 mobil davranış trendlerini yorumladı
17 Aralık 2025 14:45
ODTÜ’de “Lefter” Buluşması: Bir Futbol Efsanesinden Akademik Bir Kavrama
ODTÜ’de “Lefter” Buluşması: Bir Futbol Efsanesinden Akademik Bir Kavrama
17 Aralık 2025 12:48
Canovate’nin yerli akıllı priz teknolojisi 40 ülkeye ihraç ediliyor
Canovate’nin yerli akıllı priz teknolojisi 40 ülkeye ihraç ediliyor
17 Aralık 2025 11:31
MEB ve Reeder İş Birliğiyle 12 Bin Kız Öğrenciye Yazılım Eğitimi
MEB ve Reeder İş Birliğiyle 12 Bin Kız Öğrenciye Yazılım Eğitimi
17 Aralık 2025 11:28
 Merkez Kariyer Uzmanları ve Denetim Elemanları Platformu’ndan Güçlü Çağrı
Merkez Kariyer Uzmanları ve Denetim Elemanları Platformu’ndan Güçlü Çağrı
16 Aralık 2025 14:19
Yandex Maps’ten girişimcilere ücretsiz mobil yönetim
Yandex Maps’ten girişimcilere ücretsiz mobil yönetim
16 Aralık 2025 11:24
ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.