M. Sezai TÜRK

M. Sezai TÜRK

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesinden 1993 yılında uzman gazeteci olarak mezun oldu. 1994 yılında yine aynı üniversitenin Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 1995-1996 yıllarında vatani görevini yaptıktan sonra Bilim Uzmanlığını (1997) ve Doktora çalışmalarını (2003) tamamladı. Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Matbaa Eğitimi Bölümü, Dizgi Eğitiminde, Yrd. Doç. Dr. (2003), Matbaa Eğitimi Bölüm Başkanlığı (2003), Gazi Üniversitesi, Gazi Meslek Yüksek Okulu Müdür Yardımcısı (2008). Gazi Üniversitesi, Gazi MYO. Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölüm Başkanlığı (2009) gibi birçok idari görevde bulundu. 2010 yılında İletişim Bilimleri alanında Doçent oldu. Birçok konuda teknik bilirkişi olarak raporlar hazırladı. 2017 yılında Profesör oldu. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümünde bölüm başkanlığı görevinde bulundu. 2018 yılından itibaren Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesine atandı. Kültür Bakanlığı Sinema Teşvik Kurulunda, ÜAK Doçentlik Kurulunda görev yaptı. Avrupa Birliği Projeleri ve Bilimsel Araştırma Projeleri yürüttü. Uluslararası proje yürütücülükleri, TSE raportörlükleri yaptı. 

Prof. Dr. Sezai Türk’ün çok sayıda ulusal, uluslararası makale, tebliğ ve kitap çalışmaları ve kamuoyu araştırmaları bulunmaktadır. Halen, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümünde kadrosu bulunan Türk, 2021 yılı Eylül ayından itibaren Kırgızistan Manas Üniversitesi İletişim Fakültesine dekan olarak görevlendirildi. Prof. Dr. Mehmet Sezai TÜRK; evli ve 2 çocuk babasıdır.

Başlıca çalışma alanları; Stratejik İletişim (Risk, İtibar, Konu Gündem, İmaj, Kriz Yönetimleri), Yeni Medya, Görsel kültür Analizi, Halkla İlişkiler, Siyasal İletişim, Algı Yönetimi, Örgüt Kültürü, Beden Politikaları.

