• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Turizmde yapay zeka etkisi
Turizmde yapay zeka etkisi

Turizmde yapay zeka etkisi

ICT Media ICT Media
11 Mart 2025 13:54
Paylaş

Yapılan araştırmalar, seyahat şirketlerinin %83'ünün yapay zekanın sektörde inovasyon için gerekli olduğunu belirttiğini ve turizmde yapay zeka odaklı kişiselleştirmenin müşteri memnuniyetini %20 artırdığını ortaya koyuyor.

Yapay zekâ; kişiselleştirme, otomasyon, duygu analizi, veri analitiği gibi özellikleriyle ile turizm sektöründe devrim yaratıyor. Seyahat acentelerinin müşterileriyle iletişim kurma şeklini değiştiren yapay zeka sayesinde etkileşim ve memnuniyet oranı yükseliyor.

Yapay zeka, turizm endüstrisini dönüştürürken, seyahat deneyimlerinin de tüm yönlerinde kişiselleştirmeyi, verimliliği ve yeniliği artırıyor.

Yapay zeka teknolojisi; kişiselleştirilmiş seyahat önerileri sunmaktan sanal asistanlar aracılığıyla müşteri hizmetlerini geliştirmeye ve operasyonel verimliliği optimize etmeye kadar her alanda  modern turizmi dönüştürüyor. Akıllı rezervasyon sistemleri, dinamik fiyatlandırma, yapay zeka destekli dil çevirisi ve sanal turlar ile yapay zeka, seyahat deneyiminin her yönünü geliştiriyor.

Turizm sektörü dijitalleşiyor

Çeşitli sektörlerdeki şirketlere yapay zeka destekli chatbot çözümleri sunan Palamar Teknoloji’nin Kurucu CEO’su Onur Candan, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

“Turizm sektörü de yapay zeka teknolojilerini entegre etmeye başladı. Bu devam ettikçe, sektör hem gezginler hem de işletmeler için kolaylık, verimlilik ve kişiselleştirme konularında benzeri görülmemiş iyileştirmelerle modernleşme yolunda ilerliyor. WorldMetrics'in raporuna göre, yapay zeka uygulamaları seyahat şirketlerine önemli maliyet tasarrufları sağladı. Örneğin, müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zekadan yararlanan havayolları, operasyonel verimliliklerini artırarak küresel çapta 265 milyar dolara varan tasarruf elde etti.

Sanal seyahat asistanları ve sohbet robotları, otel rezervasyonları yapmak ve müşteri sorularını yanıtlamak gibi görevleri üstlenerek turizm sektörünün vazgeçilmez bir parçası haline geliyor. İşletmelerin müşterilere kesintisiz destek sunması her zaman mümkün olmadığından, bu yapay zeka araçları anında ve doğru yanıtlar sağlayarak bekleme sürelerini önemli ölçüde azaltıyor. Hatta birçok durumda, yapay zeka destekli seyahat acenteleri, insan desteğinden bile daha verimli bir şekilde seyahat deneyimini iyileştirebiliyor.”

Yapay zekanın turizm sektörüne 3 önemli faydası

Onur Candan, yapay zeka teknolojilerinin turizm sektörüne önemli katkılar sağlamaya başladığına dikkat çekerek, 3 önemli faydayı şöyle açıkladı:

Gelişmiş müşteri hizmetleri ve kişiselleştirilmiş deneyimler: Yapay zeka destekli sanal asistanlar, 7/24 müşteri desteği sunarak soruları anında yanıtlar ve kişiselleştirilmiş öneriler sağlıyor. Bu sayede yolcular, bireysel ihtiyaçlarına uygun hizmetler alarak daha yüksek müşteri memnuniyeti yaşıyor.

