• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Bosch sesli asistanı direksiyona geçiriyor
Bosch sesli asistanı direksiyona geçiriyor

Bosch sesli asistanı direksiyona geçiriyor

ICT Media ICT Media
11 Ocak 2018 00:00
Paylaş

Bosch araç kokpitindeki tuş karmaşasına bir son veriyor. Sesli asistanı bir yolcu haline getiriyor. Türkçe dil desteğinin de yer aldığı sistemde sesli asistanın adını sürücü kendisi koyuyor. Las Vegas’taki CES 2018’de sergilenen akıllı kokpit teknolojisi sürücülerin dikkatinin dağılmasını önleyerek asıl görevlerine odaklanabilmelerini sağlıyor. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel, “Sürücüler modern bir araca bindiklerinde bazen kendilerini uçak pilotu gibi hissedebiliyorlar – tuşlar, ekranlar, karmaşık bir navigasyon menüsü ve altında bin tane alt-menü. Bosch kokpitteki tuş karmaşasına bir son veriyor. Bunun yerine sesli asistanı yolcu konumuna getiriyoruz.” dedi. Allianz Center for Technology’nin yaptığı bir çalışmaya göre, Almanya’da sürücülerin navigasyon sistemini kullanırken, havalandırmayı ayarlarken, ya da telefona cevap verirken sık sık dikkatleri dağıldığı ve bu tür dikkatsizliklerin de trafik kazalarının başlıca nedenlerini oluşturduğu ortaya çıkmıştı. Sesli asistanla kaza oranlarının azalması da hedefleniyor.

Çevrimdışıyken bile her kelimeye cevap veriyor

Bosch asistanı için belirli sözcükler içeren komutlar gerektirmiyor. Ses tanıma sistemi doğal tümce yapılarını, şive ve aksanları bile algılıyor ve bunu dünyada 30’dan fazla ülkede yapabiliyor. Sesli asistan için İngilizce yalnızca İngilizceden ibaret değil; İngiliz İngilizcesi, Amerikan İngilizcesi, Yeni Zelanda veya Avusturalya şiveleriyle konuşabiliyor. Sesli kontrolün geliştirilmesinde on yılı aşkın bir süre çalışıldı. Sesli asistanı rakiplerinden öne çıkarın unsur ise ileriyi düşünmesi ve öğrenebilmesi. Örneğin, eğer sürücü “Paul”u aramak isterse, sistem yanıt vermeden önce otomatik olarak sürücünün o anki konumunu, saati ve durumunu gözden geçiriyor. Sabah ofise giderken “Paul” büyük olasılıkla iş arkadaşı Paul anlamına gelirken, akşam vakti en iyi arkadaşını kastedebiliyor. Sesli asistan emin olmak için bir soru soruyor: “Paul isimli beş kişi buldum. Paul Stevenson’u mu aramak istiyorsun?” Bağlama verilen bu önem yapay zekânın ilk aşamasını oluşturuyor. Bir başka sofistike teknoloji: Örneğin Fransa’dayken sürücü destinasyon adreslerini ayarlarda manuel bir değişiklik yapmaya gerek olmadan Fransızca olarak girebiliyor. Sesli asistan otomatik olarak destinasyonu anlıyor. Bosch asistanının dış veri bağlantısına hiç ihtiyacı bulunmuyor. Otomobildeki bilgi-eğlence sistemi buluta herhangi bir veri göndermeden hesaplamayı üstleniyor. Sisli asistan tünellerde, güçlü kapsama alanından uzak bölgelerde veya akıllı telefonun kapatıldığı başka ülkelerde bile sürücüye eşlik ediyor.

Her isme cevap veriyor

Sürücü asistana seçtiği bir ismi verdiğinde otomobildeki konuşma daha da kişisel bir hal alıyor. Sesli kumanda sisteminin yalnızca üreticinin koyduğu ada yanıt verdiği günler artık geride kaldı. Adı ister “Casey”, isterse “Michael” veya “Linda” olsun, Bosch ses tanıma sistemi toplam 44 kadın ve 9 erkek sesiyle Türkçe’nin de aralarında yer aldığı 30 farklı dili anlıyor ve konuşuyor. Sürücü “Hey, Casey” diyerek veya verilen yeni ismi kullanarak asistanı aktive ediyor. Her yeni diyaloğu da yalnızca doğruca asistana seslenerek başlatıyor; artık konuşmaya başlamadan önce bir bip beklemesine gerek kalmıyor.

Paylaş
Bosch sesli asistan Dirk Hoheisel

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.