• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Bankacılıkta sadece dijital olmak yetmiyor
Bankacılıkta sadece dijital olmak yetmiyor

Bankacılıkta sadece dijital olmak yetmiyor

ICT Media ICT Media
31 Ocak 2024 14:18
Paylaş

Bankacılık geleneksel tanımından çoktan uzaklaşmışken kullanıcılar bankacılığın bürokrasi ve prosedür içeren birçok aşamasından kopmak istediklerini belirtiyorlar. Günümüzde gençler, bankalardan yaşamlarına uygun, kişiselleştirilmiş hizmetler sunmalarını bekliyor. Yapılan araştırmalara göre, 30 yaşın altında olan geleneksel bankaların müşterilerinin yüzde 62'si bankalarının kendi taleplerine ve yaşamlarına yeterince eşlik etmediğini düşünüyor. 

Genç kuşağın beklenti ve talepleri bankacılık sektöründe dijital dönüşümü de beraberinde getiriyor. Bankalardan sadece mobil çözümler sunmaktan çok daha fazlasını bekleyen gençler, tüm finansal ihtiyaçlarını kişiselleştirilmiş bir şekilde çözmek istiyor. Günümüzde mali durumu, gelir seviyesi, harcama alışkanlıkları, tasarruf eğilimleri ve finansal hedefleri farklı olan bireyler, özel koşullarına göre tasarlanıp sunulan finansal hizmetleri tercih ediyor.

Araştırmalara göre, kullanıcıların yüzde 70’i bankaların kendilerine kişiselleştirilmiş hizmetler sunmasını, bütçe yönetimi, tasarruf fırsatları gibi kritik konularda danışmanlık vermesini istiyor. Kullanıcıların üçte birinden fazlası (yüzde 36) banka hesaplarını günlük olarak kontrol ettiklerini ve bankacılık deneyimlerinin daha kişisel olmasını beklediklerini belirtirken, yalnızca yüzde 26'sı bankalarının dijital araçlarından aldıkları kişiselleştirmiş hizmet düzeyinden memnun olduklarını ifade ediyor.

Y ve Z Kuşağından kitleleri kazanmak için sadece dijital olmak ve bilgileri dijital dünyaya aktarmak bir kurum için yeterli olmuyor. Müşteriyi merkeze koymak ve en yüksek kalitede tasarımla güvenilir, kişiselleştirilmiş, kolay ve hızlı bir kullanıcı deneyimi sağlamak için mevcut çabaların artırılması gerekiyor.

Finteklerle gelen dönüşüm

Kullanıcıların akıllı telefonlarıyla birkaç saniyede tüm ihtiyaçlarını karşılayabildiği bir evrende, bankaların hizmet seviyesinin bir adım ilerisine geçmeleri gerekiyor. Bu noktada hızlı üyelikle, hesap açma, kredi çekme, para transferi, yatırım danışmanlığına kadar çeşitli hizmetler sunan çok sayıda yeni nesil girişim mevcut.

Geleceğin finans deneyimi ve Türkiye’de neobank kavramının bir temsilcisi olarak yola çıkan MARS’ın yakın zamanda yaptığı bir fokus grup çalışması da bunu doğruluyor. “Bankacılık” geleneksel tanımından çoktan uzaklaşmışken kullanıcılar bankacılığın bürokrasi ve prosedür içeren birçok aşamasından kopmak istediklerini belirtiyorlar.

Dijitalleşmenin sadece erişimi kolaylaştırmakla kalmayıp aynı zamanda kişiselleştirilmiş hizmetler ve tavsiyeler sunma imkânı da sağlaması gerektiğini belirten MARS Kurucu Ortağı Burcu Bekdaş, MARS olarak gençlere kişisel ve özelleştirilmiş hizmetler sunduklarını anlatıyor: “Dünyada olmaz denebilecek birçok teknoloji yeniliğini kullanıcılarımızla buluşturuyor; MARS ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyoruz. Sadece MARS ile kullanıcılar tüm kartlarını tek kartta birleştirebiliyor ve kaydettikleri kartları arasında para transferi yapabiliyor, hatta tüm ATM’lerde istediği hesabından ücretsiz para çekebiliyor, artık IBAN ezberlemek zorunda kalmadan kullanıcılar rehberlerindeki MARSlı kişilere kolayca para gönderebiliyor. Özetle, kullanıcılarımız için her şey akıllı ve kolay olsun istiyoruz; bu sebeple tüm özelliklerimiz birbiriyle bağlantılı. Artık başka bir banka uygulaması veya kartı kullanmadan ödeme, para gönderme/çekme hepsini tek yerde sunuyoruz, yani MARS’la yaşa diyoruz.”

Sadece dijital olarak çağı yakalamak mümkün değil

Öte yandan MARS fokus grup araştırmasının da gösterdiği gibi sadece mobil olmakla çağ yakalanmıyor. Burcu Bekdaş ekliyor; “Dijitalde ya da mobilde her türlü bankacılık işleminin gerçekleştirilmesinin yanında EFT, havale saatleri ve ücretleri, kart aidatları, müşteri temsilcisine ulaşma sorunları, asistan hizmetlerinin yetersizliği, tüketici nezdinde bankacılık kategorisinin çağı yakalamakta zorlandığının bir kanıtı. Yaptığımız fokus grup araştırmaları gösteriyor ki avantaj demek artık tüketici için yeni bir bilgi değil, sunulan avantajın niteliği ve minimum efor gerektirmesi çok daha kıymetli. Biz ise MARS ile kullanıcılara hayatı kolaylaştıran ve kapsamlı bir yeni deneyim evreni sunuyoruz. MARS deneyiminin içerisinde lezzet, moda, kahve, teknoloji, seyahat, gurme, abonelik, keyif ve ulaşım olmak üzere dokuz farklı koloni ve kategorize edilmiş kampanyalar yer alıyor. Kullanıcılar, tamamen kendi zevklerine göre seçip, özelleştirebildikleri bir hayatın kapılarını açan finans deneyimine sahip oluyorlar. Kısacası ihtiyaçları ve lüksleriyle buluşuyorlar, üstelik alışverişlerinde yüzde 50'ye varan indirimler ve MARS Miles kazanma avantajına sahip oluyorlar”

Paylaş
Bankacılık finans Dijital Fintek Mars Burcu Bekdaş

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
8 Mayıs 2025 17:42
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
8 Mayıs 2025 11:06
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
8 Mayıs 2025 10:49
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
7 Mayıs 2025 12:02
İstanbul'da
İstanbul'da "META Summit 2025": Yapay zeka ve teknoloji odaklı gelecek vizyonu masaya yatırıldı
7 Mayıs 2025 11:57
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
7 Mayıs 2025 11:53
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.