• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Telekom
  3. VODAFONE Dijitalleşmeyle Sabit Müşteri Deneyimini İyileştirmeye Devam Ediyor
VODAFONE Dijitalleşmeyle Sabit Müşteri Deneyimini İyileştirmeye Devam Ediyor

VODAFONE Dijitalleşmeyle Sabit Müşteri Deneyimini İyileştirmeye Devam Ediyor

ICT Media ICT Media
23 Ocak 2025 11:55
Paylaş

Vodafone, sabit internet şebekesinde geliştirdiği dijitalleşme adımlarıyla müşteri deneyimini daha akıllı ve güvenilir hale getiriyor. Şirket uçtan uca dijitalleştirilmiş yapay zekâ destekli uygulamalarıyla müşterilerinin yaşayabileceği merkezi altyapı problemlerini en kısa sürede çözüme kavuşturuyor.

Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, tüm müşterileri için operasyon stratejilerini yeni nesil teknolojileri kullanarak geliştirmeye devam ediyor. Şirket, hata payının minimize edildiği uçtan uca otomasyon süreçleriyle servis verimliliğini artırırken, müşterilerin kullandığı internet servislerinde oluşabilecek merkezi altyapı problemlerini dijitalleştirilmiş yapay zekâ destekli uygulamalarla çözümlüyor. 

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yago Lopez, şunları söyledi:

“Bireysel ve kurumsal sabit internet müşterilerimize hizmet veren ana şebeke noktalarında oluşabilecek anomali durumlarında, servis kalitesi ve devamlılığını esas alarak kendi kendini iyileştirebilen, yapay zekâ destekli otomatik aksiyonlar almaya başladık. Bu sayede problemleri hızlı şekilde yakalayarak merkezi şebeke gibi kritik ve etki alanı geniş noktalarda, servis ve zaman kaybı ile insan hatasına ait dezavantajları ortadan kaldırıyoruz. Dijitalleşme vizyonumuzla müşteri deneyimini iyileştirmek için yenilikçi çözümler uygulamaya devam edeceğiz.”

Ana şebeke operasyonlarında yüksek sürdürülebilirlik ve sadelik

Vodafone, operasyonel mükemmeliyetçilik bakış açısı ile sabit internet müşterilerinin şebeke deneyimini dijitalleşme ve yapay zekâ uygulamalarıyla en iyi seviyede tutmaya devam ediyor. Dijitalleşmiş “Bağlantı Temizliği” ve “İnternet Kapasite Artışı” uygulamalarıyla 700 binden fazla müşterinin servis müdahale hızlarında %95’e kadar iyileşme sağlandı. Bu sayede, müşteriler daha sorun yaşamadan gerekli önlemler hızlı bir şekilde alınmış oluyor. Aylık ortalama 330 farklı senaryo için müşteri içerik analizlerinde %95 iyileşme ve 9 saatin üstünde verimlilik sağlayan müşteri operasyon uygulamaları geliştirildi. Bu sayede, müşteri veri analiz talepleri daha hızlı sağlanabiliyor. İnternet çıkış noktalarında binlerce kurumsal müşteriye otomatik “Servis Yönlendirme ve Kurtarma” uygulamaları ile %97’nin üzerinde verimlilik ve proaktif servis iyileştirme sağlanıyor. Bu sayede, şebeke anomalilerinde bile en iyi müşteri deneyimi sunuluyor. 

Hızlı ve hata payı sıfıra yakın aksiyon

Vodafone’un global tecrübesiyle yaptığı yeni dijital geliştirmeler, Vodafone Türkiye müşterilerine veri iletişim servisi sağlayan 55 ana şebeke ve 15 internet erişim noktasında toplam 1,5 milyon sabit bireysel, kurumsal ve toptan satış internet servisi üzerinde çalışıyor. Anomali anında, anlık veri analizi ve servis tipine göre önceden tasarlanmış çözümler devreye girerek, akıllı algoritmalarla hızlı ve hata payı sıfıra yakın şekilde aksiyon alınıyor. Bu sayede, müşteri servis iyileştirmesi ve izleme-düzeltme süreçlerinin otomatik uygulanması ile operasyonel verimlilik artıyor. 

Paylaş
Vodafone İnternet şebeke dijiyal Yago Lopez

Telekom Kategorisinin En Yenileri

Vodafone Business, bulut alanında yüzde 111'lik büyümeyle ekosisteme yön veriyor
Vodafone Business, bulut alanında yüzde 111'lik büyümeyle ekosisteme yön veriyor
31 Mayıs 2025 12:13
Turkcell’in ‘Yarının Teknoloji Liderleri’ yarışmasında kazananlar belli oldu
Turkcell’in ‘Yarının Teknoloji Liderleri’ yarışmasında kazananlar belli oldu
31 Mayıs 2025 11:35
Vodafone Business’tan işletmelere yeni nesil fiber altyapı deneyimi: Fiber Map
Vodafone Business’tan işletmelere yeni nesil fiber altyapı deneyimi: Fiber Map
26 Mayıs 2025 16:46
Vodafone Türkiye 2024-25  Mali Yıl Sonuçlarını açıkladı
Vodafone Türkiye 2024-25 Mali Yıl Sonuçlarını açıkladı
21 Mayıs 2025 11:30
Türk Telekom’dan iklim liderliği: CDP A Listesi’nde yer aldı
Türk Telekom’dan iklim liderliği: CDP A Listesi’nde yer aldı
20 Mayıs 2025 13:39
Türk Telekom’dan Türkiye’nin enerji verimliliğinde “TTessa” platformu ile yeni dönüşüm
Türk Telekom’dan Türkiye’nin enerji verimliliğinde “TTessa” platformu ile yeni dönüşüm
17 Mayıs 2025 12:06
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.