• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"
Oyun dünyasında yeni dönem:

Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"

ICT Media ICT Media
26 Mart 2025 12:08
Paylaş

Google, Microsoft, Amazon Games, Nintendo of America, Sony Interactive Entertainment ve Ubisoft gibi önde gelen teknoloji ve oyun şirketleri, engelli bireylerin video oyunlarına daha kolay erişebilmesi için "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"ni başlattı. Bu girişim, erişilebilirlik standartlarını belirleyerek hem oyunculara hem de geliştiricilere açık bilgi sunmayı hedefliyor.

Erişilebilirlikte ortak standartlar belirleniyor

Girişim, video oyunlarında erişilebilirlik özelliklerini tanımlamak için ortak bir terminoloji geliştiriyor. Böylece oyuncular, bir oyunun hangi erişilebilirlik seçeneklerine sahip olduğunu kolayca öğrenebilecek, geliştiriciler ise oyunlarını daha erişilebilir hale getirmek için bu standartlardan faydalanabilecek.

Erişilebilirlik etiketleri ile daha şeffaf bir deneyim

Proje kapsamında, oyunlarda yer alan erişilebilirlik seçeneklerini göstermek amacıyla 24 farklı etiket oluşturuldu. Bu etiketler, oyuncuların ve geliştiricilerin geri bildirimleriyle şekillendi ve oyun sayfalarında açıkça sergilenecek. Böylece oyuncular, satın alma veya oynama kararı vermeden önce oyunların erişilebilirlik seçenekleri hakkında net bilgiye sahip olabilecek.

Geliştiriciler ve oyuncular arasındaki bağı güçlendiriyor

Microsoft/Xbox Kıdemli Erişilebilirlik Araştırma Lideri Anna Waismeyer, bu girişimin geliştiricilerle oyuncular arasında bir köprü işlevi göreceğini belirtti. Waismeyer, geliştiricilerin artık oyunlarını erişilebilirlik odaklı bir anlayışla tasarlayacağını vurguladı.

Herkes için eşit oyun deneyimi

Eğlence Yazılımı Derneği (ESA) Başkanı Stanley Pierre-Louis, video oyunlarının sunduğu eğlenceden herkesin faydalanabilmesi gerektiğini ifade etti. Engelli bireylerin hala oyunlara erişimde çeşitli zorluklar yaşadığını belirten Pierre-Louis, bu girişimin sektör genelinde işbirliğini artırarak daha fazla oyuncunun oyun dünyasının sunduğu fırsatlardan yararlanmasına olanak sağlayacağını söyledi.

Paylaş
Google Microsoft Amazon Games Nintendo of America Sony Interactive Entertainment Ubisoft Erişilebilir Oyunlar Girişimi Microsoft/Xbox Anna Waismeyer Stanley Pierre-Louis

Gündem Kategorisinin En Yenileri

IAC 2026 ANTALYA için hazırlıklar başladı!
IAC 2026 ANTALYA için hazırlıklar başladı!
5 Ekim 2025 17:14
BTK Başkanı Karagözoğlu, Sofya’da Dijital Avrupa Gündemini Masaya Yatırdı
BTK Başkanı Karagözoğlu, Sofya’da Dijital Avrupa Gündemini Masaya Yatırdı
5 Ekim 2025 00:09
Kozmetek 2025 Finalleri Ankara’da Nefes Kesti: Genç Beyinler Bilimle Geleceği Şekillendirdi!
Kozmetek 2025 Finalleri Ankara’da Nefes Kesti: Genç Beyinler Bilimle Geleceği Şekillendirdi!
4 Ekim 2025 20:14
Öğretmenlerin Dijital Becerileri İçin Yeni Aşama: AB, MEB ve UNICEF Projesi Başladı
Öğretmenlerin Dijital Becerileri İçin Yeni Aşama: AB, MEB ve UNICEF Projesi Başladı
2 Ekim 2025 16:23
Kimya ve İnovasyon Buluşması: Kozmetek Finalleri Ankara'da Başlıyor
Kimya ve İnovasyon Buluşması: Kozmetek Finalleri Ankara'da Başlıyor
2 Ekim 2025 15:41
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı 3. Başvuru Dönemi Açıldı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı 3. Başvuru Dönemi Açıldı
2 Ekim 2025 10:02
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.