• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Açık Hava Reklam Türleri Nelerdir?
Açık Hava Reklam Türleri Nelerdir?

Açık Hava Reklam Türleri Nelerdir?

ICT Media ICT Media
31 Aralık 2024 16:32
Paylaş

Açık hava reklam türleri günümüzün en popüler uygulamaları arasında olup pazarlama faaliyetlerinde sık tercih edilen bir yöntemdir. Özellikle geleneksel pazarlama süreçlerinde firmalar tarafından önerilen reklamlar sayesinde hedef kitlesine erişim hedeflenmektedir. Popüler uygulamalar sayesinde sadece görenler değil; sosyal medya, televizyon gibi daha farklı alanlarda da yayılım gösterdiği bilinir.

Geleneksel reklam faaliyetleri kapsamında açık hava reklam türleri hedef kitlesine kısa sürede ulaşımıyla bilinmektedir. Her ne kadar akla birkaç örnek ile gelse de bu tarz reklam faaliyetlerinin birden fazla olduğunu bilmek gerekir. Profesyonel reklam ve pazarlama ajansları tarafından firmanın bütçesi de düşünülerek reklam türlerinden birisi seçilmektedir.

Söz konusu açık hava reklam türleri şu şekilde özetlenebilir:

Billboard Reklamları

Gün içerisinde her yaştan insanın neredeyse en çok maruz kaldığı reklam türüdür. Billboard reklamları; belediyeler tarafından belirlenen ölçülerde, bir kutu içerisinde yer alan büyük reklam türleridir. Söz konusu reklamlar özel olarak hazırlanmış görsel ve tasarımlardan oluşmaktadır. Aynı zamanda ilerleyen teknoloji sayesinde billboard kiralama işlemlerinde üç boyutlu görseller, videolar da kullanılabilmektedir.

Billboard reklamları fark edilmesi mümkün olmayan boyutlarla üretilmektedir. Marka burada bilinirliğini arttırmak, dikkat çekmek ya da ürüne/hizmete yönlendirmek gibi faaliyetler yürütebilir. Geçtiğimiz günlerde Ahmet Kural’ın başrol oynadığı Gassal dizisinin ‘Ölünce beni kim yıkayacak?’ mesajlı reklamları buraya verilebilecek en güzel örnektir.

Durak Reklamları

Adından da anlaşılacağı üzere durak reklamları sadece duraklarda oluşturulan reklam türleridir. Her durakta kullanılmadığı gibi özellikle gün içerisinde yoğun insan akışının yer aldığı bölgelerde tercih edilir. İstanbul’da büyük otobüs peronları, metro ya da Marmaray gibi alanlardaki duraklar örnek olarak gösterilebilir.

Billboard reklamları ile kıyaslandığında daha çok kullanılacağı alanlar belirlenmiştir. Durakta gün içerisinde sürekli bulunan hedef kitleyi etkilemek amacıyla kullanılır. Böylece firmaların sahip olduğu reklam bütçesine bağlı olarak amaçlarına ulaşması hedeflenir. Boyutlandırmaları kullanılan durak ve özel kararlara göre belirlenmiş olup iki boyutlu görsellerle desteklenir.

CLP Reklamları

İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerde başta olmak üzere neredeyse her şehirde kullanılan reklam türüdür. Açık hava reklam türleri arasında yer alsa da maruz kalan birçok kişi sadece isminin CLP reklamı olduğunu bilmez. Fakat görseli görmemesi, mesajı almaması mümkün olmayacağından etkili olduğunu söylemek gerekir.

CLP reklamları; raket formatında yer alıp uzunlamasına oluşturulan reklam panolarında yayın yapmayı sağlamaktadır. İki boyutlu reklamlar, görsel akışları ya da video oynatmayı desteklemektedir. Sadece özel firmalar tarafından değil; belediyeler, devlet kurumları tarafından da sık sık tercih edilir.

Totem Reklamları

Totem reklamları diğer reklamlar ile kıyaslandığında kullanım alanı ve boyutları ile ayrışmaktadır. Bu reklam türü otoban, şehir çıkışları ve girişleri gibi daha çok uzun mesafe yapan araçları hedeflemektedir. Sürüş esnasında araçlardaki bireylerin dikkatini çekerek mesaj vermeyi ya da yönlendirme yapmayı içerir. Boyutları bundan dolayı diğer açık hava reklamları ile kıyaslandığında çok daha farklıdır.

Uzaktan fark edilebilmesi ve mesafeye bağlı olarak mesajın algılanması için totem reklamları devasa boyutlarda hazırlanır. Otoban kenarlarına yerleştirilen bu panolarda kiralama yapan firmaların oluşturduğu reklam grafikleri yayına alınır. Bir alana ne kadar mesafe kaldığını belirtmek, yakınlarda var olan firma hakkında detay vermek ya da genel reklam türleri gibi durumları içerir.

Açık Hava Mecrası Nedir?

Açık hava mecrası İngilizcedeki Out of Home Advertising yani OOH kelimesinden gelmektedir. Türkçeye çevrilen bu kelime açık hava mecrası olarak kullanılır. Kavramın anlamı ise ev dışında maruz kalınan tüm reklam türleridir. Yani, ev dışındaki, dışarıdaki görünen; yayınlanan, özel olarak planlanan reklamların tamamıdır.

İnsanların gününün birçoğu evde değil dışarıda geçer. Eğitim, iş ya da farklı sebeplere bağlı olarak milyonlarca insan dışarıda yer alacağı için bu alanlarda reklamlar aktif olarak bulunur. Hedef kitlesine bağlı olarak bazı alanlar özel olarak belirlenerek markalar tarafından reklam verilmek üzere kullanılır.

Açık hava reklam türleri bu yüzden geçmişten günümüze tercih edilmiş olup yaygın olarak da seçilmeye devam eder. Reklam ya da dijital ajanslar tarafından var olan hizmet anlayışına bağlı olarak açık hava mecrası yayınları düzenlenir. Reklamların düzenlenmesi, oluşturulması, hedef kitlenin saptanması ve gerekli izinlerin alınması ajans tarafından gerçekleştirilir.

Açık Hava Reklamları için Union İstanbul

Geleneksel reklam anlayışından faydalanmak; billboard kiralama başta olmak üzere diğer hizmetlerden faydalanmak isterseniz Union İstanbul’a ulaşabilirsiniz. İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere farklı şehirlerde reklamlarınızı yayına alarak hedef kitlenize daha kısa sürede ulaşın.

Paylaş
açık hava reklam Sosyal medya televizyon Pazarlama geleneksel reklam

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

TD SYNNEX, HPE tarafından 2025 Yılının Küresel Distribütörü seçildi
TD SYNNEX, HPE tarafından 2025 Yılının Küresel Distribütörü seçildi
14 Temmuz 2025 12:41
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
11 Temmuz 2025 13:57
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
11 Temmuz 2025 12:55
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
11 Temmuz 2025 12:51
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
11 Temmuz 2025 12:42
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle  işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
10 Temmuz 2025 20:00
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.