• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. AVM'ler için ‘Acil Durum ve Danışma Kiosk’u geliştirdi
AVM'ler için ‘Acil Durum ve Danışma Kiosk’u geliştirdi

AVM'ler için ‘Acil Durum ve Danışma Kiosk’u geliştirdi

ICT Media ICT Media
15 Ekim 2019 00:00
Paylaş

Güvenlik teknolojileri alanında, farklı sektörlere ve ihtiyaçlara yönelik geliştirdiği çözümlerle öne çıkan Sensormatic mühendisleri hem AVM yönetimlerinin hem de ziyaretçilerin güvenlik ihtiyacına cevap verecek yeni bir çözüm geliştirdi. Gelişmiş teknolojiye sahip güvenlik donanımları ve akıllı yazılımlar ile yeni nesil güvenlik sistemlerini Türkiye’de başarılı bir şekilde uygulayan şirket, alışveriş merkezlerinin güvenliğe ihtiyaç duyulan her noktasına kurulabilen ‘Acil Durum ve Danışma Kiosk’u ile güvenliğin yanı sıra AVM ziyaretçilerinin bilgi edinme ihtiyacını da karşılıyor.

Sensormatic’in Teknoloji Yönetiminden sorumlu direktörü Dr. Serdar İnce, sistemin işleyişini şöyle anlattı: “Kiosk’un üzerinde biri danışma diğeri güvenlik olmak üzere iki tuş bulunuyor. Diyelim ki, AVM ziyaretçisinin güvenlik endişesi var. Kiosk üzerindeki ilgili düğmeye basıyor. AVM’nin güvenlik sürecine göre, Securitas İzleme Merkezi ya da AVM’lerin Güvenlik İzleme Bölümü’nde çalışan güvenlik görevlisi anında bu çağrıyı alıyor. Ardından iki yönlü sesli görüşme başlıyor. Eş zamanlı olarak güvenlik görevlisi çağrıyı başlatan kişiyi kiosk üzerindeki kameradan görebiliyor. Konu anlaşıldıktan sonra, ilgili senaryoya göre AVM’de yer alan güvenlik görevlisi hemen olay yerine intikal ediyor. Gerekiyorsa hemen polis ya da ambulans çağrılıyor. Yangın varsa hemen yangınla ilgili önlemler alınıyor. Sorun çözülünce de sistem kapatılıyor.” Bununla birlikte AVM ziyaretçisinin AVM ile ilgili farklı ihiyaçları ya da soruları olduğunda da yine bu Kiosk ’ta yer alan ‘danışma’ tuşuna basarak ilgili yerlerden sözlü olarak bilgi alabiliyor, sorusuna yanıt bulabiliyor.

Sanal Devriye ile mağaza takibi

Türkiye’de ilk kez Sensormatic tarafından hayata geçirilen bu çözüm, üzerinde yer alan hareketli kamera ile AVM içinde ve mağaza önlerinde olup biteni kontrol edebiliyor. Acil durum, mağaza açılma ve kapanma saatleri, mağaza dışındaki şüpheli şahıs takibi gibi ihtiyaçlar halinde mağaza bazında da hizmet verebiliyor. ‘Sanal Devriye’ adı da verilen çözüm, ortamı kontrol altına alıyor ve böylece güvenlik görevlisinin konuya en doğru şekilde müdahale etmesini sağlıyor. Kiosk, alışveriş merkezlerinin yanı sıra üniversite kampüsleri, şehir hastaneleri, havalimanları gibi yoğun insan trafiğine sahip her ortamda güvenlik ve danışma amaçlı kullanılabilecek.

Paylaş
AVM Serdar İnce Sensormatic

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Netaş ve ASPİLSAN Enerji’den Yüksek Teknoloji Alanında Stratejik İş Birliği
Netaş ve ASPİLSAN Enerji’den Yüksek Teknoloji Alanında Stratejik İş Birliği
24 Temmuz 2025 15:32
Couchbase Araştırması: Yapay zeka yarışında geride kalan şirketler yılda 87 milyon dolar kaybedebilir
Couchbase Araştırması: Yapay zeka yarışında geride kalan şirketler yılda 87 milyon dolar kaybedebilir
24 Temmuz 2025 15:29
Innosa’dan yerel yönetimde yenilikçi adım
Innosa’dan yerel yönetimde yenilikçi adım
24 Temmuz 2025 15:25
Netaş ve DT Cloud’dan Yerli Bulut Teknolojileri İçin Stratejik İş Birliği
Netaş ve DT Cloud’dan Yerli Bulut Teknolojileri İçin Stratejik İş Birliği
24 Temmuz 2025 12:01
Yapay zekâ güvenliği artırıyor, tehditleri de büyütüyor
Yapay zekâ güvenliği artırıyor, tehditleri de büyütüyor
23 Temmuz 2025 12:57
Fortinet raporu: Yönetici kadroları arasında OT siber güvenlik riski artıyor
Fortinet raporu: Yönetici kadroları arasında OT siber güvenlik riski artıyor
23 Temmuz 2025 12:40
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.