• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Telekom
  3. Türkiye’de ‘gamer’ sayısı 36 milyona ulaştı
Türkiye’de ‘gamer’ sayısı 36 milyona ulaştı

Türkiye’de ‘gamer’ sayısı 36 milyona ulaştı

ICT Media ICT Media
26 Mart 2021 00:00
Paylaş

Türk Telekom sponsorluğunda düzenlenen “Ventures60: Oyun Fabrikası”nda bir araya gelen sektör duayenleri oyun dünyasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan, “Oyuncu sayısı 36 milyona ulaştı. 35 milyon mobil, 22 milyon PC, 17 milyon konsol oyuncusu var” dedi.

Oyun dünyasının Türkiye’deki gelişimi “Ventures60: Oyun Fabrikası”nda konuşuldu. Türkiye’de yenilikçi girişimlerin öncüsü Türk Telekom’un sponsorluğunda ve teknoloji yazarı Timur Sırt’ın moderatörlüğünde düzenlenen Youtube canlı yayınında farklı sektörlerden konuşmacılar oyun dünyasına yönelik açıklamalarda bulundu. Yayında, yatırımcılardan girişimcilere, küresel yatırım desteği almış platformlardan oyun dünyasındaki gelişmelere kadar detaylı anlatımlar ekrana yansıdı.

Oyuncuların yüzde 45’i kadın

Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan sunumunda, Gaming in Turkey tarafından hazırlanan 2020 yılı Türkiye Oyun Sektörü Raporu’ndan detaylar paylaştı. Altan, “Oyun dünyası yaş, cinsiyet ve mekândan bağımsız olduğu için tüm dünyada büyüyor. Türkiye’de toplam oyuncu sayısı 36 milyona ulaştı. Oyuncular aynı anda farklı kanallardan ve cihazlardan oyun oynuyorlar. Bugün 35 milyon mobil, 22 milyon PC, 17 milyon konsol oyuncusu var. Gün geçtikçe oyuncularda cinsiyet dağılımı daha dengeli bir hâl alıyor. Oyuncuların yüzde 45’inin kadın, yüzde 55’inin erkek olduğu görülüyor” dedi.

Türkiye’de oyun sektörünün hacmi 880 milyon dolar

880 milyon dolarlık geliriyle Türkiye’nin, oyun sektöründe dünyada 18’inci, MENA bölgesinde (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) ise ilk sırada yer aldığını belirten Altan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni jenerasyonla etkileşim kurabilmek için oyun oynamaya başlamak ve ortak ilgi alanları oluşturabilmek önemli hâle geliyor. Oyun artık eğlenceden ziyade profesyonel olmaya doğru ilerliyor ve oyuncular büyük bir tutkuyla oyun dünyasını takip ediyorlar. Bu doğrultuda oyun dünyasının önemli bileşenleri cihazlar, oyun içerikleri ve altyapı olmak üzere üç başlıkta toplanıyor. Türk Telekom olarak biz güçlü altyapımızı devam eden yatırımlarımızla daha da güçlendiriyoruz. Oyuncuların yüzde 90’ının evinde internet bağlantısı bulunuyor, yüzde 70’e yakın kısmı fiber internet kullanıyor. Türk Telekom olarak bugün 331 bin kilometrelik fiber altyapımız var. Bu oranı daha da yukarıya taşımayı hedefliyoruz. Ayrıca cihaz portföyümüz ve bünyesinde birçok oyun barındıran Playstore platformumuz ile de oyun deneyimini artırıyoruz.”

Paylaş
Türk Telekom gaming teknoloji gündemi bilişim gündemi Nilay Altan Timur Sırt gamer

Telekom Kategorisinin En Yenileri

Türkiye’den Bir İlk: Yerli RSU, LEO Uydu Simülatörüne Entegre Edildi
Türkiye’den Bir İlk: Yerli RSU, LEO Uydu Simülatörüne Entegre Edildi
6 Eylül 2025 14:54
Turknet, Logosunu Yeniledi
Turknet, Logosunu Yeniledi
6 Eylül 2025 10:16
Vodafone’dan “Dünya İçin Lazım” Projesinde Doğa Farkındalık Eğitimi
Vodafone’dan “Dünya İçin Lazım” Projesinde Doğa Farkındalık Eğitimi
1 Eylül 2025 12:42
Orman Genel Müdürlüğü Heyeti ULAK Haberleşme’de
Orman Genel Müdürlüğü Heyeti ULAK Haberleşme’de
30 Ağustos 2025 12:03
Türk Telekom’dan ülke ekonomisine 20 milyar dolarlık katkı
Türk Telekom’dan ülke ekonomisine 20 milyar dolarlık katkı
28 Ağustos 2025 14:31
Odine yılın ilk yarısında gelirlerini yüzde 27,7 artırdı
Odine yılın ilk yarısında gelirlerini yüzde 27,7 artırdı
20 Ağustos 2025 12:48
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.