• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. "Akıllı TV’lerle, kişiselleştirilmiş reklamlar da hayatımıza giriyor"

"Akıllı TV’lerle, kişiselleştirilmiş reklamlar da hayatımıza giriyor"

ICT Media ICT Media
8 Kasım 2018 00:00
Paylaş

Yeni nesil akıllı televizyonların hayatımızda yaygınlaşmasıyla birlikte, seyirci ile anlık iletişim kurabilen, kişiselleştirilmiş reklam modelleri markaların yeni gözdesi oldu.

Gelişen teknoloji ile televizyonların internete bağlı ve akıllı hale gelmesi, reklam mecrası olarak televizyonun da interaktif ve ölçülebilir olabilmesini sağladı. Bu yeniliklerle artık markaların hedeflerine yönelik interaktif alt bant ve L bant reklamları ile TV reklamlarında anlık veriler gösterilebiliyor. Bunun yanı sıra, anlık data toplamak, anket ve oylama yapmak, kişiye özel indirim kodları vermek gibi dijital dünyanın pazarlama kurguları, hem yerel hem de ulusal TV kanallarında kolaylıkla hayata geçirilebiliyor. Yani artık markalar seyirci ile televizyon üzerinden de anlık iletişim kurabiliyor.

Artık 3,5 milyon hanede, 13,6 milyon kişiye ulaşabildiklerini söyleyen, adreslenebilir reklam yayınlama mecrası TVekstra Direktörü Merve Eraslanoğlu sözlerine şunları ekliyor: “Adreslenebilir reklam, tüm dünyada olduğu gibi artık Türkiye’de de tırmanan bir trend ve televizyon hala en çok etkiyi yaratan pazarlama aracı. Adreslenebilir reklam ile televizyon mecrasında hem izleyici için hem de markalar için yeni bir dönem başlıyor ve hatta başladı diyebiliriz. Bu uygulama, TV mecralarında ölçümlenebilir ve hedeflenebilir reklam modeli ihtiyacından doğdu. Türkiye’deki akıllı TV penetrasyonunun artmasıyla birlikte, bizim de TVesktra olarak son 1 senede seyirciye erişimimiz %80 arttı. Artık günümüzde markanıza yaptığınız her bir lira yatırımın değeri çok daha büyük. Yaptığımız kampanyalarda, tüm sektörlerin ortalaması olarak %2’nin üzerinde CTR(tıklanma oranı) ve 10sn üzerinde interaktif sayfada zaman geçirme gibi rakamlara ulaşıyoruz. Böylece markalarımıza, hem sektör verileri ile ölçüm hem de dijital metriklerle ölçüm gibi imkânlar sunuyoruz. Markalar anlık raporlama ile maliyet kontrolü ve kodları üzerinden anlık kampanya verilerine de ulaşabiliyorlar. Bunlar pazar liderleri için çok gerekli ve değerli veriler.

Amacımız, tüm dünya ile paralel olarak Türkiye’de de TV mecrasının dönüşümüne katkı sağlamak ve tüm yetenekleri ile bu mecrayı sahiplenmek. Bu hedefimiz paralelinde ürün üzerinde de ciddi yatırımlar yapıyoruz. Mesela, yerli ve milli olarak teknoloji üzerine ar-ge yapan girişimcilere yatırım yapmaya başladık. Yaptığımız son yatırımlardan biri İCMS firmasına oldu. İCMS, Clouplay ve TİVU isminde geliştirdiği platformlarla, TV kanallarında, dijital yayıncılara, kurum ve kuruluşların kendi kanallarını oluşturmalarına imkân sağlayan bir firma. Buradaki uzmanlığı, TV mecralarına ve dijital dünyaya kazandırmak için çalışıyoruz. Bunlar tamamlandığında tüm KVKK(Kişisel Verileri Koruma Kanunu) kuralları dahilinde hedefli gösterimler, dinamik içerik entegrasyonu, reklam dönüşümünü ölçümleme gibi birçok kavramı doğru şekilde konuşabilmeye başlayacağız.”

Paylaş
akıllı televizyon Merve Eraslanoğlu TVekstra

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Akademi ve sanayinin güç birliği: DiMAP ile dijital üretim ekosistemi gelişiyor
Akademi ve sanayinin güç birliği: DiMAP ile dijital üretim ekosistemi gelişiyor
31 Mayıs 2025 13:39
Doğrudan Dijital Üretim Platformu açıldı
Doğrudan Dijital Üretim Platformu açıldı
31 Mayıs 2025 11:16
Her 10 kurumdan 7’si aldığı tedbirlere rağmen halen siber saldırı altında
Her 10 kurumdan 7’si aldığı tedbirlere rağmen halen siber saldırı altında
30 Mayıs 2025 16:07
Yapay zekâ artık müşterinin sesinden anlıyor!
Yapay zekâ artık müşterinin sesinden anlıyor!
30 Mayıs 2025 14:54
Bakan Kacır'dan
Bakan Kacır'dan "Yeni Yatırım Teşvik Sistemine" ilişkin açıklama
30 Mayıs 2025 12:40
Yapay zekâ odaklı başarıya giden yol adesso Türkiye’nin ev sahipliğinde masaya yatırıldı
Yapay zekâ odaklı başarıya giden yol adesso Türkiye’nin ev sahipliğinde masaya yatırıldı
29 Mayıs 2025 17:16
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.