SAP-JAMF (MDM) – APPLE KURUMSAL MOBİLİTE ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ

1972'de Almanya'da beş arkadaş bir inanç sıçraması yaptı. Hedefleri, şirketlerin çalışma şeklini yeniden tasarlamak için gerçek zamanlı, standartlaştırılmış yazılım oluşturmaktı. Barikatlarını anlamak amacıyla ofis alanını ve bilgisayar gücünü müşterileriyle paylaştılar. Şirketin başarısının temelini oluşturan da bu ilk adımdı.

Geçmişin yeşil ve beyaz ekranlarında ilk kez faaliyet gösteren SAP, şu anda kurumsal uygulama yazılımında pazar lideridir ve dünya işlem gelirinin %77'sine dokunmaktadır. Dünya çapında 140'tan fazla ülkede 90.000'den fazla çalışanı bulunmaktadır.

SAP çalışanları çeşitli cihazlar kullanıyordu. 2016 yılına kadar şirketin Mac dağıtımına özel bir odaklanması yoktu ve her Mac kullanıcısının çok sayıda manuel yapılandırma yapması gerekiyordu. İşte o zaman, SAP çalışanlarına gerçek anlamda cihaz seçeneği sunmayı ve aynı zamanda kurulum deneyimlerinin ve genel işlevselliğin Windows bilgisayar kullanan meslektaşlarının deneyimlerine eşdeğer olmasını sağlamayı hedefledi.

O zamanlar. 10.000'den biraz fazla SAP çalışanının Mac'i vardı, ancak otomasyon eksikliği akıcı bir kullanıcı deneyimine izin vermiyordu. Kullanıcılar arasındaki bu eşitsizliği gidermek için SAP BT, özel bir Mac ekibine yatırım yaptı. Görevleri, tipik Mac deneyiminden ödün vermeden mevcut Windows ortamıyla özellik eşitliği oluşturmaktı. Başka bir değişiklik de SAP BT Hizmetleri Kurumsal ekibinin kendi uygulama geliştirme ekibine ek olarak mobil cihaz yönetimi (MDM) ekibini de denetlemeye başlamasıyla gerçekleşti.

SAP dahili uygulamaları oluşturan ekibin aynı zamanda cihaz yönetiminden de sorumlu olması durumunda bunun son kullanıcıları için çok daha iyi bir deneyim sağlayacağına inanıyordu.

Ancak bir sorun vardı. SAP'nin yalnızca bir adet dahili, Jamf Pro sunucusu vardı. Bu, ekibin kendi iç ağında olmayan veya VPN aracılığıyla bağlanamayan Mac dizüstü bilgisayarları yönetmesini engelliyordu. SAP'de Mac cihazlarını kullanan kişi sayısı arttıkça Mac@SAP deneyimine yönelik beklentiler de önemli ölçüde arttı ve böylece uyum sağlamayı başardılar.

Çözümün bir kısmı, SAP içinde 2.000 üyeden oluşan aktif bir Mac kullanıcı topluluğuna sahip ve güvenli bir iletişim platformu olan SAP Jam'di. SAP BT teknisyenleriyle genel Mac topluluğuna katılmak için mükemmel bir forumdu. Daha sonra Jamf Pro sunucularını kurumsal ağ dışından erişilebilir hale getirdiler ve Amazon Web Services'te (AWS) barındırılan bir Jamf Bulut dağıtım noktası eklediler. Bu değişiklikler onlara Mac@SAP'yi yeniden başlatmak için ihtiyaç duydukları her şeyi sağladı.

Toplam sahip olma maliyetini değerlendirme

IBM'in 2016 Jamf Nation Kullanıcı Konferansı'ndaki etkileyici toplam sahip olma maliyeti (TCO) raporunu takiben SAP, kendi TCO ölçümlerini değerlendirmeye başladı. SAP, çalışanlarının işyerinde kullanacakları teknoloji konusunda bir seçim beklediklerini, ancak seçimin uygun bir seçenek olduğundan emin olmak için cihazların genel toplam sahip olma maliyetini hesaba katmaları gerektiğini belirtti.

SAP, Apple cihazlarının yalnızca üç yıllık kullanımdan sonra benzer Windows cihazlarına kıyasla dört yıl sonra daha yüksek bir değere sahip olduğunu kabul etmektedir. Ayrıca ücretsiz işletim sistemi güncellemelerinden de avantaj olarak bahsetmektedir. Apple, AppleCare ile sınırsız destek aramaları için sabit fiyata ek olarak önemli maliyet tasarrufu da sağlamaktadır. SAP, analizlerinden elde edilen ek sonuçları, SAP'de kullanılan teknolojiyle ilgili gelecekteki kararlara rehberlik etmek için kullanmayı sabırsızlıkla beklediklerini belirtmektedir. Bu arada Apple platformlarını önemli ölçüde büyütmeyi planlamaya devam etmektedirler.

