Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından düzenlenen "Türkiye Yüzyılı: İletişimin Yüzyılı" temalı "2. İletişim Şurası Hazırlık Çalıştayı", 8-9 Ocak 2025 tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirildi. Çalıştayın açılışını Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun yaptı. Altun, İletişim Başkanlığı olarak medya mensuplarının haklarının iyileştirilmesinden, güncel meselelere dair ulusal ve uluslararası basın bilgilendirme toplantılarına kadar çok yoğun çalışmalar sürdürdüklerine söyledi. Altın, "Önümüzdeki süreç, 'Türkiye İletişim Modeli' çerçevesinde uluslararasılaşmayı merkezimize aldığımız, farklı coğrafyalarda medya iş birliklerimizi daha da güçlendireceğimiz ve etki alanımızı derinleştireceğimiz bir dönem olacak. Öte yandan dezenformasyonla mücadeleyi de kritik çalışma alanlarımızdan biri olarak kurumsallaştırmaya devam edeceğiz. Keşke sistematik dezenformasyon faaliyetleri, medya ve iletişim iklimini zehirlemese ve biz de bu yönde bir çaba ortaya koymasak." dedi.
22 yıl sonra ilk kez gerçekleştirilen Çalıştay, Türkiye'de en son 2003 yılında yapılan İletişim Şurası'nın ardından, Türkiye İletişim Modeli'nin bir uygulaması olarak iletişim politikalarının güçlendirilmesi ve geleceğin iletişim anlayışının şekillendirilmesi amacıyla toplandı. 16 farklı başlıkta oluşturulan çalışma grupları, “Radyo ve Televizyon Yayıncılığında Yeni Yaklaşımlar”, "Medya ve Dezenformasyon", "Afet ve Kriz İletişimi", "Sosyal Medya ve Yapay Zekâ", "Dijital Çağda Birey ve Toplum" gibi konular başta olmak üzere çok sayıda başlık üzerinde tartışmalar yürüttü. Toplamda 425 katılımcının yer aldığı çalıştayda, her grup moderatörler, raportörler ve alanında uzman katılımcılarla desteklendi. 27-30 kişiden oluşan çalışma grupları iki gün boyunca odak konular üzerinde tartıştı.
Radyo ve Televizyon Yayıncılığında Yeni Yaklaşımlar Çalışma Grubu Moderatörlüğü’nü gerçekleştiren Hacı Bayramı Veli Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Sezai Türk, çalıştayın hem iletişim sektörü hem de toplum için önemli bir bilgi paylaşımı platformu oluşturduğuna dikkat çekti. İletişim alanında yenilikçi projeler geliştirmek ve sektördeki sorunlara çözüm önerileri sunmak amacıyla yoğun bir program gerçekleştirildiğini belirten Prof. Dr. Türk, “Radyo ve televizyon yayıncılığı, dijital dönüşüm ve teknolojik gelişmelerle önemli bir değişim gözleniyor. Dijital platformlar geleneksel yayıncılığın yerini alırken, sosyal medya ve yapay zekâ gibi unsurlarla içerik üretiminde yenilikçi yaklaşımlar öne çıkıyor. Veri analitiği sayesinde izleyici tercihleri daha iyi analiz edilerek içerik stratejileri geliştiriliyor. Bu yeni yöntemler, izleyici etkileşimini arttırırken, kitle iletişim araçlarına kişiselleştirilmiş içerikler sunma imkânı da sağlıyor. Ancak bu dönüşüm, telif hakları, yalan haber ve dezenformasyon gibi bazı yeni sorunları da beraberinde getiriyor. Yeni teknolojilerle birlikte ortaya çıkan bu dönüşüm, medyanın geleceğini şekillendirmeye devam edecektir. Yayıncılar, bu değişimlere ayak uydurmak için esnek stratejiler ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek zorundadır. Çalışma grubu olarak sektörün önde gelen kurumlarından üst düzey yöneticiler, radyo ve televizyon alanında uzman isimler ve akademisyenlerle birlikte radyo ve televizyon yayıncılığının geleceğini detaylı olarak tartıştık. 22 yıl sonra düzenlenen 2. İletişim Şurası, Türkiye’de iletişimin yol haritasını çizecek.” şeklinde konuştu.
"2. İletişim Şurası" ana programının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla nisan ayında Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenmesinin planlandığını belirten Prof. Dr. Türk, çalıştayın sonunda elde edilen raporların bu programda sunulacağını ve raporlar ile davetli tebliğlerinin "2. İletişim Şurası 2025" adıyla kitap olarak yayımlanacağını da bildirdi.