
İlaç sektörünün pazarlama ve satış süreçlerini yapay zekâyla dönüştüren reprai, erken aşama girişimlere odaklanan uluslararası hızlandırma fonu Simya VC’den 500 bin dolar yatırım aldı. Bu yatırımla reprai, teknolojisini güçlendirerek ve ekibini genişleterek başta Batı Avrupa ve Amerika olmak üzere global pazarlarda büyümeyi hedefliyor.
Türkiye’nin ilk girişim sermayesi fonu 212’nin erken aşama girişimlere yatırım yapma hedefi doğrultusunda kurduğu Simya VC, ilaç firmalarının sağlık profesyonelleri ile olan etkileşimini kişiselleştirilmiş ve veri odaklı hale getirerek sektörde dijital dönüşüme liderlik etmeyi amaçlayan reprai’ye yatırım yaptı. Şirket, bu adımla pazar payını artırmayı ve global ölçekte sektör standartlarını şekillendiren oyunculardan biri olmayı hedefliyor.
Maliyeti 500 Dolardan 20 Doların Altına İndiriyor
Simya VC Yönetici Ortağı Selma Bahçıvanoğlu, reprai’nin yapay zekâ temelli platformunun ilaç sektöründeki önemli bir dönüşüm ihtiyacına çözüm sunduğunu belirtti. Bahçıvanoğlu, "Amerika Birleşik Devletleri'nde bir doktor-temsilci görüşmesi ortalama 500 dolara mal olurken, reprai bu maliyeti 20 doların altına düşürüyor. Bu da ölçeklenebilirlik ve verimlilik açısından ciddi bir potansiyel sunuyor. reprai’nin, hâlâ yeterince dijitalleşmemiş bu pazarda önemli bir pay elde edebileceğine olan inancımız tam” dedi.
reprai Kurucu Ortağı ve CEO’su Didem Aral ise, aldıkları yatırımla birlikte kısa sürede elde ettikleri sektörel etkiyi daha da derinleştirmeyi ve sektörün global standartlarını belirleyen oyunculardan biri olmayı hedeflediklerini belirtti. Aral, “Sadece müşteri portföyümüzü genişletmekle kalmayacak, aynı zamanda global ölçekte ilaç sektöründe dijital dönüşüme yön veren bir etki yaratacağız” şeklinde konuştu.