Cihaz seçimiyle büyüme yaşanıyor

Şu anda 24.000'den fazla SAP çalışanı Mac kullanıyor. Bunun SAP'nin öncelikle Windows cihazları sunma geçmişinin bir sonucu olduğuna inanıyor. Ancak zamanın çoğu çalışanın istediği cihazı belirlemesi nedeniyle bu değişikliği görmeyi bekliyor.

SAP, büyümenin büyük kısmının şirket çalışanlarından kaynaklandığını açıkladı. Daha fazla çalışanın Mac'i seçtiğini görmekten mutlu olan SAP, "Odak noktamız üretkenliği artırmak ve elimizden geldiğince kullanıcılar için engelleri kaldırmak. Bu nedenle iş üretkenliğini herhangi bir cihazda memnuniyetle tanıtacağız ve kullanıcının kendileri için en iyi olanı seçmesine izin vereceğiz" dedi.

SAP, geniş bir dahili cihaz kataloğu sunmak için Ariba'yı kullanıyor. Çalışanlar bir dizi sekme aracılığıyla mevcut tüm donanıma (Apple ve Windows), yazılıma, ofis malzemelerine, üyeliklere, SAP ürünlerine ve hatta şirket araçlarına göz atabiliyor.

Çalışanlar tercih ettikleri cihazı bulduklarında ise tek bir düğmeye tıklamaları yeterli oluyor. Yönetici onay sürecinin ardından telefonlar ve dizüstü bilgisayarlar birkaç gün içinde talep sahibinin ofisine ulaşmaktadır. SAP, Apple'ın (şu anda Apple Business Manager'ın bir parçası olan) Cihaz Kayıt Programını (DEP) kullanıyor ve bu program, kullanıcıların kendilerini birkaç dakika içinde kaydettirmelerine olanak tanıyor ve bu çalışanların yeni cihazlarını kolay ve verimli bir şekilde kullanmaya başlamasını sağlayan bir süreç olarak öm plana çıkıyor.

Tüm iOS'un Jamf Pro'ya taşınması

SAP'ta kullanılan Mac dizüstü bilgisayarların sayısından farklı olarak, iOS kullanan çalışanların cihazlarının yönetilmesi de ayrı bir sorumluluk gerektirmektedir. SAP’de kullanılan tabletlerin %100'ü iPad cihazları, yönetilen cep telefonlarının ise %90'ı iPhone'lardır. 2019 baharında ise MDM geçişi, yenilenen odak noktasıyla birlikte şirketin iOS kullanıcıları için heyecan verici değişiklikler taşıması anlamına geliyordu.

Jamf'in 2018 Jamf Nation Kullanıcı Konferansı'nın (JNUC) ana sahnesinde SAP özel bir duyuru yaparak şunları söyledi: “SAP'ta üretkenliği artırmanın tek yolu, insanların üretkenliğini artırmaktır. Apple cihazlarını seçen SAP çalışanlarının sayısı arttıkça SAP, BT ekiplerini bir Apple Mükemmeliyet Merkezi ekibi oluşturmak üzere yeniden düzenlemeye karar verdi ve kullanıcı deneyimine odaklandığı için Jamf'i seçti. Jamf Pro, Apple@SAP hizmetiyle birleştiğinde Apple kullanıcıları için tutarlı bir deneyim sağlıyor." Duyuru, SAP'nin 84.000 iPhone ve iPad cihazının önceki MDM'lerinden Jamf Pro'ya geçişini başlattı.

Nisan 2019'da çalışanlar, geçiş sürecini açıklayan bir e-posta aldı. Eşlik eden bir video, atmaları gereken adımların tüm SAP uygulamalarını cihazlarından kaldıracağını ancak tamamlandığında tüm temel SAP uygulamalarının, Jamf'in tüm SAP uygulamaları için yerel uygulama mağazası Jamf Self Service'e yeniden yükleneceğini açıkladı. Kullanıcılar uygulamalarını daha sonraki bir tarihte geri yüklemeyi tercih ederse gelecekte istedikleri zaman Apple@SAP uygulamasını ziyaret edebilirler.

Kullanıcıların önemli bir kısmı ilk istekten birkaç gün sonra geçiş yaparken, Mac ekibinden gelen bir takip iletişimi, iOS aygıtlarının yönetiminin Jamf Pro'ya kaydırılmasının ardındaki nedenleri yineledi.

