• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Black Friday için 3 Dijital Pazarlama Yöntemi
Black Friday için 3 Dijital Pazarlama Yöntemi

Black Friday için 3 Dijital Pazarlama Yöntemi

ICT Media ICT Media
17 Kasım 2020 00:00
Paylaş

Kara Cuma hızla yaklaşıyor ve Bloomberg’e göre bu yılın satışları normalden iki hafta önce başlayacak, bu nedenle pazarlamacılar Kara Cuma’ya iyi hazırlanmalı. Ayrıca, bu yıl tüketicilerin mağazaya gidip sıra beklemek yerine çevrimiçi alışverişe yönelecekleri tahmin ediliyor. Bu nedenle RTB House, pazarlamacıların Kara Cuma’da en iyi sonuçlara ulaşabilmeleri için göz önüne alması gerekenlerle ilgili bazı ipuçları paylaşıyor.

Pandemi nedeniyle çevrimiçi alışveriş neredeyse yüzde 75 arttı; bu durum bu yılki Kara Cuma’da çevrimiçi satışların fazlasıyla artacağını gösteriyor. Aynı zamanda bu yılın son çeyreğinin, en büyük mobil alışveriş sezonu olacağı tahmin ediliyor. O gün içinde yapılan satışlar, çevrimiçi mağazalardaki faaliyetlerin türüne ve sektörüne bağlı olarak ayın başındaki normal bir güne göre 5 kat artabilir. RTB House’un verilerine göre, perakende sektöründeki satışlar Kasım 2019’da yüzde 39 arttı.

RTB House, 36 iş ortağının sonuçlarını analiz etti ve analize göre bu iş ortaklarının 20’si geçen yılki Kara Cuma’da satışlarda belirgin bir artış yaşadı. Giyim ve hızlı tüketim ürünlerinin satıcılarının yeni tüketicilere yaptıkları ortalama satışlar yüzde 50 oranında arttı. Daha uzun karar verme süreci gerektiren, daha pahalı ve sık olarak satın alınmayan mobilya, ev aletleri ve mücevher gibi ürünlerin satıcılarının, son 100 gün içerisinde çevrimiçi mağazayı ziyaret etmeyen müşterilere yönelik satışları neredeyse yüzde 90 arttı.

Müşterilerin yüzde 90’ını ikna etmek 7-14 gün sürüyor

RTB House’un verilerine göre, kullanıcılar Kasım ayının başından itibaren Kara Cuma ile ilgili bilgi edinmek üzere araştırmalara başlıyor ve müşterilerin yüzde 90’ını ikna etmek 7-14 gün sürüyor. Bu nedenle, birkaç hafta öncesinden müşterilerin çevrimiçi mağazayı ziyaret etmesini sağlamak önemlidir. RTB House, müşterilerinden genellikle yeniden hedefleme kampanyalarını yılın bu zamanlarında nasıl düzenleyecekleri ve en iyi sonuçlara ulaşmak için ne kadar yatırım yapmaları gerektiği ile ilgili sorular alıyor. Kara Cuma yaklaşırken, RTB House geçtiğimiz yılın sonuçlarını göz önünde bulundurarak kampanya döneminde kullanılabilecek üç farklı yeniden hedefleme stratejisi paylaşıyor:

Bu stratejide pazarlamacılar genellikle müşterilere belli indirimler sunar. Bu sayede artan satış hacmi ile yapılan indirim arasında denge sağlanarak kar marjı sabit kalır. Bu strateji, istikrarlı bir yatırım getirisi sağlayarak satışı artırmaya yardımcı olur. Dengeli rekabete sahip pazarlar için uygundur. Bu strateji uzmanlara hedeflere ulaşma konusunda günlük olarak esneklik sunar (ROAS/COS/CPA).

Pazar büyümesinin üstüne çıkabilirsiniz

Pazardaki payını arttırmak ve Kara Cuma’dan en iyi şekilde yararlanmak isteyenlerin daha genişlemeci bir strateji izlemesi tavsiye edilir. Bu strateji, kar marjı ve tedarik zinciri üzerinde bir baskı oluşturduğundan risk teşkil edebilir. Yeniden pazarlama stratejisi doğru şekilde yerleştirilir ve yönetilirse pazarlamacı açısından çok faydalı olabilir. Stratejinin gerçekten etkili olması için büyük indirimler sunulmalıdır.

Kara Cuma gibi bir indirim günü yeni müşteriler elde edebilmeniz için iyi bir fırsattır. Birçok kullanıcı, ilk kez alışveriş yapmadan önce aylarca bekler. İndirimler sayesinde müşterileri ilk kez alışveriş yapmaya ikna ederek geleceğe yönelik, sadık müşteriler kazanabilirsiniz. Bazı pazarlamacılar, kazanılan yeni müşterilerin oranını yüzde 30’a kadar artırmayı başarır. Bunu başarmak için normalden daha geniş kapsamlı bir kampanya yürütülmesi tavsiye edilir. Daha büyük çevrimiçi mağazalar söz konusu olduğunda kullanıcı tabanı geniştir ve uzun süredir çevrimiçi mağazayı ziyaret etmemiş ziyaretçileri veya en son ziyaretçileri etkileyerek farklı yeniden hedefleme senaryoları oluşturabilirsiniz. Yeni müşterilerin kazanılmasına öncelik veriyorsanız yeniden hedefleme bütçesinin yüzde 20’sini müşterilerle yeniden ilişki kurulmasına ayırmalısınız.

Paylaş
Black Friday Kara Cuma RTB House

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
27 Kasım 2025 16:13
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
26 Kasım 2025 15:46
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
26 Kasım 2025 15:44
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
26 Kasım 2025 12:01
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
24 Kasım 2025 17:04
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
22 Kasım 2025 14:18
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.