BT ekipleri kriz modunda. Evet, artan maliyetler ve sınırlı kaynaklar gibi her departmanı etkileyen günlük zorluklar nedeniyle herkes baskıyı hissediyor. Ancak işletmeler operasyonel verimliliklerini artırmaya çalışırken, teknik ekiplere olan talebin artması nedeniyle BT ekipleri baskıyı çoğu kişiden daha fazla hissediyor.
Yapılan araştırmalar işletmelerin; çeşitli sektörlerdeki organizasyonel zorlukları ve bu zorlukların üstesinden gelmek, organizasyonel girişimleri ileriye taşımak ve sonuçta rekabeti geride bırakmak için süreç otomasyonu çözümlerinden nasıl yararlandıklarını ortaya çıkardı.
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, geçen yıllarda BT ekiplerinin karşılaştığı en önemli 6 zorluk güncel olayları yansıtıyor. Teknolojiyle ilgili karar vericilerin BT alanında karşılaştıkları en önemli zorluklar; öncelikle maliyetleri kısma, sınırlı kaynaklar ve artan taleplere ayak uydurma yönünde yoğunlaşmaktadır.
Zorluk 1: Artan maliyetler/maliyet optimizasyonu (%39)
Teknik liderlerin iş değerini en üst düzeye çıkarırken harcamaları artırması ve maliyetleri düşürmesi her zamankinden daha önemli hale gelmektedir. Ancak hem yetenek hem de teknolojinin artan maliyetleri bunu giderek daha da zorlaştırdı ve bu durum BT departmanları için başlıca zorluk haline geldi.
Küresel enflasyon muhtemelen işletmelerin bütçesinin her yönünü etkilemiştir. Yetenek bir istisna değildir. İşletmenizi başarıya taşıyacak uzmanlığa sahip nitelikli ve çalışkan BT personeline yalnızca yüksek paralar ödemeniz gerekmez, aynı zamanda onları bulduğunuzda da elinizde tutmanız gerekir. Yeteneklerin elde tutulması, yalnızca kuruluşlar en iyi çalışanları elde etmek için rekabet ederken değil, aynı zamanda çalışanların pandemi sonrasında iş/yaşam dengesine öncelik vermeye çalışması nedeniyle de bir sorun haline geldi.
Ayrıca ekibinizin hem donanım hem de yazılım olarak kullandığı teknoloji daha pahalı hale geldi. Enerji maliyetlerinin artması, yalnızca ışıkları açık tutmanın ve sistemleri bulutta çalıştırmanın bile daha pahalı hale gelmesi anlamına geliyor. Evet, BT departmanları daha büyük bütçeler alıyor olabilir ancak aynı zamanda daha fazla maliyete de maruz kalıyorlar.
2. Zorluk: Devam eden dijital dönüşüm ihtiyaçlarına ayak uydurmak (%37)
Pandemi, dijital dönüşümün hızını artırdı ve bu da birçok kuruluşun pazarın değişen ihtiyaçlarına ayak uydurmada zorluk yaşamasına neden oldu. Son yılların dijital nimeti, müşteri ve çalışan beklentilerinin her zamankinden daha yüksek olduğu anlamına geliyor. Artık herkes her şeyin kullanıcı dostu bir formatta olmasını istiyor.
Dolayısıyla, BT'nin yalnızca talebe ayak uydurmakla kalmayıp, aynı zamanda pazar lideri yinelemeler yaratması da gerekiyor. Daha iyi kullanıcı deneyimi sunma ve sezgisel ve yenilikçi ürünleri hızlı bir şekilde sunmak için verileri kullanma yönünde baskı iyice arttı.
3. Zorluk: Sınırlı BT kullanılabilirliği/kaynakları (%35)
Teknoloji becerileri açığını dolduracak yetenek bulsanız bile, BT ekibinizin kullanılabilirliği muhtemelen sınırlı olacaktır. BT departmanları sıklıkla kendilerini çok zayıf buluyor. Self-servis ve vatandaş geliştirici çözümleri daha popüler hale geliyor.
4. Zorluk: Yeniliğe kıyasla bakım/yönetime daha fazla zaman harcamak (%35)
Bakım ve yönetim, BT ekipleri için çok büyük bir zaman kaybıdır. Yukarıda bahsedilen dönüşüm ihtiyaçlarına ayak uydurma zorluğunun üstesinden gelirken, aynı zamanda halihazırda mevcut olan sistemleri de korumaları gerekiyor. Yazılım yamalarını ve güncellemelerini yönetmekten, halihazırda yayında olan teknik projeleri genel olarak denetlemeye kadar birçok farklı alanda faaliyet gösteriyorlar.
Bu sorunlar yalnızca ekibin zamanın kısıtlı olması nedeniyle ortaya çıkar, bu nedenle en hızlı (mutlaka en iyi değil) çözümü bulmamız gerekir. Bu sonuçta tekrar tekrar onarılması gereken sürekli bir hızlı düzeltme döngüsü yaratır.