Her gün yaklaşık 1.000 çalışan taşıma işlemini tamamladı. 84.000 cihazın dağıtımının tamamı yedi ay içinde tamamlandı. Ortaya çıkan zorluklara gelince... SAP "Muhtemelen her gün yaklaşık 10 sorun çıkıyordu, bu da çok gibi görünüyor" dedi. "Ancak her gün 1.000 cihazın taşınması planında bu gerçekten çok düşük bir rakam. Genel olarak her şey sorunsuz geçti."
Çalışanların tepkilerine gelince SAP şunları söyledi: "İnsanların her şeyin tutarlı işleyişini gerçekten takdir ettiğini düşünüyorum." Ayrıca basit kurulum sürecini ve kullanım kolaylığını, Apple cihazlarının SAP'de etkileyici benimsenme oranına borçludur.

Çalışan üretkenliğinin sağlanması

SAP BT, yenilikçi bulut ve mobil teknolojiler sunarak tüm çalışanların her yerde üretken olmasını sağlamaya odaklanmaya devam ediyor. Bu süreç, kullanıcılar iPhone'larını kaydettirdikleri anda başlar. O zaman kullanıcılar, Apple@SAP dahil olmak üzere çok sayıda önemli uygulamayı otomatik olarak alabilmektedir. Çalışanlar için tek oturum açma çözümü olan Apple@SAP, Jamf Pro'nun, sertifikalarının ek güvenliğiyle birlikte SAP'nin şirket içi uygulamalarına sertifika sunmasına olanak tanır.

Cihazların ilk kurulumunun ardından kullanıcılar Jamf'e de anında erişebilirler. Her kullanıcıya isteğe bağlı olarak şirket içi ve üçüncü taraf uygulamalara ve kaynaklara erişim sağlayan Self Servis bu konudaki çıkış noktasıdır.

Jamf Self Servis aynı zamanda kullanıcıların, çalışanlara Apple ekosistemiyle ilgili geniş bir kaynak koleksiyonu sağlayan, bilgiye dayalı çok çeşitli makaleler, sipariş edilebilecek donanım seçenekleri listesi ve daha fazlasını içeren bir uygulama olan Mac@ SAP'ye eriştiği yerdir. Topluluğun şu anda 10.000'den fazla üyesi var.

Amaca yönelik oluşturulmuş bir çözümle Mac'in güvenliğini sağlama

SAP'ın Mac sayısı artmaya devam ettikçe, BT ve Bilgi Güvenliği (InfoSec) ekipleri, sahip oldukları güvenlik aracının açıklarının farkına vardı. Ölçeklendirme yeteneğinden yoksundu ve kuruluşlarının Mac için ihtiyaç duyduğu uç nokta korumasını sağlayamıyordu. Neyse ki Jamf, SAP ekibinin doğru çözümü bulmak için fazla ileri gitmesine gerek kalmaması için Mac için özel olarak oluşturulmuş bir uç nokta koruma çözümü sunmaktadır.

SAP, Apple Kurumsal Yönetim teklifini Jamf portföyüyle genişletti ve bu yıl Jamf Korumasını Mac filosunda dağıtmaya başladı. SAP “Jamf Protect, Mac'lerimizi daha bütünsel bir şekilde koruyacak ve aynı zamanda güvenlik ekiplerimize daha fazla bilgi verecek" diyor. "Ve aynı derecede önemli olan Jamf Koruma, kullanıcılarımıza daha iyi bir deneyim sunacak ve Mac'lerimizde mevcut güvenlik çözümüne göre daha az kaynak gerektirecek görüşünü ileri sürmektedir.

Engelleri yıkan ve üretkenliği kolaylaştıran inovasyon, SAP'nin kalbinde yer almaktadır. Şirketin en yeni uygulamalarından biri olan iOS Assist bu çalışmanın somut örneğidir. BT destek ekipleri için tasarlanan uygulama, önemli istatistiklerin (iOS sürümüne göre cihazlar, denetlenen cihaz modeli, değişimli cihazlar vb.) yer aldığı bir gösterge tablosunu bir iOS cihazına çeker.

Bilgilere erişildikten sonra BT yöneticileri daha ayrıntılı bilgi için her istatistiği ayrıntılı olarak inceleyebilir. Face veya Touch ID aracılığıyla Jamf Pro'ya ve yönetim komutlarına da erişebilirler. Bu, şifreleri temizleme, cihazları kilitleme vb. gibi bir dizi görevi tamamlamayı kolaylaştırmaktadır.

İster yeni iOS Assist uygulaması olsun ister SAP'nin yenilik yapmaya devam ettiği birçok ek yoldan biri olsun, Jamf, Apple ve çalışanlarını akıcı bir deneyimle birbirine bağlama şekli bir yöntemdir bu kesinlikle değerini şimdi ve gelecekte kanıtlayacaktır.