• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Adjust ve TikTok, "iOS 14.5+: Adjust ve TikTok ile başarının sırları" rehberini yayınladı
Adjust ve TikTok,

Adjust ve TikTok, "iOS 14.5+: Adjust ve TikTok ile başarının sırları" rehberini yayınladı

ICT Media ICT Media
10 Ağustos 2022 16:15
Paylaş

Yeni yayınlanan rehber, App Tracking Transparency'nin (ATT) kullanıma sunulmasının ardından reklam harcamalarında iOS'ten Android'e geçişi ve pazarlamacılar için kullanıcı gizliliği analizlerini inceliyor Bazı Bölgelerde %50'ye Varan Kullanıcı Onayı Oranlarının altı çiziliyor.

Mobil pazarlama analitik platformu Adjust ve dünyanın en önde gelen kısa formatlı video platformu TikTok, işbirliği içinde hazırladıkları "iOS 14.5+: Adjust ve TikTok ile başarının sırları" rehberini yayınladı. Bu rehber mobil pazarlamacıların, geliştiricilerin ve reklamverenlerin mobil alanda sürekli gelişen kullanıcı gizliliği dünyasına dair bir haritaya sahip olmalarına yardımcı olacak içgörüler ve en iyi yöntemleri içeriyor. ATT kullanıcı onayı oranları farklı bölgeler arasında %17 ile %50 arasında değişiklik gösterdiğinden, rapor ayrıca stratejileri daha iyi şekillendirmek ve farklı ülkeler arasında en iyi yöntemlerin hangileri olduğunu karşılaştırmak için bölgeler ve pazarlara göre farklılıkları da ayrıntıları ile ortaya koyuyor.

Adjust'ın CPO'su Katie Madding, "iOS 14.5'in kullanıma sunulması, mobil pazarlama endüstrisinde kullanıcı kazanımı ve attribution'ın geleceği hakkında endişeleri gündeme getirdi, ancak verilere bakıldığında bu etkilerin beklendiği kadar şiddetli olmadığı ortaya çıkıyor" diyor. “Reklamverenler, gizlilik odaklı mobil pazarlamayı benimseyerek ve uygulama ekosisteminin tamamına fayda sağlayan sektör lideri çözümler ile müşteri güvenini korurken büyümeye devam edebilir.” 

Adjust ve TikTok'un iOS 14.5+ rehberi, çağımızın sürekli değişim içindeki gizlilik odaklı ortamında başlatılan kampanyalar için kullanıcı onayları, dönüşüm değeri ölçümlemesi içgörüleri ve en iyi yöntemlerin ipuçlarını bir araya getiriyor. Rehberde ayrıca iOS 14.5+ için optimum hesap ayarları, reklam grupları için en iyi yaklaşımlar ve optimizasyon çözümleri de dahil olmak üzere TikTok'ta kampanya yayınlamak için en iyi yöntemleri ve ipuçlarını da sunuyor.

Ana bulgulardan bazı noktalar:

  • iOS'ten Android tarafına kayan reklam harcamaları beklenenden düşük oldu: iOS 14.5'in lansmanına doğru, Nisan 2021'de iOS tarafında yapılan reklam harcaması %41 seviyesinden yaklaşık %38'e doğru yavaş bir düşüş sergiledi. Bu rakam 2021 boyunca düşmeye devam ederek Temmuz ve Ekim arasında %30 ile en düşük seviyeyi gördü ve iOS reklam harcaması payı Nisan 2022'de %34 ile az da olsa artış kaydetti.
     
  • ATT kullanıcı onayı oranları 2021'den 2022'ye kadar artış gösterdi: Bu da giderek artan sayıda kullanıcının ATT'ye onay vermenin faydalarını gördüğünü ve ayrıca markaların ve pazarlamacıların bu avantajları tüketicilerine başarıyla sağladığını gösteriyor. Onay oranlarının %5 civarında olacağını söyleyen erken tahminlerin aksine, bu oran şu anda %30 seviyesinin üstünde. Bu oran, oyunlarda 2022'nin ikinci çeyreğinde ortalama %31'e ve hyper casual oyunlarda %39'a ulaştı.

Türkiye, %33 ile en çok kullanıcı onayına sahip 7. ülke konumunda.

  • Ülkelere göre ATT kullanıcı onayı oranları: Adjust verilerine göre, 2022'nin ikinci çeyreğinde Endonezya %50 ile en yüksek ortalama onay oranını yakaladı ve bunu Tayland (%42), Brezilya (%39), Vietnam (%39) ve Hindistan (%36) takip etti. Türkiye, %33 oranında kullanıcı onayına sahip. Almanya ise %17 ile en düşük onay oranına sahip.

TikTok Ekosistem Partnerlikleri Başkanı Melissa Yang, "Mobil pazarlama gelişmeye devam ediyor. Yaşanan değişikliklere en iyi şekilde adapte olmak için reklamverenlerimiz ve iş ortaklarımızla birlikte özel çözümler ve optimizasyon yöntemleri geliştirirken, kullanıcılarımıza tamamen güvenli bir platform sağlama amacımızda kararlıyız" diyor. "Raporumuzda en güncel bilgileri sunmaktan ve pazarlamacıların TikTok topluluğuyla anlamlı bir şekilde etkileşime geçebilecekleri bir mecra oluşturmaya devam etmekten heyecan duyuyoruz."

Daha ayrıntılı bilgi için iOS 14.5+ rehberini buradan indirebilirsiniz.

Paylaş
Adjust att bilisim-gundemi bilisim-haberleri katie-madding melissa-yang teknoloji-gundemi teknoloji-haberleri TikTok

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
11 Temmuz 2025 13:57
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
11 Temmuz 2025 12:55
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
11 Temmuz 2025 12:51
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
11 Temmuz 2025 12:42
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle  işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
10 Temmuz 2025 20:00
OpenAI ve Perplexity’den Google’a büyük rekabet: Yapay zekâ destekli yeni nesil web tarayıcıları geliyor
OpenAI ve Perplexity’den Google’a büyük rekabet: Yapay zekâ destekli yeni nesil web tarayıcıları geliyor
10 Temmuz 2025 13:28
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.