• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Telekom
  3. Türk Telekom’dan ‘hayat kurtaran’ yerli teknoloji
Türk Telekom’dan ‘hayat kurtaran’ yerli teknoloji

Türk Telekom’dan ‘hayat kurtaran’ yerli teknoloji

ICT Media ICT Media
26 Eylül 2020 00:00
Paylaş

Türk Telekom, ‘hayat kurtaran’ yerli araç içi acil çağrı sistemi eCall teknolojisini Türkiye’de Honda ile hayata geçiriyor. Olası bir trafik kazasında araç, eCall ile 112’yi otomatik ya da manuel olarak arayarak gerekli bilgileri eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.

İnsan odaklı çözümler sunmak için çalışan Türk Telekom, daha önce araç içi acil çağrı eCall sistemine altyapı olarak hazır olduğunu duyurmuştu. Şimdi ise Honda iş birliğiyle araç içi acil çağrı (eCall) sistemini hayata geçiriyor. Yeni nesil Honda araçlarda yer alacak Türk Telekom’un yerli eCall çözümü ile bir trafik kazası durumunda, kazazedelerin bilinci kapalı olsa dahi araç, otomatik olarak 112’yi arayarak kazanın konumu, yönü gibi bilgileri İçişleri Bakanlığı tarafından kurulan eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.

Yeni nesil araçlar Türk Telekom’a emanet

Yenilikçi çözümleri ile Türkiye’nin dijital dönüşüm yolculuğuna liderlik eden Türk Telekom’un Strateji, Planlama ve Dijital Genel Müdür Yardımcısı Barış Karakullukçu, “Türk Telekom olarak dijitalleşmenin somut göstergeleri ve 5G’nin habercisi sayılan akıllı şehirler, IoT, yapay zekâ ve robotik alanlarında yaptığımız testler, iş birlikleri ve geliştirdiğimiz uygulamalarla, birçok projeyi hayata geçirdik. Faaliyet gösterdiğimiz her alanda vatandaşlarımız için en iyisini sunmaya devam ediyoruz. Bunlardan birisi de olası bir trafik kazasında, kazazedeleri İçişleri Bakanlığı tarafından kurulan Acil Çağrı merkezi ile iletişime geçirecek olan eCall teknolojisi. Honda ile iş birliğimiz kapsamında eCall teknolojisini deneyimlediğimiz test sürüşümüzü gerçekleştirdik. Yeni nesil Honda araçlarda bulunan eCall Acil Çağrı Sistemi ile inanıyoruz ki; trafik kazalarına erken müdahale ile hızlıca aksiyon alınabilecek. Türk Telekom olarak insan hayatını kolaylaştıracak benzer projelere imza atmaktan her zaman gurur duyuyoruz” dedi.

eCall sisteminde araçların içinde gömülü olarak bulunacak SIM kartlar gelecekte sadece kaza anında yardım çağrısı göndermekle kalmayacak, aynı zamanda sürücülerin hayatını kolaylaştıracak bağlantılı çözümler için de kullanılacak. Araç içi internet başta olmak üzere canlı trafik verisinin gösterildiği navigasyon sistemleri, sürüş performansı raporlama, arıza bildirimi gibi pek çok ek özelliği yakın gelecekte yeni nesil araçlarda tecrübe etmeye başlayacağız. Sürücülerin ve yolcuların araç içinde güvende olmaları, istenmeyen durumlarda hızla destek almaları için geliştirilen tüm teknolojilerin çok kıymetli olduğunu belirten Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, ‘’Bu farkındalıkla güvenlik teknolojilerindeki öncülüğünü koruyan ve bu alanda sınıfında fark yaratan Honda, sunduğu diğer güvenlik sistemleri gibi eCallsistemini de yeni nesil güvenlik teknoloji kapsamında sunuyor. Bu özelliği ilerleyen dönemlerde tüm modellerimize entegre etmeyi hedefliyoruz” dedi.

Paylaş
Türk Telekom e-Call Yerli Teknoloji

Telekom Kategorisinin En Yenileri

İzmir'de 4.5G hızını 2 kata kadar artıran Vodafone, 5G'ye de hazır
İzmir'de 4.5G hızını 2 kata kadar artıran Vodafone, 5G'ye de hazır
2 Haziran 2025 16:10
5G'nin sesi yükseliyor: Vodafone Türkiye'den yeni nesil ses deneyiminde öncü bir adım
5G'nin sesi yükseliyor: Vodafone Türkiye'den yeni nesil ses deneyiminde öncü bir adım
2 Haziran 2025 14:31
Vodafone Business, bulut alanında yüzde 111'lik büyümeyle ekosisteme yön veriyor
Vodafone Business, bulut alanında yüzde 111'lik büyümeyle ekosisteme yön veriyor
31 Mayıs 2025 12:13
Turkcell’in ‘Yarının Teknoloji Liderleri’ yarışmasında kazananlar belli oldu
Turkcell’in ‘Yarının Teknoloji Liderleri’ yarışmasında kazananlar belli oldu
31 Mayıs 2025 11:35
Vodafone Business’tan işletmelere yeni nesil fiber altyapı deneyimi: Fiber Map
Vodafone Business’tan işletmelere yeni nesil fiber altyapı deneyimi: Fiber Map
26 Mayıs 2025 16:46
Vodafone Türkiye 2024-25  Mali Yıl Sonuçlarını açıkladı
Vodafone Türkiye 2024-25 Mali Yıl Sonuçlarını açıkladı
21 Mayıs 2025 11:30
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.