1994 yılında TED Ankara Kolejini bitirdi. 1999 yılında Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun olduktan sonra üniversiteden arkadaşıyla birlikte bilişim üzerine bir şirket kurdu. Şirkete ortak olduğu 2000-2002 döneminde, web projelerinin yönetimi, yeni projelere finansman bulunması için iş planı hazırlanması ve iş süreçlerinin takip edilmesi konularıyla ilgilendi.
2003 yılında göreve başladığı İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde; Uygulamalı Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Marka Yönetimi, Kişisel Satış Pazarlama, Tasarımcılar İçin Pazar Araştırması ve Mali Analiz gibi dersler verdi. 2014 Yılında kendi hazırladığı içerik ile açılan girişimcilik dersi 24 öğrenciden 2017 yılında 400 öğrenciye ulaştı. Dersi bitiren öğrencilerin %10’u yenilikçi girişimleri ya kurdular ya da yeni girişimlerde çalışmaya başladılar. İzmir Ekonomi Üniversite’sinin TÜSİAD’ın Bu Gençlikte İş Var yarışmasında arda arda 3 kez en çok proje gönderen üniversite olarak girişimcilik bayrağını almasında önemli katkılar sağladı.
2004 yılından itibaren, hem EKOSEM’de (İzmir Ekonomi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi) hem de 60 den fazla kuruma 10.000 saattin üzerinde Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri, Yaratıcı Satış, Müşteri İlişkileri Yönetimi konularında eğitimler verdi. (Eğitim verdiği kurumlardan bazıları; İzmirgaz, Turkcell, Lykia World ve Crowne Plaza, Termodinamik, Coldwellbanker, Remax, Century 21)
2010 yılında Embryonix – Girişimci Geliştirme ve Yatırımcı Bulma Merkezi’nin müdürü olan Demirkaya, görevde bulunduğu süre içerisinde 8 önemli projenin kuluçkadan çıkmasını sağlamış, bununla birlikte internet üzerinden 300.000 seferden fazla yüklenen “Kendi İşini Kurma Rehberi” kitabının ilk bölümünün yazarlığını yapmıştır. 2012 yılı Haziran ayında Türkiye’de ilk defa 24 yazarın ve uzmanın bir araya gelerek oluşturdukları “Girişimciliğin Altın Kuralları” kitabının hem proje yürütücülüğünü hem de ‘’Girişimci Zihin Yapısı’’ bölümünün yazarlığını yapmıştır. Kitap bu yıla kadar 30 yazara çıkmış ve 9. baskısını yapmıştır.
Mentorluk yaptığı yenilikçi girişimlerin özellikle doğru müşteriyi bulması, en düşük kaynak ile etkili bir şekilde doğru pazara ulaşarak sağlıklı büyümesini sağlayan Demirkaya, bu şekilde 60’dan fazla kurum 200’den fazla girişime mentorluk yapmıştır.
Demirkaya, halen İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde öğretim görevlisi ve aynı zamanda da Embryonix Girişim Hızlandırma Merkezi Sorumlusu olarak görev yapmaktadır. Bununla birlikte 2013 yılından beri Taylan Demirkaya İş Koçluğu girişimi ile hem KOBİ ve sanayi firmalarına iş geliştirme mentorluğu yapmakta hem de 2 yeni girişimin ortağı olarak Danışma Kurulunda yer almaktadır.
