• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Telekom
  3. Turkcell dijital servislerle büyüdü
Turkcell dijital servislerle büyüdü

Turkcell dijital servislerle büyüdü

ICT Media ICT Media
26 Ekim 2017 00:00
Paylaş

Turkcell, üçüncü çeyrek finansal sonuçlarında yüzde 25,7 büyümeyle 4,6 milyar lira gelir açıklayan Turkcell, toplam gelirde telekomünikasyon sektörünün lideri oldu. Müşteri bazındaki genişleme, dijital servisler ve artan data kullanımı, finansal büyümenin ana etkenleri arasında yer aldı. Turkcell gelirlerinin %67’si data ve dijital servislerden geldi. Dijital servislerdeki gelir büyümesi yıllık bazda %175’i buldu.

2017 yılının 9 aylık finansal rakamlarını paylaşan Turkcell Grubu hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarına ulaştı. Üçüncü çeyrekte grup bazında gelirde yüzde 25,7 büyüyen şirket, FAVÖK marjını yüzde 35,5’e taşıdı. Şirketin grup kârı da yıldan yıla yaklaşık dörde katlanarak 601 milyon TL olarak gerçekleşti. Turkcell Grubu yılın ilk 9 ayında 26,6 büyüme ile 13 milyar TL ciroya, yüzde 38,2 artışla 4.5 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 34,6 FAVÖK marjına ulaştı.

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 2015 yılında sektör liderliği için 2018 sonunu işaret ettiklerini ifade ederek, “Müşterilerimizin teveccühü sayesinde 2017 yılı bitmeden bu hedefimize ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Sektörü, müşterilerimizin hayatında daha fazla değer yaratan data ve dijital servislerin büyüteceğini en erken gören telekomünikasyon şirketlerinden biriyiz. Bu öngörümüzün doğruluğunun finansal ve operasyonel sonuçlarımızla da kanıtlanması bize cesaret veriyor.” dedi.



1 yılda 2,4 milyon net abone kazandı

Turkcell, Temmuz-Ağustos-Eylül 2017 döneminde, 5 çeyrektir devam eden müşteri kazanımını sürdürdü. 473 bin mobil müşteri kazanarak 34,6 milyon aboneye ulaştı. Mobil abonelerin yüzde 50’den fazlası ses, data ve Turkcell’in en az bir dijital servisini aktif olarak kullandı. Fiber kullanıcı sayısı 39 bin artarak 1,2 milyona, TV+ kullanan müşteri oranı da fiber müşteri bazının yüzde 42,3’üne ulaştı.

Artan faturalı müşteri bazı ve üstün şebeke deneyimi sayesinde daha fazla data ve dijital servis kullanımıyla mobil tarafta ARPU geçen yıla göre yüzde 11,2 artarak 32,8 TL oldu. Sabit bireysel ARPU ise yüzde 3,7 büyüme ile 53,5 TL’ye ulaştı. Turkcell, dijital servis kullanımının da altyapısı olan 4.5G yolculuğunda da çarpıcı büyüme rakamları elde etti. 4.5G Türkiye nüfusunun %84’ünü kapsar hale geldi. Dijital servislerin de etkisiyle 4.5G kullanıcılarının ortalama data kullanımı 6GB oldu.

Müşteri bazındaki genişleme, dijital servisler ve artan data kullanımı, finansal büyümenin ana etkenleri arasında yer aldı. Turkcell gelirlerinin %67’si data ve dijital servislerden geldi. Dijital servislerdeki gelir büyümesi yıllık bazda %175’i buldu.



