
Alibaba’nın B2B e-ticaret platformu Alibaba.com, Türkiye’deki KOBİ’lerin dijital dönüşümüne katkı sağlamak, KOBİ’lerin yeni pazarlara erişimini kolaylaştırmak, yeni ihracatçılar oluşturmak ve geleneksel ihracattan e-ticarete dönüşümü desteklemek üzere Mayen ve Teleperformance ile yeni iş birliklerini duyurdu.
Alibaba’nın B2B e-ticaret platformu Alibaba.com, yeni kanal iş ortakları Mayen ve Teleperformance ile Türkiye’deki KOBİ’lerin yerel ve uluslararası pazarlara açılarak işlerini büyütmelerine destek olacak iş birliklerini bugün açıkladılar.
Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi; ‘Türkiye, Alibaba.com üzerinde 3,5 milyondan fazla üyesiyle Avrupa’nın en büyük ikinci pazarı. Alibaba.com, Türk KOBİ’lerinin uluslararası pazarlara açılarak iş yapmalarını kolaylaştırmayı ve işlerini büyütmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Türkiye, Alibaba.com için çok önemli bir pazar. Türkiye’de operasyonlarımıza başladığımız 2008’den bu yana, Türk KOBİ’lerinin uluslararası ticarette yer alabilmeleri için desteğimizi sürekli olarak sürdürüyoruz. Bu hedef doğrultusunda Mayen ve Teleperformance ile yeni iş birliğimizi duyuruyor olmaktan mutluyuz. Yeni kanal iş ortaklığımızla e-ticaret sektöründe KOBİ’lerimizin işlerini büyütmelerine destek olmaya devam edeceğiz’ dedi.
Mayen CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Soner Cesur, Mayen’in Alibaba.com ile gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında Türkiye’de yerleşik firmaların dünya pazarlarına açılmalarına destek olabildikleri için gurur duyduklarını belirtti ve sözlerine devam etti; ‘Ekibimizin yaptığı aramalar ile özellikle KOBİ’ler, Alibaba.com platformuna kayıt olarak ne kadar kolay ve hızlı ihracat yapabileceklerini öğreniyorlar. KOBİ’lere Alibaba.com pazaryerinin ve sağladığı servislerin kullanımı hakkında eğitim vermenin yanı sıra faydalanabilecekleri devlet destekleri hakkında da bilgi veriyoruz. Mayen olarak 3 yıldır Türkiye’nin çağrı merkezleri kategorisinde hizmet ihracatı şampiyonu olarak, Alibaba.com iş birliğiyle KOBİ’lerin de Türkiye’nin ihracat gelirlerine sağladığı katkıyı arttırıyor olmaktan memnuniyet duyuyoruz.’
Teleperformance Türkiye CEO’su Tülay Doğrular, dünyanın en büyük dış kaynak hizmet sağlayıcısı olarak dünyanın en büyük B2B e-ticaret platformu Alibaba.com ile Türkiye’de gerçekleştirdikleri iş birliğinden dolayı çok mutlu olduklarını belirterek sözlerine devam etti; ‘Bu işbirliğiyle Türkiye’deki binlerce KOBİ’nin e-ihracata hızla adapte olmasını teşvik edeceğiz. 40 yılı aşkın süredir, hizmet sunduğumuz markalara başarılı sonuçlar katmak ve insanların hayatlarını güzelleştirmek için her bir etkileşimden öğreniyoruz. Edindiğimiz bilgi birikimi ve deneyimimiz bizi, dünyanın önde gelen markaları için stratejik iş ortağı konumuna taşıdı. Kültürel uyumluluk açısından KOBİ’lerimizin müşteri deneyimini bugüne kadar edindiğimiz çok dilli deneyimle kusursuz şekilde gerçekleştireceğiz. Bu iş birliğiyle en az 1.000 KOBİ’nin dünyaya e-ihracatla açılmasını hedefliyoruz. Artacak ihracat ile birlikte ülkemiz ekonomisine de önemli bir katkı sağlama fırsatımız olacağı için heyecanlıyız. Ayrıca KOBİ’lerimizin dünyaya ürün tedarik eden global firmalara dönüşmelerinin önünü açmayı ümit ediyoruz.’