Yazara Ait Yazılar
Başlık |
Tarih |
NO-CODE / LOW-CODE DEVRİMİ: STARTUP'LAR İÇİN BİR MUCİZE Mİ, YOKSA GELECEĞİN TEKNİK BORÇ TUZAĞI MI? |
5 Ağustos 2025 |
YAPAY ZEKÂ YENİ BİR DOT.COM BALONU MU? |
4 Temmuz 2025 |
ŞİRKETLERDE YENİLİKÇİLİK KÜLTÜRÜ: ZİHNİYETİ NASIL DEĞİŞTİRİRİZ? |
4 Haziran 2025 |
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERSİNDE SORUDAN SUNUMA: YAPAY ZEKÂ İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR FİKİR YOLCULUĞU |
4 Mayıs 2025 |
DÜŞÜK KOD VE KODSUZ GELİŞTİRME: GİRİŞİMCİLİK VE ŞİRKETLER İÇİN FIRSATLAR |
3 Nisan 2025 |
ŞİRKETLERDE İNOVASYON VE YENİLİKÇİLİK KÜLTÜRÜNÜ ZORLAYAN ENGEL VE ÇÖZÜM YOLLARI |
6 Mart 2025 |
YAPAY ZEKA ENTEGRASYONU İŞLETMELER İÇİN MALİYETLİ Mİ? |
4 Ocak 2025 |
YAPAY ZEKA HYPE TRENİ ÇÖKÜŞE Mİ GİDİYOR? |
3 Aralık 2024 |
YAPAY ZEKANIN İYİ, KÖTÜ VE KORKUTUCU YÖNLERİ |
1 Kasım 2024 |
DUYGU ANALİZİ: STARTUP BAŞARISINI ARTIRMANIN ANAHTARI |
1 Eylül 2024 |
2024'TE YAPAY ZEKA GİRİŞİMLERİ İÇİN EN İYİ İŞ MODELLERİ |
1 Ağustos 2024 |
KENDİ İŞİNİZ İÇİN GELECEĞİ TAHMİN EDEBİLMENİN EN İYİ YOLU: STRATEJİK ÖNGÖRÜ ARAÇLARI |
5 Temmuz 2024 |
EN İYİ YAPAY ZEKÂ İŞ MODELLERİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR? |
3 Haziran 2024 |
İşyerinde Yapay Zekâ Uygulamaları: Son Akademik Araştırmaların Sentezi |
3 Mayıs 2024 |
İNOVASYON VE ARGE EKİPLERİNİN YENİ ARACI: YAPAY ZEKA DESTEKLİ İNOVASYON |
2 Nisan 2024 |
İNOVASYONUN GERÇEK YÜZÜ: ELLERİNİ KİRLETEN ORGANİZASYONLARIN BAŞARI HİKAYESİ |
5 Mart 2024 |
YAPAY ZEKANIN İSTENMEYEN SONUÇLARI: ELEŞTİREL BİR PERSPEKTİF |
3 Ocak 2024 |
YENİLİKÇİ GİRİŞİMLER VE YAPAY ZEKA: KAZANIMLAR VE ENGELLER |
11 Aralık 2023 |
YAPAY ZEKA DESTEKLİ KARAR VERME: ORGANİZASYONLAR, SEKTÖRLER VE ETİK BOYUTLAR |
4 Kasım 2023 |
İŞ YAPMANIN GELECEĞİ: OTOMASYON VE YAPAY ZEKANIN ETKİSİ |
3 Ekim 2023 |
YAPAY ZEKANIN EĞİTİM ÜZERİNDEKİ OLUMLU VE OLUMSUZ ETKİLERİ: KAPSAMLI BİR BAKIŞ |
4 Eylül 2023 |
TİCARETTE ÜRETKEN YAPAY ZEKANIN POTANSİYELİNİ ORTAYA ÇIKARMAK: TEHLİKELER, ÖDÜLLER VE ÖNERİLER |
3 Ağustos 2023 |
KONAKLAMA SEKTÖRÜNDE YAPAY ZEKADAN YARARLANMA: AKILLI SİSTEMLER ARACILIĞIYLA KONUK DENEYİMLERİNİ YÜKSELTMEK |
6 Temmuz 2023 |
SAYILARIN SENFONİSİ: EĞİTİMDE BÜYÜK VERİNİN GÜCÜNÜ ORTAYA ÇIKARMAK |
8 Haziran 2023 |
EĞİTİMDE YAPAY ZEKA: BİLİŞSEL ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN DÖNÜŞÜMÜ |
9 Mayıs 2023 |
YAPAY ZEKA TARAFINDAN OLUŞTURULAN İÇERİĞİN ETİĞİ: YARATICILIK VE ÖZGÜNLÜK ARASINDA BİR DENGE BULMAK |
