• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"
Oyun dünyasında yeni dönem:

Oyun dünyasında yeni dönem: "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"

ICT Media ICT Media
26 Mart 2025 12:08
Paylaş

Google, Microsoft, Amazon Games, Nintendo of America, Sony Interactive Entertainment ve Ubisoft gibi önde gelen teknoloji ve oyun şirketleri, engelli bireylerin video oyunlarına daha kolay erişebilmesi için "Erişilebilir Oyunlar Girişimi"ni başlattı. Bu girişim, erişilebilirlik standartlarını belirleyerek hem oyunculara hem de geliştiricilere açık bilgi sunmayı hedefliyor.

Erişilebilirlikte ortak standartlar belirleniyor

Girişim, video oyunlarında erişilebilirlik özelliklerini tanımlamak için ortak bir terminoloji geliştiriyor. Böylece oyuncular, bir oyunun hangi erişilebilirlik seçeneklerine sahip olduğunu kolayca öğrenebilecek, geliştiriciler ise oyunlarını daha erişilebilir hale getirmek için bu standartlardan faydalanabilecek.

Erişilebilirlik etiketleri ile daha şeffaf bir deneyim

Proje kapsamında, oyunlarda yer alan erişilebilirlik seçeneklerini göstermek amacıyla 24 farklı etiket oluşturuldu. Bu etiketler, oyuncuların ve geliştiricilerin geri bildirimleriyle şekillendi ve oyun sayfalarında açıkça sergilenecek. Böylece oyuncular, satın alma veya oynama kararı vermeden önce oyunların erişilebilirlik seçenekleri hakkında net bilgiye sahip olabilecek.

Geliştiriciler ve oyuncular arasındaki bağı güçlendiriyor

Microsoft/Xbox Kıdemli Erişilebilirlik Araştırma Lideri Anna Waismeyer, bu girişimin geliştiricilerle oyuncular arasında bir köprü işlevi göreceğini belirtti. Waismeyer, geliştiricilerin artık oyunlarını erişilebilirlik odaklı bir anlayışla tasarlayacağını vurguladı.

Herkes için eşit oyun deneyimi

Eğlence Yazılımı Derneği (ESA) Başkanı Stanley Pierre-Louis, video oyunlarının sunduğu eğlenceden herkesin faydalanabilmesi gerektiğini ifade etti. Engelli bireylerin hala oyunlara erişimde çeşitli zorluklar yaşadığını belirten Pierre-Louis, bu girişimin sektör genelinde işbirliğini artırarak daha fazla oyuncunun oyun dünyasının sunduğu fırsatlardan yararlanmasına olanak sağlayacağını söyledi.

Paylaş
Google Microsoft Amazon Games Nintendo of America Sony Interactive Entertainment Ubisoft Erişilebilir Oyunlar Girişimi Microsoft/Xbox Anna Waismeyer Stanley Pierre-Louis

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Elektromagnetik Teoriye Kapsamlı Bir Yaklaşım
Elektromagnetik Teoriye Kapsamlı Bir Yaklaşım
28 Ekim 2025 11:14
Mobil Uygulama Ekosistemi 2025'te hız kesmiyor
Mobil Uygulama Ekosistemi 2025'te hız kesmiyor
28 Ekim 2025 10:07
Antalya’da Teknoloji Fırtınası: 5G, Yapay Zeka ve Türkiye’nin Küresel Yükselişi!
Antalya’da Teknoloji Fırtınası: 5G, Yapay Zeka ve Türkiye’nin Küresel Yükselişi!
25 Ekim 2025 11:03
CEO’lar yapay zeka, insan ve çevre, kurumsal verimlilik arasında denge arıyor
CEO’lar yapay zeka, insan ve çevre, kurumsal verimlilik arasında denge arıyor
24 Ekim 2025 14:40
idenfit, Unleash World 2025'te yeni nesil İK ve yapay zeka çözümlerini tanıttı
idenfit, Unleash World 2025'te yeni nesil İK ve yapay zeka çözümlerini tanıttı
24 Ekim 2025 11:02
HAVELSAN ve Kredi Kayıt Bürosu’ndan stratejik teknoloji iş birliği
HAVELSAN ve Kredi Kayıt Bürosu’ndan stratejik teknoloji iş birliği
21 Ekim 2025 12:16
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.