
Türk Telekom, 2019 yılının ilk altı ayına ait finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Türk Telekom’un, 2018’de yakaladığı güçlü büyüme performansını 2019’un ilk yarısında da sürdürdüğü görülürken, 2008’deki halka arzdan bu yana son 11 yılın en iyi ilk yarı büyüme ve FAVÖK değerlerine ulaşıldı. 2019’un ilk altı ayında yüksek faaliyet kârlılığı ile öne çıkan Türk Telekom, toplam abone sayısını da yılın ilk yarısında oldukça güçlü bir şekilde net 1 milyon 57 bin artışla 47 milyona yükseltti.
2019’un ilk altı ayında yüzde 15,8 büyüme ile 11,2 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom böylelikle 2008’deki halka arzdan bu yana ilk altı aylık dönemler içerisinde en yüksek gelir artışını gerçekleştirdi. Türk Telekom’un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı da (FAVÖK) geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 35 artarak 5,3 milyar TL olarak gerçekleşti. Etkin gider yönetimi sayesinde geçen yıla göre 6,9 puanlık iyileşme sağlanan FAVÖK marjı ise yine en yüksek ilk yarı değeri olan yüzde 47,8’e ulaştı. Yılın ilk yarısında satış gelirleri ve FAVÖK’te elde edilen rekor büyüme ve FAVÖK kârlılığındaki yüksek artış sonucunda Türk Telekom’un net kârı da 745 milyon TL olarak gerçekleşti. Yerli ve milli teknoloji çözümleriyle Türkiye’nin dijital dönüşümüne yatırımlarını hız kesmeden sürdüren Türk Telekom’un yatırım harcamaları da 2019’un ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 1,6 milyar TL’ye yükseldi.
İlk altı ayda 1 milyon 57 bin net yeni abone kazandı
Yılın ilk yarısında 1 milyon 57 bin net abone kazanımı sağlayan Türk Telekom, toplam abone sayısını 47 milyona taşıdı. Türk Telekom’un toplam internet abone sayısı 213 bin artış ile 11,1 milyonu aşarken mobil abone sayısı ise ilk altı ayda 851 bin artışla 22,4 milyona yükseldi. LTE kullanıcılarının toplam mobil aboneler içindeki payı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41’den yüzde 50’ye yükseldi.
Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, “Yılın ilk altı aylık döneminde kaydettiğimiz finansal ve operasyonel sonuçlar, abone artışına odaklanan, operasyonel verimliliği hedefleyen ve müşteri deneyimini önemseyen stratejimizi yüksek enerjimizle birleştirerek başarıyla yürüttüğümüzü ortaya koyuyor. 2019 yılının ilk altı ayında kaydetmiş olduğumuz rekor gelir büyümesi ve güçlü operasyonel kârlılıktan aldığımız ivme ile FAVÖK için belirlemiş olduğumuz yıllık öngörümüzü 10,0-10,2 milyar TL’den 10,3-10,5 milyar TL’ye yükseltmiş bulunuyoruz” dedi. 2019’un ikinci çeyreğinde Türk Telekom’un yerli ve milli teknolojiler geliştirmeye odaklandığını ve de 5G alanında yeni teknoloji denemelerini sürdürdüğünü aktaran Doany, “Dönem içinde beta sürümünü kullanıma sunduğumuz yeni anlık mesajlaşma uygulamamız LAFF, her gün sıkça kullandığımız anlık mesaj verilerinin yurt içinde kalması adına önemli bir açığı kapatacak. Hızlı büyümesini sürdüren Türk Telekom, ‘daha fazla değer üreten, daha adil paylaşan, daha güçlü ve müreffeh Türkiye’ vizyonu ekseninde 2023 hedeflerine ulaşma yolunda ülke ekonomisi için itici güç olmaya devam edecek” diye konuştu.