• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. 100 kişiden 75’i sepetini online’da dolduruyor
100 kişiden 75’i sepetini online’da dolduruyor

100 kişiden 75’i sepetini online’da dolduruyor

ICT Media ICT Media
11 Mart 2021 00:00
Paylaş

We Are Social Digital 2021 verilerine göre, Türkiye’de e-ticaret yapan internet kullanıcıları oranı yüzde 63’ten yüzde 75’e yükseldi. Kişi başına 158 dolar olan online alışveriş hacmi, 304 dolara ulaştı. Globalde para en çok moda ve güzelliğe harcandı.

We Are Social Digital 2021 verilerine göre, Türkiye’de e-ticaret yapan internet kullanıcıları oranı yüzde 63’ten yüzde 75’e yükseldi. Bu artışla Türkiye, dünya sıralamasında 15 basamak yükseldi. 2020 yılında Türkiye'de her 100 kişiden 75’inin online alışveriş yaptığı belirtilen rapora göre, Türkiye e-ticarette yüzde 76,8 olan dünya ortalamasına yaklaştı.

Online’da kişi başına düşen harcama yüzde 92 arttı

Rapora göre, Türkiye’de 2019 yılında kişi başına 158 dolar olan online alışveriş hacmi, 2020’de 304 dolara ulaştı. Türkiye, son bir yıldaki yüzde 92’lik artışla ülkeler sıralamasında 29'uncu sırada yer aldı. Mobil ödeme oranında ise yüzde 14,8’lik artış mevcut.

Dijitaldeki reklam pazarı 435 milyar dolar olacak



E-ticarette başarılı sonuç almanın dijital pazarlama stratejisine dayandığını belirten EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, “Statista verilerine göre, dünya çapındaki dijital reklam harcamaları yıl sonunda yaklaşık yüzde 13 artarak 435 milyar dolara yükselecek. Türkiye, e-ticarette en iddialı pazarlardan biri. Üretim sektöründeki şirketlerin bu alanda yaratıcı ve performansa yönelik işler yapması gerekiyor. Dijital dünya, üreten fakat ürettiklerini potansiyel müşterilerine yeteri kadar ulaştıramayan, dijital iletişim çağını yakalamakta zorlanan şirketlere önemli fırsatlar sunuyor. Bizler de şirketleri çıktıları gözle görülen dijital pazarlama fırsatlarıyla bir araya getiriyoruz.” açıklamasında bulundu.

Globalde en çok moda ve güzelliğe para harcandı

We Are Social Digital 2021 raporuna göre, kişi başı online alışveriş harcaması dünya genelinde 703 dolar. E-ticaret yolculuğunda en çok satın alınan kategorilerin başında moda ve güzellik yer alıyor. Raporda yer verilen Statista verisine göre, moda ve güzellik kategorisi 2020’de 665,6 milyar dolar ile küresel e-ticaret gelirlerinin en büyük payını oluşturarak ilk sırada yer aldı. Tahtı moda ve güzelliğe bırakan seyahat kategorisi ise 593,6 milyar dolar ile ikinci sıraya yerleşti.

Paylaş
We Are Social Digital 2021 EG Bilişim Gökhan Bülbül Statista  teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.