• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Telekom
  3. Vodafone Türkiye’ye “kadın dostu markalar farkındalık ödülleri”nde 2 ödül birden
Vodafone Türkiye’ye “kadın dostu markalar farkındalık ödülleri”nde 2 ödül birden

Vodafone Türkiye’ye “kadın dostu markalar farkındalık ödülleri”nde 2 ödül birden

ICT Media ICT Media
12 Mart 2022 00:00
Paylaş

Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, ulusal ve uluslararası düzeydeki başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Vodafone Türkiye, toplumsal cinsiyet eşitliği alanında değer yaratan uygulamalarıyla öne çıkan markaları ödüllendirmek üzere Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından düzenlenen Kadın Dostu Markalar 2022 Farkındalık Ödülleri’nde 2 ödül birden aldı. Şirket, dijital yayınlarda kadına önyargılı kullanımların üstünün kırmızıyla çizilmesini sağlayan Kırmızı Çizgi dilde dönüşüm projesiyle “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Bilinci” kategorisinde, 18 yaş üstü kadınlara dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimlerinin verildiği Dijital Benim İşim projesiyle de “Kadın İstihdamı ve İşte Fırsat Eşitliği” kategorisinde ödüle layık görüldü.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, şunları söyledi:

“Bir ülkenin sürdürülebilir kalkınmasının dijitalleşmeyle olduğu kadar toplumun %50’sini oluşturan kadınların ekonomik ve sosyal hayatta tam katılım göstermesi ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Amaç odaklı bir şirket olarak, kadınların üretime katılan, ekonomik ve sosyal yaşamda eşit, kendi ayakları üzerinde duran bireyler olmalarına katkı sağlamak için üzerimize düşen görevleri yerine getirmeye özen gösteriyoruz. Bu hedefle hayata geçirdiğimiz 2 projenin Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri’nde ödüle layık görülmesinden mutluluk duyduk. Ödül alan projelerimizin hayata geçmesini mümkün kılan, emek veren tüm ekip arkadaşlarıma ve paydaşlarımıza gönülden teşekkür ediyorum. Vodafone olarak, kadınların en büyük destekçilerinden biri olmaya devam edeceğiz.”

Dilde cinsiyetçi kelime oranını azaltıyor

Vodafone’un dilde cinsiyetçi kullanımların önüne geçmek amacıyla hayata geçirdiği Kırmızı Çizgi dilde dönüşüm projesiyle, dijital yayınlarda kadına önyargılı kullanımların üstü kırmızıyla çiziliyor. Türkçe’yi hem kelime bazlı, hem de metin bazlı anlayan bir teknoloji olan Kırmızı Çizgi ile bugüne kadar 2 bin 800 köşe yazısı analiz edildi ve bu yazılardaki cinsiyetçi kelime oranı %11’den %0’a indirildi. Kırmızı Çizgi’yi şirket içinde e-posta altyapısına da entegre eden Vodafone Türkiye, böylece iş yazışmalarında ayrımcı söylemlere yönelik tüm çalışanlarıyla anlık geri bildirimler paylaşarak farkındalığı artırıyor.

Kadınlara dijital okuryazarlık ve pazarlama eğitimleri

Türkiye Vodafone Vakfı’nın 2020 yılında Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hayata geçirdiği Dijital Benim İşim projesiyle, kadınların dijitalleşme potansiyelinin farklı eğitim programlarıyla ortaya çıkarılması hedefleniyor. Proje kapsamında 18 yaş üstü kadınlara Milli Eğitim Bakanlığı'nın halk eğitimi merkezlerinde sınıf içinde ve dijital ortamda 24 saatlik Dijital Okuryazarlık ve 40 saatlik Dijital Pazarlama eğitimleri veriliyor. Projenin ilk yılında 13 ilde toplam 5 bini aşkın kadına ulaşılırken, eğitimlerden mezun olan 63 kadın kursiyer Vodafone Müşteri Hizmetleri bünyesinde istihdam edildi. Bu süreçte 5 milyon TL’lik sosyal değer elde ediliken, proje için yapılan her 1 TL’lik yatırım 5 TL’lik sosyal getiri sağladı. Projeyle 2022 sonuna kadar 20 ilde toplam 12 bin kadın kursiyere eğitim verilmesi hedefleniyor.

Toplam 50 markaya ödül

Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri’nde, toplumsal cinsiyet eşitliği bilincine hizmet eden, kadın haklarını savunan, kadın gücünü destekleyen, kadınların toplumda her alanda eşit hak ve özgürlüklerinin olduğu bilinciyle çalışmalarına yön veren ve marka gücüyle bu yönde farkındalık adımları atarak toplum bilincine hizmet eden kadın dostu uygulamalar ve projeler ortaya koyan markalar ödüllendiriliyor. Bu yıl 100 kişiyi aşan karma bir tüketici hakem heyetinin değerlendirmesi sonucu toplam 50 proje ve marka ödüle layık görüldü. 

Paylaş
Vodafone kadın Kadın Dostu Markalar Platformu Telekom Gsm Hasan Süel

Telekom Kategorisinin En Yenileri

Vodafone Türkiye 2024-25  Mali Yıl Sonuçlarını açıkladı
Vodafone Türkiye 2024-25 Mali Yıl Sonuçlarını açıkladı
21 Mayıs 2025 11:30
Türk Telekom’dan iklim liderliği: CDP A Listesi’nde yer aldı
Türk Telekom’dan iklim liderliği: CDP A Listesi’nde yer aldı
20 Mayıs 2025 13:39
Türk Telekom’dan Türkiye’nin enerji verimliliğinde “TTessa” platformu ile yeni dönüşüm
Türk Telekom’dan Türkiye’nin enerji verimliliğinde “TTessa” platformu ile yeni dönüşüm
17 Mayıs 2025 12:06
 Vodafone ve WWF- Türkiye iş birliğinde sürdürülebilirlik projesi
Vodafone ve WWF- Türkiye iş birliğinde sürdürülebilirlik projesi
16 Mayıs 2025 17:42
Yandex Türkiye ve Vodafone Türkiye’den dijital dönüşüme güçlü destek
Yandex Türkiye ve Vodafone Türkiye’den dijital dönüşüme güçlü destek
15 Mayıs 2025 13:13
Vodafone Türkiye’nin inovasyon yarışması “WeNovate” dünyaya örnek oldu
Vodafone Türkiye’nin inovasyon yarışması “WeNovate” dünyaya örnek oldu
15 Mayıs 2025 12:58
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.