• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Belirsiz zamanlarda tüketicilerle nasıl iletişim kurmak gerekiyor?
Belirsiz zamanlarda tüketicilerle nasıl iletişim kurmak gerekiyor?

Belirsiz zamanlarda tüketicilerle nasıl iletişim kurmak gerekiyor?

ICT Media ICT Media
2 Aralık 2020 00:00
Paylaş

Günü kurtarmaya çalışmak yerine, müşteri bağlılığına yatırım yapın! 

Koronavirüs salgını tüm dünyada hayatı önemli ölçüde etkilerken, ekonomik etkileri de kısa sürede gözle görülür hale geldi. İş dünyasında tedarik zincirinde ve operasyonel anlamda yaşanan zorluklar, dijital ortamın imkanlarının seferber edilmesiyle hafiflese de dijitalleşme süreçlerini tamamlayamayan kurumlarda aksaklıklar, aradan geçen neredeyse bir sene sonunda bile görülebiliyor.

Günü kurtarmaya çalışmak yerine, müşteri bağlılığına yatırım yapın

SEM'in pandemi dönemini inceleyen çalışması, Türkiye'de farkındalığın ilk vakanın görüldüğü 11 Mart'tan kısa süre sonra büyük ölçüde artış gösterdiğini ortaya koyuyor. Çalışma, eğitim ve sosyal hayatın değişime uğradığı salgın ile alışkanlıkların da dijitalleştiğini belirten SEM Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yılmaz, "Televizyon, online dizi/film platformları, oyunlar ve evden alışveriş seçenekleri hızlı bir şekilde trend oldu. İlk dönemde kolonya, eldiven, maske, bağışıklık güçlendirici besinler ile sağlık ve temizlik bazında internet aramaları patlama yaşadı. Sigorta ürünleri ve eğlence hizmetleri de bu artıştan nasibini aldı. Turizm, lüks tüketim, giyim, kozmetik gibi alanlarda ise düşüş görüldü. Sektörel etkiler, önlemlerin ve koronavirüs ile ilgili bilgilerin güncellenmesiyle sürekli bir değişim içinde. Pandemi gibi belirsizliğin hakim olduğu zamanlardaki bu ani ve bazıları kalıcı gibi görünen değişimler, markaların çalışmalarını olumsuz etkiliyor. Kriz dönemlerinde, sadece günü kurtarmaya yönelik çalışmalar, markalara yarardan çok zarar veriyor. Bunun yerine markaların müşteri bağlılığına yatırım yapmaları gerekiyor" şeklinde konuştu.



Müşteri elde tutma oranı %5 artınca, kâr %95'e kadar artıyor

Müşteri bağlılığının belirsiz anlarda normale göre daha fazla önem kazandığını belirten Yılmaz, yeni müşteride dönüşüm oranı %5-%20 aralığında seyrederken, sadık bir müşteride bu oran %70'lere kadar çıkabildiğini kaydetti. Araştırmalar, tekrar gelen müşterilerin yeni müşterilerden daha fazla harcama yaptığını ve müşteri elde tutma oranı yüzde 5 artırıldığında işletme kârının %25 ila %95 arasında arttığını gösteriyor.

Müşteri bağlılığı nasıl artırılır?

SEM'in çalışmasında müşteri bağlılığını artıracak çalışmalar aşağıdaki şekilde sıralanıyor:

  • Bağlılık programı ile tekrar alışveriş yapan müşterileri ödüllendirin
  • Müşteri hizmetlerini marka için bir öncelik haline getirin
  • VIP katmanları tanıtarak müşteri deneyimini artırın
  • Müşterilerinizi alışveriş alışkanlıklarına göre gruplara ayırın
  • Etkinlik tabanlı e-postalar gönderin
  • İşletmelerin yönlendirme programını optimize edin
  • Müşterileri geri bildirim vermeye teşvik edin

Panik anlarında tüketiciler sorularına hızlı yanıt bulmak isterken, onların yanında olduğunu hissettiren ve ihtiyaçlarını en kısa sürede karşılayan markaların başarısı artıyor. Stok dışı ürün çeşidini azaltan, hızlı kargo, ücretsiz kargo ve kolay iade seçenekleri sunan perakendeciler ve e-ticaret siteleri, canlı yardım ve chatbot ile kullanıcılara yardımcı olan markalar, belirsizlik dönemlerinde avantaj yakalıyorlar.

Paylaş
SEM Pandemi e-ticaret Ali Yılmaz koronavirüs

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka Destekli Siber Saldırılar Yükselişte!
Yapay Zeka Destekli Siber Saldırılar Yükselişte!
24 Haziran 2025 12:48
Türkiye’nin dijital omurgası: Türk Telekom’un fiber altyapısı
Türkiye’nin dijital omurgası: Türk Telekom’un fiber altyapısı
24 Haziran 2025 11:19
WhatsApp'ta yeni dönem: Güncellemeler sekmesinde reklam ve abonelik özellikleri başlıyor
WhatsApp'ta yeni dönem: Güncellemeler sekmesinde reklam ve abonelik özellikleri başlıyor
24 Haziran 2025 10:45
Odine, yapay zekâ odaklı zirvede sektör liderlerini bir araya getirdi
Odine, yapay zekâ odaklı zirvede sektör liderlerini bir araya getirdi
21 Haziran 2025 13:37
Web ve mobil uygulamalar artık daha erişilebilir olacak
Web ve mobil uygulamalar artık daha erişilebilir olacak
21 Haziran 2025 13:16
Sparkle, Quantum Safe Bağlantı Hizmetini AWS Marketplace’e taşıyor
Sparkle, Quantum Safe Bağlantı Hizmetini AWS Marketplace’e taşıyor
20 Haziran 2025 14:31
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.