• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Bosch Türkiye dijitalleşme, mühendislik ve eğitime odaklanıyor
Bosch Türkiye dijitalleşme, mühendislik ve eğitime odaklanıyor

Bosch Türkiye dijitalleşme, mühendislik ve eğitime odaklanıyor

ICT Media ICT Media
8 Haziran 2022 00:00
Paylaş

Dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçisi Bosch, Türkiye’de 2021 mali yılını net satış gelirini, konsolide edilmemiş şirketlerin satışları ve bağlı şirketlere sağlanan şirket içi teslimatlar dahil olmak üzere yüzde 47 artışla 38,2 milyar TL ile kapattı. Şirket, Türkiye’de 2021 yılını 14,5 milyar TL’lik konsolide satış gelirine ulaşırken, bir önceki yılla karşılaştırıldığında yüzde 42’lik güçlü bir büyüme kaydetti. Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı ve Temsilcisi Daniel Korioth, “2021 yılındaki güçlü büyümede, özellikle sanayi teknolojileri, tüketim malları ve mobilite çözümleri sektöründeki yüksek talep ve başarılı satış stratejisi etkili oldu.” dedi.

Bosch Türkiye, geçtiğimiz yıl 2 milyar TL düzeyinde yatırım yaparken, 31 Aralık 2021 tarihi itibarıyla çalışan sayısı 17.900 oldu. Korioth, “Bosch Türkiye olarak, bu yıl da mevcut ekonomik zorluklara rağmen geçtiğimiz yıl ile aynı seviyede satış hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yıl Türkiye’deki üretim tesislerimizin dijitalleşme çalışmalarına hız veriyoruz. Ayrıca, gelişim ve eğitim iş birliklerine devam eden yatırımlarla üniversite iş birliklerimizi artırmak istiyoruz. Böylece, topluma katkı sağlıyoruz ve özellikle gençlerin yetkinliklerini daha da artırıyoruz.” dedi.

Türkiye’de üretime başlamasının 50. yılı

Bosch, Türkiye’de 1910 yılından beri ticari olarak faaliyet gösteriyor. İlk üretim tesisini 1972’de Bursa’da açan şirket, bu yıl üretime başlamasının 50’nci yılını kutluyor. Bursa’da otomotiv yan sanayi sektöründe kurulan ilk üretim tesisini, yıllar itibarıyla beyaz eşya, ısıtma-soğutma sistemleri ve hidrolik alanındaki üretim yapan fabrikalar izledi. Daniel Korioth, “Türkiye, 50 yıl içinde, Bosch Grubu’nun üretim, Ar-Ge ve ihracat açısından dünya çapındaki önemli üslerinden biri olurken, Türkiye’ye kalıcı ekonomik ve sosyal fayda sağladık. Dünyanın dört bir yanındaki 40’ı aşkın ülkeye 2021 yılında yaptığımız 23.7 milyar TL düzeyindeki ihracatla Türkiye’nin genel ihracat hacmine yüzde 1,2 oranında katkı yapıyor ve lider ihracatçılar arasındaki yerimizi koruyoruz” dedi.

Küresel çapta yetkinliğe sahip üretim tesisleri

Katma değerli üretim ve yeni teknolojilere odaklanan Bursa Güç Aktarma Çözümleri Fabrikası’nda geçen yıl eylül ayında benzinli motorlar için yeni nesil yüksek basınçlı pompa üretimine geçildi. Böylelikle Türkiye’de ilk defa dizel ve benzinli enjektör haricinde bir ürün gamı üretilmeye başlandı. Bu ürünlerin üretilmesinde hassas ayar ve ölçüm sistemleri, ileri teknoloji lazer kaynak sistemleri, akıllı kamera sistemleriyle donatılmış en yüksek teknoloji Endüstri 4.0 çözümleri kullanılıyor.

Mobil hidrolik alanında geniş bir yelpazede üretim gerçekleştiren Bursa’daki Rexroth Fabrikası da büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Bosch, İstanbul’un ardından ikinci Tasarım Merkezini Bursa’daki Bosch Rexroth fabrikasında faaliyete geçirmiş oldu. Şirket, fabrikadaki bu Tasarım Merkezini 5 yıl içinde dünya genelindeki Bosch Rexroth fabrikalarına mühendislik hizmetleri sunan bir bir Ar-Ge Merkezine dönüştürmeyi hedefliyor.

Şirket, uzun yıllardır üretimin yanında Ar-Ge çalışmalarını “yaşam için teknoloji” mottosuyla Bosch mühendisleriyle devam ettiriyor. Dünya genelinde önemli projelere imza atan Bosch mühendisleri; Bursa’da 2, Manisa ve Tekirdağ’da birer tane olmak üzere 4 farklı Ar-Ge Merkezinde yaklaşık 800 istihdamla çalışmalarını sürdürüyor. Bosch, 2021 yılında, Ar-Ge merkezlerine yaklaşık 370 milyon TL yatırım gerçekleştirdi.

Fabrikalarda dijitalleşme ve mühendislik yatırımları hızlandı

Endüstri 4.0 alanında dünyadaki öncü şirketlerden biri olan Bosch, son 10 yıldır bu modern üretim biçimini hem kendi fabrikalarında test ediyor hem de pazara kanıtlanmış çözümler sunuyor. Bosch’un Türkiye’deki fabrikalarındaki süreçlerde de Endüstri 4.0 uygulamaları aktif olarak kullanılmaya başlandı. Şirket, yapay zekâ uygulayarak üretim tesislerini daha akıllı hale getiriyor. Bosch’un Bursa Fabrikası’nda yapay zekâ ve veri biliminden yararlanılarak, hem Ar-Ge hem de seri imalat süreçlerinde verimliği artırıp maliyeti azaltacak projeler üzerinde çalışılıyor. Türk mühendislerinin veri madenciliği ve makine öğrenmesinden yararlanarak hayata geçirdiği yapay zekâ projesi, geçen yıl seri üretime entegre edildi. Bursa’da halen 350 makine ve 320 montaj istasyonu ağa bağlı olarak çalışıyor. Fabrikadaki 7.000’i aşkın çalışanı, Endüstri 4.0 dönüşüm kapsamında hazır hale getirmek için yoğun eğitim programları düzenleniyor.

Paylaş
Bosch Türkiye Daniel Korioth

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.