• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Avrupa’ya eCall standardı!
Avrupa’ya eCall standardı!

Avrupa’ya eCall standardı!

ICT Media ICT Media
4 Haziran 2018 00:00
Paylaş

Otomatik acil durum alarm sistemi eCall, 2018 Nisan ayından itibaren her yeni tip araç onayı için zorunlu hale geldi. Tepki süresini kısaltan bu fonksiyon, bu sayede ölümcül trafik kazalarını da azaltıyor. eCall,telematik ünite sayesinde Avrupa’daki araçlarda artık standart hale geldi. Telematik portföyüyle üretime hazır olan, dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, kısa bir süre içinde çözümünü piyasaya çıkaracak.

Continental Bilgi - Eğlence ve Bağlantı İş Kolu Başkanı Johann Hiebl, konuya ilişkin yaptığı açıklamada: “eCall bizim için can kaybı ve yaralanmaların olmadığı Vision Zero hedefimize doğru büyük bir adım anlamına geliyor. Çünkü bu sistem kaza durumunda otomatik olarak devreye giriyor. Trafik akışları veya potansiyel tehlikelerle ilgili gerçek zamanlı bilgi veren diğer uygulamalar için de telematik ünite kullanarak, kazaları aktif olarak önleyebilir ve trafikte sıkışıklığı en düşük seviyeye indirebiliriz.” diyor.

Azalan tepki süresi ile trafikte daha az can kaybı

eCall acil çağrı sistemi takılan araçlar, en yakındaki uygun ekipmanlı kamu güvenliği yanıt noktasına aracın tam konumu ile birlikte otomatik olarak acil durum uyarısı gönderebiliyor. Bu sistem, Avrupa’daki standart acil çağrı merkezi 112’yi kullanıyor. Avrupa Komisyonu’na göre bu sayede yanıt süresi kentsel alanlarda yüzde 40’a, kırsal alanlarda ise yüzde 50’ye kadar azalacak. İstatistiksel anlamda bakıldığında, daha kısa yanıt süresi yardımın trafik kazalarına daha hızlı ulaştırılarak daha fazla zararın önlenebileceği anlamına geliyor. Aynı zamanda, Avrupa Komisyonu’ndan alınan bilgilere göre eCall sistemi, AB ülkelerinde trafikteki can kayıplarının istatistiksel olarak her yıl yüzde on oranında azalmasını sağlayabilir. Otomatik eCall sistemi, hava yastığı kontrol ünitesinin harekete geçmesiyle etkinleşiyor. Bir sürücünün ciddi bir kazaya tanık olması durumunda, acil durum çağrısı manüel olarak da gönderilebiliyor. Avrupa standardına göre, kamu güvenliği yanıt noktasına asgari bir veri setinin iletilmesi gerekiyor. 140 bayt uzunluğunda iletilen veri, acil durum çağrısı, araç tipi ve konumu, sürücü tipi, yolcu sayısı, seyir yönü, acil durum çağrısının yapılma biçimi ve diğer bilgiler gibi acil kurtarma için gerekli olan bilgileri içeriyor.

eCall modern otomobillerde bağlantıyı standart hale getiriyor

eCall fonksiyonu için araçta kullanılan telematik ünitesinde ağ erişimi için bir modem, bir uydu konumlandırma (Galileo) anteni, araçla bağlantı kurulması için gereken elektronik aksam ve yedek batarya bulunuyor. Continental Bilgi - Eğlence ve Bağlantı İş Kolu Başkanı Johann Hiebl konuyla ilgili “Ancak eCall, tüm yeni araçların telematik ünitesine entegre edilebilecek yüzden fazla fonksiyondan sadece biri. eCall, bütüncül bağlantı bakımından önemli bir kilometre taşı anlamına geliyor. Otomobiller tekerlekli akıllı telefonlara dönüşerek mobil ve dijital dünyayı bir araya getirecek” diyor.

Araç bağlantısıyla sağlanan yeni fonksiyon ve hizmetler arasında, servise gitmeye gerek kalmadan kablosuz olarak tüm araç elektroniğine gelen yazılım güncellemelerinin yanı sıra uzaktan ve ileriye dönük araç tanıma da yer alıyor. Günümüzdeki araçlarda, eCall sistemine ek olarak 100 milyon komut satırı bulunuyor. Modern telematik ünitelerin temelini oluşturan bu fonksiyonlar, bütüncül bağlantı vizyonunu gerçekleştirmek için önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Üstelik araçlar, V2X (araçtan her şeye) iletişim teknolojisini kullanarak karşılıklı bilgi alışverişi yapabildikleri ve yoldaki olası tehlikelere karşı birbirlerini uyardıkları takdirde yol güvenliğini de artırılabilir.

Paylaş
eCall Johann Hiebl Continental

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.