‍Gezginler ve seyahat şirketleri için maliyet tasarrufu: Yapay zeka destekli dinamik fiyatlandırma ve akıllı rezervasyon sistemleri, gezginlerin gerçek zamanlı olarak en avantajlı fırsatları yakalamasını sağlarken, seyahat şirketleri de fiyatları talebe göre optimize ederek gelirlerini artırabiliyor. Ayrıca, müşteri taleplerine fiyat teklifi sunma gibi rutin işlemleri sanal asistanlara devretmek, seyahat şirketlerinin operasyonel maliyetlerini önemli ölçüde azaltıyor.

Seyahat lojistiği ve planlamasında iyileştirilmiş verimlilik: Yapay zeka, seyahat programlarını yönetip, olası aksaklıkları önceden tahmin eder ve rotaları optimize ederek seyahat lojistiğini daha verimli hale getiriyor. Bu sayede yolcular için daha sorunsuz bir seyahat deneyimi sunulurken, seyahat şirketleri de kaynaklarını daha etkin bir şekilde planlayıp yönetebiliyor.

‍Hiper kişiselleştirme yaklaşımı

Hiper kişiselleştirmenin kişiye özel seyahat deneyimleri sunarak turizm sektörüne yeni bir yaklaşım getirdiğinin altını çizen Onur Candan, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Hiper kişiselleştirme, büyük veri ve yapay zekanın müşteri deneyimlerini daha özgün hale getirmek amacıyla kullanılmasından doğan bir yaklaşımdır. Tüketicilerin kişiselleştirilmiş hizmet beklentilerinin artmasıyla, seyahat şirketleri de bu teknolojileri kullanarak özel deneyimler sunmaya başladı. Bu dönüşüm, seyahat sektöründe hiper kişiselleştirmenin hızla benimsenmesini sağladı.

Yapay zeka, geçmiş seyahat alışkanlıklarını, bireysel tercihleri ve gerçek zamanlı verileri analiz ederek gezginlere özel deneyimler sunma kapasitesini her geçen gün geliştiriyor. Artık yolcular, tercih ettikleri destinasyonlardan konaklama seçeneklerine, ilgi alanlarına uygun aktivitelere ve damak tatlarına hitap eden restoran önerilerine kadar tamamen kişiselleştirilmiş seyahat planlarıyla daha tatmin edici ve keyifli bir deneyim yaşayabiliyor.”

Paylaş
Yapay Zekâ turizm Palamar Teknoloji Onur Candan

Gündem Kategorisinin En Yenileri

“Tarife Karşılaştırma” Projesi Cenevre’de Zirveye Çıktı: Türkiye’ye Uluslararası Dijital Haklar Ödülü!
“Tarife Karşılaştırma” Projesi Cenevre’de Zirveye Çıktı: Türkiye’ye Uluslararası Dijital Haklar Ödülü!
9 Temmuz 2025 11:12
Twitter’ın kurucusundan Bluetooth tabanlı merkeziyetsiz mesajlaşma uygulaması
Twitter’ın kurucusundan Bluetooth tabanlı merkeziyetsiz mesajlaşma uygulaması
8 Temmuz 2025 17:57
Türkiye’de “İklim Kanunu” Geçti: Gelecek mi Kurtuluyor, Egemenlik mi Elden Gidiyor?
Türkiye’de “İklim Kanunu” Geçti: Gelecek mi Kurtuluyor, Egemenlik mi Elden Gidiyor?
4 Temmuz 2025 15:36
Dijitalleşmenin Kalbi İstanbul’da Atıyor
Dijitalleşmenin Kalbi İstanbul’da Atıyor
4 Temmuz 2025 13:29
Bakan Kacır, Kilis'te Toplu Açılış ve İmza Töreni'nde Girişimcilere Müjde Verdi
Bakan Kacır, Kilis'te Toplu Açılış ve İmza Töreni'nde Girişimcilere Müjde Verdi
3 Temmuz 2025 14:07
Kimlik Doğrulamada Geri Sayım Başladı: NVİGM, Doğrulama Servislerinin Kapanışını Erteledi
Kimlik Doğrulamada Geri Sayım Başladı: NVİGM, Doğrulama Servislerinin Kapanışını Erteledi
3 Temmuz 2025 09:16
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.