• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. 500 milyar dolarlık satış hacmine ulaşan Vidyodan girişimcilere ve gençlere fırsat sağladı
500 milyar dolarlık satış hacmine ulaşan Vidyodan girişimcilere ve gençlere fırsat sağladı

500 milyar dolarlık satış hacmine ulaşan Vidyodan girişimcilere ve gençlere fırsat sağladı

ICT Media ICT Media
9 Eylül 2022 12:27
Paylaş

Çin’de başlayan ve hızla dünyaya yayılan canlı yayından satışın Türkiye’deki ilk temsilcisi olan Vidyodan, 1 milyon kullanıcısıyla yoluna emin adımlarla devam ederken, girişimciler için alternatif satış kanalı ve gençler için istihdam olanağı sunuyor. İki yıl içerisinde uygulamaya 20 milyon dolarlık yatırım yapmayı hedefleyen canlı yayın pazar yeri, girişimciler ve gençlerle beraber büyümesini sürdürecek.

eMarketer verilerine göre satış hacmi 2019’da 62,3 milyar dolar olan, 2022 sonunda 500 milyar doları bulması ve 2023’te de 10 kat büyüyerek 623 milyar dolara ulaşması beklenen canlı yayından satış modelinin Türkiye’deki ilk temsilcisi Vidyodan, yerel ve uluslararası birçok markayı kullanıcılarına sunarak, yeni nesil alışveriş deneyimine farklı bir boyut kazandırıyor.

 E-ticarette oyunu değiştirecek bir yenilik olan canlı yayından satış (livestream shopping), şimdiden Çin’de tüm e-ticaret satışlarının %18’ine ulaşmış durumda.

e-ticaret ve sosyal alışveriş deneyimini, uygulamasında bir arada buluşturan Vidyodan canlı yayın Pazar yeri, Türkiye’ye getirdiği bu iş modeliyle girişimcilere satışlarını arttırma imkanı ve gençlere de yeni iş fırsatları sunuyor. Vidyodan, Türkiye’deki global ve yerel markalara da butik üretim yapan satıcılara da hatta el emeğiyle ürettiği ürünleri geniş kullanıcı kitlesine ulaştırmak isteyen emekçilere de yeni ve etkili bir satış kanalı sunuyor. Bugün, toplam 700 satıcı olmak üzere 300 butik markaya ev sahipliği yapan Vidyodan, 2024 yılında ise bu rakamlar üzerinde 4 kat bir büyüme kaydetmeyi hedefliyor. 

Dijital sunuculukla istihdama destek

Standart alışveriş uygulamalarının çehresini değiştiren Vidyodan, canlı yayınlar aracılığıyla kullanıcıların satıcılarla doğrudan iletişim kurmasına imkân veriyor. Yapılan canlı yayınlarda kullanıcılar ürünler hakkındaki sorularına direkt satıcıdan canlı olarak cevap bulabiliyorlar. Platformda ayda ortalama 300 kez canlı yayın yapılırken, gençler de bu yayınlarda sunucu olarak yeni bir formasyon kazanıyor. Gençler ve ürün satışlarını kendi yapmak isteyen girişimciler, Vidyodan’ın verdiği eğitimler sonunda ‘dijital sunucu’ olarak  kullanıcılara doğrudan satış yapabiliyor. Bu şekilde sunucular, üretim yapmadan, stok tutmadan markaların elindeki ürünleri satarak gelir elde ediyorlar.

Mert Yılmaz: “Satışa dönüşme oranında Türkiye ortalamasının 10 katına ulaşıyoruz”

Çin modelini Türkiye’ye taşıyarak bu konseptin ilk temsilcisi olan Vidyodan’ın CEO’su Yusuf Mert Yılmaz şunları ifade etti: 'Canlı yayından görerek satın al’ modelini Türkiye ilk getiren pazaryeri olmamız büyük fırsatları  da beraberinde getirdi. Vidyodan olarak 2022’de 3 binin üzerinde canlı yayınla, 100 bin adet üzerinde satış kaydettik. Canlı yayınlar ve videolu satışlar sayesinde satışa dönüşme oranlarında Türkiye ortalamasının 10 katına kadar çıkabiliyoruz. İki yıl içerisinde uygulamamıza 20 milyon dolarlık yatırım yapma hedefindeyiz. Önümüzdeki dönemde dijital sunucu ağımızı ve marka sayımızı daha da arttırarak gençlere ve girişimcilere daha fazla fırsatlar sağlayacağız. Şu anda 100 civarında olan sunucu sayımızı 2024 yılının sonuna kadar 3 kat büyütüp, girişimci marka sayımızı 4 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Her canlı yayında sürpriz fırsatlar sunan Vidyodan’da, canlı yayınları yakından takip eden kullanıcılarımız sürpriz stoklarla ihtiyaçlarını piyasanın %80 civarında altındaki fiyatlarla satın alabiliyorlar.’

Paylaş
bilisim-haberleri dijital-sunuculuk e-ticaret emarketer teknoloji-gundemi vidyodan

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türksat Model Uydu Yarışması'nda Geleceğin Mühendisleri Ödüllendirildi
Türksat Model Uydu Yarışması'nda Geleceğin Mühendisleri Ödüllendirildi
16 Eylül 2025 14:17
Unilever İşNet Uydu İnternet ile İş Sürekliliğini Üst Seviyeye Yükseltti
Unilever İşNet Uydu İnternet ile İş Sürekliliğini Üst Seviyeye Yükseltti
16 Eylül 2025 13:49
adesso Türkiye, Uzaktan Çalışma Verimliliğiyle Yazılım İhracatını Büyütüyor
adesso Türkiye, Uzaktan Çalışma Verimliliğiyle Yazılım İhracatını Büyütüyor
16 Eylül 2025 13:45
e-Safe Siber Güvenlik Zirvesi, sektörün önemli isimlerini bir araya getiriyor
e-Safe Siber Güvenlik Zirvesi, sektörün önemli isimlerini bir araya getiriyor
16 Eylül 2025 13:41
ASELSAN TEKNOFEST İstanbul’da yer alacak
ASELSAN TEKNOFEST İstanbul’da yer alacak
15 Eylül 2025 12:36
Trend Micro, Agentic SIEM ile Siber Güvenlikte Çığır Açıyor: Alarm Yorgunluğuna Yapay Zekâlı Çözüm
Trend Micro, Agentic SIEM ile Siber Güvenlikte Çığır Açıyor: Alarm Yorgunluğuna Yapay Zekâlı Çözüm
15 Eylül 2025 12:31
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.