
Alibaba'nın 11.11 Alışveriş Festivali'nde 38,4 milyar dolarlık satış gerçekleştirdiği bildirildi. Geçen yıl aynı bu rakam 30,8 milyar dolar olarak açıklanmıştı. 11.11 günü Çin’de "Bekarlar Günü" olarak geçiyor. Her yıl 11 Kasım'a denk gelen gün, Çin'de bir öğrenci tatili olarak yaratıldı, ancak Alibaba, 2009'da bunu çevrimiçi online alışveriş festivaline dönüştürdü. Çin'de ve Bazı Güneydoğu Asya ülkelerinde gayri resmi olarak kutlanan gün için Alibaba, ön siparişleri 3 hafta önce başlattı.
Tüm dünyada kutlanan 11.11 Bekarlar Günü etkinliği nedeniyle Türkiye’de de e-ticaret siteleri indirimli satışlar yaptı. Türkiye'de 9-11 Kasım arası yüzde 80'e varan ve 'büyük' olarak nitelendirilen indirimler, alışveriş platformlarını çökertti. Trendyol ve n11 kullancılarının taleplerini karşılamada yetersiz kaldı. Söz konusu uygulamalara giriş sağlayamayan binlerce kişi tepkilerini sosyal medyada dile getirdi. Bazı alışveriş siteleri de indirimler konusunda eleştirildi. Bazı ürünlerin, indirim gününden bir önceki günkü fiyatlarından daha pahalı oldukları gözlendi