• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
    • Gelecek Etkinlikler
    • Geçmiş Etkinlikler
  • Etkinliklerimizden Haberler
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Sosyal Medya Belirleyici: Türkiye’de Tüketiciler Alışveriş Kararını Sosyal Platformda Veriyor
Sosyal Medya Belirleyici: Türkiye’de Tüketiciler Alışveriş Kararını Sosyal Platformda Veriyor

Sosyal Medya Belirleyici: Türkiye’de Tüketiciler Alışveriş Kararını Sosyal Platformda Veriyor

ICT Media ICT Media
17 Kasım 2025 15:43
Paylaş

DHL eCommerce'ün 24 ülkede 24 bin kişinin katılımıyla hazırladığı "2025 E-Ticaret Trendleri Raporu"nun Türkiye sonuçları yayımlandı. Rapor, Türkiye'deki online alışverişin ağırlıklı olarak pazar yerleri, cep telefonları ve sosyal medya platformlarında şekillendiğini gösteriyor.

Raporun öne çıkan bulgularına göre Türkiye’de online alışveriş yapanların yüzde 98'i akıllı telefonları üzerinden alışveriş gerçekleştiriyor. Tüketicilerin yüzde 99’u ürünleri pazar yerlerinden satın almayı tercih ediyor. Bu veriler, mobil deneyimin alışverişin merkezine yerleştiğini gösteriyor. Ödeme tercihlerinde ise kredi/banka kartları yüzde 98 oranla açık ara önde; ancak dijital cüzdan kullanımı yüzde 50 ile dünya ortalamasının gerisinde kalıyor.

Sosyal Medya, Satın Alma Kararlarında Kilit Rol Oynuyor

Türkiye’deki tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında sosyal medyanın etkisi büyük. Online alışveriş yapanların yüzde 75’i sosyal medya platformlarından alışveriş yaptığını belirtiyor. Daha da önemlisi, tüketicilerin yüzde 85’inin satın alma kararları trendler veya viral ürünlerden etkileniyor. Canlı yayın alışveriş etkinliklerine ilgi duyanların oranı ise yüzde 76 seviyesinde.

Tüketicilerin yüzde 81’i, 2030 yılına kadar sosyal medyanın birincil alışveriş kanalı olacağını öngörüyor. Kuşaklara bakıldığında Z, Y ve X kuşakları Instagram ve YouTube'u kullanırken, Baby Boomer kuşağı daha çok Facebook’ta ürün keşfi yapıyor. Sosyal medya üzerinden en çok satın alınan ürünler arasında özellikle kozmetik, giyim ve ayakkabı kategorileri öne çıkıyor.

Sınır Ötesi Alışverişte Çin ve Almanya Öncü

Rapor, Türkiye’deki online alışveriş yapanların yüzde 58’inin yurtdışı perakendecilerden alışveriş yaptığını ve yüzde 37’sinin bunu en az ayda bir kez yaptığını ortaya koyuyor. En çok alışveriş yapılan ülkeler sırasıyla Çin (yüzde 65), ABD (yüzde 36) ve Almanya (yüzde 28) olarak listeleniyor. Tüketiciler yurtdışı siteleri genellikle daha düşük fiyatlar nedeniyle tercih ediyor. Türkiye'den en çok alışveriş yapan ülkeler ise Birleşik Arap Emirlikleri, Fas ve Nijerya.

DHL eCommerce Türkiye CEO’su Kağan Gündüz, Türkiye’deki tüketicilerin profile yüksek beklentilere sahip, mobil odaklı ve sosyal medyada son derece aktif olduğunu belirterek, MNG Kargo’nun yerel uzmanlığını DHL’in global ağıyla birleştirerek e-ticaretin gelişimine ve sınır ötesi gönderi süreçlerine katkı sunmaya odaklandıklarını ifade etti.

Sonuç olarak, e-ticaretteki kampanya dönemleri, özellikle Z ve Y kuşağı olmak üzere tüketicilerin yüzde 75’inin online alışveriş yapmasında etkili oluyor. Rapor, Türkiye'nin yalnızca bir tüketici pazarı değil, aynı zamanda büyüyen bir e-ihracat potansiyeli taşıdığını da gösteriyor.

 

Paylaş
e-ticaret DHL eCommerce Kağan Gündüz

Gündem Kategorisinin En Yenileri

Penta Teknoloji'den Sürdürülebilirlik Başarısı
Penta Teknoloji'den Sürdürülebilirlik Başarısı
15 Aralık 2025 14:28
TeklifimGelsin, 2025’in en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında
TeklifimGelsin, 2025’in en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında
13 Aralık 2025 12:26
Paribu'nun CoinMENA'yı satın almasına rekabet onayı
Paribu'nun CoinMENA'yı satın almasına rekabet onayı
13 Aralık 2025 12:24
Türkiye'nin hukuk asistanı Apilex.ai Avrupa'ya açılıyor
Türkiye'nin hukuk asistanı Apilex.ai Avrupa'ya açılıyor
13 Aralık 2025 12:19
Küresel Sermaye İstanbul'da Buluştu: Sınır Ötesi Yatırım Dinamikleri Ele Alındı
Küresel Sermaye İstanbul'da Buluştu: Sınır Ötesi Yatırım Dinamikleri Ele Alındı
13 Aralık 2025 12:16
Yandex Türkiye'den Yükleme Başına Maliyet Çözümü
Yandex Türkiye'den Yükleme Başına Maliyet Çözümü
12 Aralık 2025 17:56
ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.