3 Nisan 2023 |
DEPREM AFETLERİNDE FAYDA SAĞLAYACAK GİRİŞİMLER: MOBİL UYGULAMA VE WEB SİTESİ FİKİRLERİ |
3 Mart 2023 |
YAPAY ZEKANIN EĞİTİMDE KULLANIMI: UYGULAMA ÖRNEKLERİ VE SONUÇLARI |
6 Şubat 2023 |
GELECEĞİ TAHMİN ETMEYE ÇALIŞMANIN YARATTIĞI ANİ HAREKET ETME PROBLEMİ |
1 Ağustos 2022 |
PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN 2022 VE SONRASI İÇİN EĞİLİMLERİ |
1 Temmuz 2022 |
LİNKEDİN ARTIK PROFESYONEL BİR PLATFORM OLMAKTAN ÇOK MU UZAK? |
3 Haziran 2022 |
GİRİŞİMCİLER DOĞRU HEDEF KİTLEYE ULAŞMANIN EN İYİ YÖNTEMİ NEDİR? |
5 Mayıs 2022 |
PAZARINIZDAN DAHA ÇOK PAY ALMAK İÇİN MÜŞTERİLERİNİZİ KATEGORİZE ETMEK NE KADAR İŞE YARIYOR? |
4 Nisan 2022 |
YENİLİKÇİ (İNOVATİF) DÜŞÜNCENİN TEMEL ÇERÇEVESİ |
3 Mart 2022 |
KRİPTO VARLIKLARIN TEMEL ANALİZİ NASIL YAPILABİLİR? |
3 Şubat 2022 |
BOLLUK EKONOMİSİNİN SONU, KITLIK EKONOMİSİNİN BAŞLANGICI |
31 Aralık 2021 |
METAVERSE HAYATIMIZI VE İŞ YAPIŞ BİÇİMİMİZİ NASIL DEĞİŞTİREBİLİR? |
4 Aralık 2021 |
YAKIN GELECEKTE KABUS OLABİLECEK 7 TREND VE DAVRANIŞSAL AÇIKLAMALARI |
8 Kasım 2021 |
İNOVASYON STRATEJİLERİNİZİ KRİZ ZAMANLARINDA DÖNÜŞTÜRMENİN 4 YOLU |
5 Ekim 2021 |
PROFESYONEL BİR SUNUMU EN VERİMLİ ŞEKİLDE NASIL BAŞLATABİLİRSİNİZ? BUZ KIRICILARA GİRİŞ |
3 Eylül 2021 |
SAĞLIKLI BÜYÜMENİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL, KOYDUĞUNUZ HEDEFLER OLABİLİR Mİ? (STRATEJİK ÖNGÖRÜ MODELİNİ TEKRAR ZİYARET) |
10 Ağustos 2021 |
ÜNİVERSİTELERİN TERCİH DÖNEMLERİNDE ÖĞRENCİLERLE İLETİŞİM KURARKEN GÖZ ARDI ETTİĞİ 4 ŞEY |
7 Temmuz 2021 |
GİRİŞİMCİ VE YÖNETİCİ MENTORLARININ GÖRÜŞMELERİNİ DAHA ETKİN KILACAK 9 YAKLAŞIM ŞABLONU |
4 Haziran 2021 |
İYİ İNOVASYONUN EN DOĞRU DENGESİNİ NASIL BULABİLİRSİNİZ? |
4 Mayıs 2021 |
İŞLETMELER ETKİLİ İNOVASYON İÇİN NE YAPMALI? |
6 Nisan 2021 |
KRİPTOPARA, DÖVİZ, ALTIN, BORSA... DOĞRU YATIRIMCI ZİHİN YAPISI NASIL OLMALI? |
5 Mart 2021 |
KURUMLAR VE GİRİŞİMCİLER İÇİN 2021’DE ÖNEMLİ OLABİLECEK 5 EĞİLİM |
6 Şubat 2021 |
İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİ TEKNOPARK VE KULUÇKA MERKEZLERİNDEN FAYDA SAĞLIYOR MU? |
5 Ocak 2021 |
PANDEMİNİN GETİRDİĞİ ŞARTLARA GÖRE GİRİŞİM YAPMAK NEDEN YANLIŞ OLABİLİR? |
14 Aralık 2020 |
V, U VEYA L ŞEKLİNDE EKONOMİK DÜZELME YERİNE NEDEN K ŞEKLİNDE BEKLENİYOR? |
4 Kasım 2020 |
GİRİŞİMİNİZİN İSMİNİ VE HIZLI TANITIM CÜMLESİNİ NASIL SEÇERSİNİZ? |
7 Ekim 2020 |