Yazara Ait Yazılar

Başlık Tarih
TÜRK DÜNYASI SİNEMALARI 6: TÜRK SİNEMASI TİYATROCULAR DÖNEMİ (1922-1940) 5 Temmuz 2024
TÜRK DÜNYASI SİNEMALARI 6: TÜRK SİNEMASI 3 Mayıs 2024
TÜRK DÜNYASI SİNEMALARI 5: TÜRKMENİSTAN SİNEMASI 2 Nisan 2024
TÜRK DÜNYASI SİNEMALARI 4: ÖZBEK SİNEMASI 5 Mart 2024
TÜRK DÜNYASI SİNEMALARI 3: KAZAKİSTAN SİNEMASI 2 Şubat 2024
Türk Dünyasında Sinema Yazı Dizisi-2: KIRGIZİSTAN SİNEMASI 3 Ocak 2024
Türk Dünyasında Sinema Yazı Dizisi-1: AZERBAYCAN SİNEMASI 11 Aralık 2023
ORTA ASYADAN KUZEY AFRİKA’YA KIRGIZ TÜRKLERİ’NİN İZLERİ: MANGUŞ AİLESİ -LİBYA 4 Kasım 2023
ÖZGÜRLÜK BİR RİSK Mİ? 3 Ekim 2023
TÜRKİYE YÜZYILI VE TÜRK ASRI İÇİN BÜYÜK FIRSAT 4 Eylül 2023
TÜRKİYE YÜZYILI VE TÜRK ASRI VİZYONUNA ÖNEMLİ BİR KATKI: TÜRKİYE-AZERBAYCAN ÜNİVERSİTESİ 3 Ağustos 2023
COVİD 19 AŞILARI ÜZERİNDEN İNFODEMİ 3 Eylül 2021
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ NİÇİN GEREKLİDİR? 10 Ağustos 2021
LİBYANIN GİZLİ KAHRAMANI: OMAR EL-MUHAİŞİ 7 Temmuz 2021
LİBYANIN TÜRK DOSTU DİN ÖNDERLERİ 4 Haziran 2021
LİBYA’NIN ATATÜRK’Ü RAMAZAN ES-SUWEYHLİ 4 Mayıs 2021
İLETİŞİM AKSİYOMLARININ GÜNLÜK YAŞAM PRATİKLERİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ 6 Nisan 2021
GÖRSEL MANİPÜLASYONUN YENİ DİLİ: DEEPFAKE 5 Mart 2021
DİJİTAL KÜLTÜR VE KİMLİK BUNALIMI 6 Şubat 2021
SOSYAL MEDYANIN KAMUSAL ALANLA İMTİHANI 5 Ocak 2021
DİJİTAL ÇAĞDA ÜNİVERSİTELERİN GELECEĞİ 14 Aralık 2020
TÜRK KÜLTÜRÜNÜN TÜKENMİŞLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ 4 Kasım 2020
SAĞLIK ÇALIŞANLARI VE TÜKENMİŞLİK SENDROMU 7 Ekim 2020
TARAFGİRLİK VE KÖTÜLÜĞÜN SIRADANLIĞI 7 Ekim 2020
5G: HAYATIMIZI NASIL DEĞİŞTİRECEK? 9 Haziran 2020
KURUMLARDA STRATEJİK İLETİŞİMİN ÖNEMİ 7 Mayıs 2020
KURUMSAL İLETİŞİMDE ÇEVRİMİÇİ GÜVENİLİRLİK 7 Mayıs 2020
DİJİTAL KANAAT ÖNDERLERİ (INFLUENCER) 2 Mart 2020
SURİYELİ GÖÇMENLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ 8 Şubat 2020
VERİSEL BEDENLER/ HOŞÇAKAL ÖZGÜRLÜK 20 Ocak 2020
BİZİ YÖNETECEK NESİL: Z KUŞAĞI 16 Aralık 2019
İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ KAPSAMINDA YENİ RTÜK YÖNETMELİĞİ 12 Kasım 2019
YAKINSAMANIN ÜRÜNÜ TRANSMEDYA HİKAYECİLİĞİ 5 Eylül 2019
ÇOCUKLAR İNTERNETTE NE YAPIYOR? 3 Temmuz 2019
DÜNYA MEDYASININ GÖZÜ TÜRKİYE’NİN ÜZERİNDE 10 Haziran 2019
SENDİKAL FAALİYETLERDE YENİ MEDYA KULLANIM PRATİKLERİ 9 Mayıs 2019
DEMOKRAT PARTİ DÖNEMİ TÜRK SİNEMASI VE ETKİLERİ 8 Nisan 2019
KİTLE HAREKETLERİNİ ANLAMA KLAVUZU 9 Mart 2019
KİTLE ALGISI NASIL YÖNETİLİR? 21 Ocak 2019
ACİL ÇÖZÜLMESİ GEREKLİ SORUN: SIĞINMACI ÇOCUKLAR 11 Ekim 2018
NEZAKET VE GÖRGÜNÜN YENİ MEDYADAKİ ÖNEMİ 12 Eylül 2018
SOSYAL MEDYA REFAHINIZI ARTIRDI MI? 2 4 Ağustos 2018
SOSYAL MEDYADA İMAJ SAVAŞLARI VE ÖNERİLER 4 Haziran 2018
TÜRKİYE YABANCI ÖĞRENCİLER İÇİN CAZİBE MERKEZİ OLABİLİR 7 Mayıs 2018
TÜRKİYE YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİ YUMUŞAK GÜÇ OLARAK DEĞERLENDİREBİLİYOR MU? 3 Nisan 2018
İTİBARINIZI YÖNETEBİLİYOR MUSUNUZ? 7 Mart 2018
HALKLA İLİŞKİLERDE PROAKTİF YAKLAŞIM: KONU GÜNDEM YÖNETİMİ 17 Şubat 2018
KAMU WEB SAYFALARI STANDARTLARA UYGUN MU? 30 Aralık 2017