5. Zorluk: Nitelikli BT çalışanlarının işe alınması (%33)
Teknoloji yeteneğinde eksiklik olduğu bir sır değil. Nitelikli BT çalışanlarına ulaşmak zordur, dolayısıyla ekipleri doldurmak da zordur. Bu da listedeki diğer zorlukları daha da artırıyor ve genel olarak BT departmanının daha geniş bir kuruluşu destekleyecek çözümler sunmasını zorlaştırıyor.
Zorluk 6: BT birikimi çok büyük (%32)
Yetenekli, iyi donanımlı bir BT ekibine sahip olmak bile yeterli değildir. Kuruluşunuzdaki birden fazla departmanın BT'nin dikkatini çekmek için mücadele etmesi ve arkalarında hiç bitmeyecekmiş gibi görünen bir yapılacaklar listesi bırakması muhtemeldir.
Uygulama geliştirmelerinden tamamen yeni projeler başlatmaya ve planlanmış BT'ye kadar bir BT birikimi kaçınılmazdır. Projeler genellikle bir yıl kadar geriye gider. Rekabetçi kalabilmek için hem iç hem de dış taleplere ayak uydurmak ve teknik borcu etkili bir şekilde yönetmek arasında bir denge kurmak önemlidir; böylece ekip daha sonraki bir tarihte bu talepleri tekrar gözden geçirmek zorunda kalmaz.
Bu zorlukların üstesinden nasıl gelinir?
Karar vericiler bu ortak sıkıntılı noktaların gayet iyi farkındadır, ancak daha az belirgin olan bunların nasıl çözüleceğidir. Karar vericiler, BT yatırımına, verimliliğine ve üretkenliğine odaklanarak yalnızca etkileri sınırlamakla kalmayacak, aynı zamanda önümüzdeki yıllarda rakipleri geride bırakacaktır.
- Yetenekleri çekmek ve elde tutmak için olumlu bir kültür yaratın
BT departmanınızı ve bir bütün olarak kuruluşunuzu harika bir yer haline getirerek çalışanlarınızı gemide tutmaya çalışın. Olumlu bir kültürü sürdürmek için İK ekibinizle birlikte çalışın ve ekibinizin mutlu, motive ve desteklenmiş hissettiğini kontrol etmek için düzenli olarak ekibinizle görüşün. İlerlemeyi ve yeniliği tanımak ve ödüllendirmek önemlidir; bunun karşılığında kuruluşta fark yaratan sadık, çalışkan bir ekiple ödüllendirileceksiniz.
- BT kaynakları üzerindeki baskıyı azaltmak ve maliyetleri düşürmek için otomatikleştirin
Daha azıyla daha fazlasını yapın. Birçok kuruluş, kurumsal hedeflere manuel olarak ulaşabileceklerinden daha hızlı, verimli ve uygun maliyetli bir şekilde ulaşmak için süreç otomasyonuna yöneliyor. Otomatik çözümler kurulduktan sonra esasen kendi başının çaresine bakacağından, bu durum aynı zamanda BT'nin üzerindeki baskıyı da ortadan kaldırır.
- İşletme genelindeki gereksinimleri karşılamak için teknoloji yığınınızı inceleyin
Teknoloji yığınınızda bu gereksinimleri karşılayabilecek yetenekler arasında herhangi bir geçiş olup olmadığını kontrol edin. Uygulamalara ve ürünlere genel bir bakış, herhangi bir konuda iki katına çıkıp çıkmadığınızı belirlemenize yardımcı olabilir ve bunu yapıyorsanız emekten ve paradan tasarruf edebilirsiniz.
- Vatandaş geliştiricilerin kendi çözümlerini yaratmalarına olanak tanıyın
İşletme kullanıcıları, BT'nin kapasiteye sahip olmasını beklemek yerine kendi gereksinimlerine yönelik kendi çözümlerini oluşturabilirler. Az kodlu süreç otomasyonu platformları, vatandaş geliştiricilere sezgisel bir kullanıcı deneyimi kapsamında ileri teknolojiler sağlar, böylece gelişmiş BT yeteneklerine sahip olmayan çalışanlar bile uçtan uca iş süreçlerini analiz edebilir, tasarlayabilir ve otomatikleştirebilir.
- Yaygın sorgular ve sorunlar için daha fazla self-servis çözümler oluşturun
İşletme kullanıcılarının süreç otomasyonu çözümleri konusunda kendilerine yardımcı olmalarına yardımcı olun. Manuel ve tekrarlanan birçok BT hizmeti otomatik hale getirilebilir veya BT dışı ekipler için erişilebilir hale getirilebilir, böylece çözüm beklemek zorunda kalmazlar, böylece hem BT hem de işletme açısından üretkenlik artar.