GİRİŞİMCİLER ZOR DÖNEMLERDE FİNANSAL OLARAK NASIL DAVRANMALI? (VKP VE DHM MODELİ) |
7 Ekim 2020 |
GİRİŞİMCİLER VE KURUMLAR İÇİN EN ETKİLİ YENİLİKÇİ ÜRÜN GELİŞTİRME METODU |
22 Temmuz 2020 |
DÜŞÜK TEMASLI EKONOMİYE GEÇİŞ NASIL OLACAK? |
9 Haziran 2020 |
PANDEMİ İLE BİRLİKTE HIZLANAN DEĞİŞİM: YETKİNLİK EKONOMİSİ |
7 Mayıs 2020 |
YENİ EKONOMİDE YIKIM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINDA NELERE YOL AÇACAK? |
7 Mayıs 2020 |
BELEDİYELER SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ NEDEN DESTEKLEMELİDİR? |
2 Mart 2020 |
GİRİŞİMLERDE İYİ EKİP KURMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? |
8 Şubat 2020 |
İYİ BİLDİĞİNİZ GİRİŞİMLERİN AZ BİLDİĞİNİZ İŞ MODELLERİ |
20 Ocak 2020 |
SİZİ ÇOK ŞAŞIRTACAK 10 GELECEK ÖNGÖRÜSÜ |
16 Aralık 2019 |
STRESLİ ZAMANSIZLIK KISIR DÖNGÜSÜ |
12 Kasım 2019 |
KRİTİK KARARLAR İÇİN ZİHİN MODELLERİ NASIL KULLANILIR? |
5 Eylül 2019 |
BAŞARILI GİRİŞİMCİ PSİKOLOJİSİNİN KARANLIK YÖNLERİ |
8 Ağustos 2019 |
GİRİŞİMİN FİNANSAL DEĞERLEMESİ NASIL YAPILABİLİR? |
3 Temmuz 2019 |
GİRİŞİM FİKRİNİZİ TEST ETMENİN EN SAĞLAM YOLU: PROBLEM-ÇÖZÜM UYUMU |
10 Haziran 2019 |
AKILLI BAŞARIYA ULAŞARAK KARİYERİNİZİ VE GİRİŞİMİNİZİ NASIL DAHA VERİMLİ YÖNLENDİREBİLİRSİNİZ? |
9 Mayıs 2019 |
BAŞARILI İŞ MODELİ İNOVASYONUNUN UYGULANABİLİR YOLLARI NELERDİR? (NETFLİX ÖRNEĞİ) |
8 Nisan 2019 |
GİRİŞİMİNİZİN BAŞARISIZLIK RİSKİNİ AZALTMAK İÇİN TAKİP ETMENİZ GEREKEN 3 ADIM |
9 Mart 2019 |
ÜLKEYE FAYDALI KATMA DEĞER YARATAN BİR EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? (FİNLANDİYA ÖRNEĞİ) |
12 Şubat 2019 |
GİRİŞİMCİLERİN VE İŞ SAHİPLERİNİN DÜŞTÜĞÜ 5 ZİHİN TUZAĞI |
21 Ocak 2019 |
GİRİŞİMCİLER TAKIM OLUŞTURURKEN HANGİ KİŞİSEL ÖZELLİKLERE DİKKAT ETMELİDİR? |
11 Ekim 2018 |
KURUMLARDA VE GİRİŞİMLERDE BAŞARILI BİR İNOVASYONCU OLMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİR? |
4 Ağustos 2018 |
TEMEL PAZARLAMA HATALARI VE DÜZELTMEK İÇİN TAVSİYELER |
4 Haziran 2018 |
MİLLİ EKONOMİ İÇİN NEDEN YENİLİKÇİ GİRİŞİMCİLİK ÇOK ÖNEMLİDİR? |
7 Mayıs 2018 |
TÜRKİYE'DEKİ GİRİŞİMLERİN BAŞARISIZ OLMASININ 5 TEMEL SEBEBİ |
3 Nisan 2018 |
NEDEN 5 YIL İÇİNDE AVM’LER VE FRANCHİSE İŞLETMELERİ HEDEF KİTLELERİNİ DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALACAK? |
7 Mart 2018 |
YAPAY ZEKA GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİNİ NASIL ETKİLEYECEK? |
17 Şubat 2018 |
OTOMOBİL ENDÜSTRİSİ BLOCKCHAİN’İ NASIL KULLANABİLİR? |
30 Aralık 2017 |