Dijitalleşen işimizle ekonominin büyümesine de katkı sağlıyoruz

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell’in, artık kendini “dijital operatör” olarak tanımladığına dikkat çekerek, son 3 aylık dönemde şirketin bu alanda attığı önemli adımların da altını çizdi. “Müşterilerimizin her türlü iletişim ihtiyacını dijital servisler ve mobil internetle karşılayabildiğimiz ve tamamen mobil veri üzerine inşa ettiğimiz Lifecell markamızı Türkiye’de kullanıma sunduk. Güvenli ve kolay üye girişi ve güvenli ödeme seçenekleriyle donattığımız e-ticaret platformumuzu hayata geçirdik; Türkiye’de e-ticaret pazarının gelişimine katkıda bulunmayı hedeflerimizin arasına aldık. Son olarak Türkiye’nin yerli arama motoru Yaani’yi de tüm internet kullanıcılarının beğenisine sunduk; Türkiye’nin kendi verisini işleyebilen ve değere dönüştürebilen ülkeler arasında yer alması için önemli bir adım attık. Turkcell olarak yarattığımız katma değerin müşterilerimiz nezdinde gittikçe artan şekilde kabul görmesi, bu sayede Türkiye ekonomisi için de dijital alanda yeni büyüme kaynaklarının ortaya çıkması, bizi son derece memnun ediyor” dedi.

Terzioğlu, dijital servisler dünyasındaki belli başlı gelişmeleri de şöyle özetledi: 4,2 milyon aktif kullanıcıya ulaşan Türkiye’nin en yenilikçi anlık mesajlaşma, sesli ve görüntülü konuşma uygulaması BiP’e eklediğimiz yeni özellik sayesinde kullanıcılar 6 kişiye kadar aynı anda görüntülü görüşme yapıyor. BiP üzerinden ödeme altyapı sisteminin de hayata geçmesiyle bilinmeyen numara sorgulama gibi ücretli servisler de sunuluyor. Türkiye’nin en çok bilinen ve kullanılan yerli dijital müzik platformu fizy’e bu çeyrekte 10 milyon yeni şarkı ekleyerek içerik zenginleştirdik. Uygulamanın indirilme sayısı 12,4 milyona, dinlenen şarkı sayısı da günde ortalama 8 milyona ulaştı. Dijital yayıncılıkta en popüler platform olan Dergilik üzerinden geçtiğimiz çeyrekte günde 120 bin dergi ve gazete okundu. Artan yayın sayısıyla her geçen gün daha büyük bir kitleye ulaşan Dergilik’te 335 dergi ve 16 gazete yer alıyor.

Turkcell, bu sonuçlar kapsamında 2017 yılı için yüzde 21-23 gelir büyümesi, yüzde 33-35 FAVÖK marjı hedefini korudu. Turkcell Grup operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranının ise yüzde 19-20 olması planlanıyor.

 
Paylaş
Turkcell 3. çeyrek dijital servis

Telekom Kategorisinin En Yenileri

Türkiye’nin dijital omurgası: Türk Telekom’un fiber altyapısı
Türkiye’nin dijital omurgası: Türk Telekom’un fiber altyapısı
27 Haziran 2025 15:22
Turkcell ve Samsung, 5G iş birliğini büyütüyor
Turkcell ve Samsung, 5G iş birliğini büyütüyor
27 Haziran 2025 15:20
Türk Telekom Siber Güvenlik Kampı altıncı dönem başvuruları açıldı
Türk Telekom Siber Güvenlik Kampı altıncı dönem başvuruları açıldı
27 Haziran 2025 15:17
Turkcell, Beko ve Ericsson'dan yapay zekâyı 5G ile buluşturan Ar-Ge projesi
Turkcell, Beko ve Ericsson'dan yapay zekâyı 5G ile buluşturan Ar-Ge projesi
27 Haziran 2025 15:02
Milli Ağ Teknolojisi SD-WAN, NATO Tatbikatında Üstün Performansla Dikkat Çekti : ULAK Haberleşme’den Uluslararası Başarı
Milli Ağ Teknolojisi SD-WAN, NATO Tatbikatında Üstün Performansla Dikkat Çekti : ULAK Haberleşme’den Uluslararası Başarı
26 Haziran 2025 14:47
Ev İnternetinde Yeni Dönem: Vodafone'dan Tüm Kullanıcılara Yapay Zeka Destekli “Wi-Fi Asistanı
Ev İnternetinde Yeni Dönem: Vodafone'dan Tüm Kullanıcılara Yapay Zeka Destekli “Wi-Fi Asistanı"
25 Haziran 2025 17:52
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.